РОзробка "Хороший урок – запорука хорошого результату"

Опис документу:
• Не роби ніколи того, що не знаєш. Але вчись усьому, що потрібно знати, і тоді будеш вести спокійне життя. Піфагор. • Добре засвоєна мудрість не забувається ніколи. Піфагор. • Вислів Піфагора: Не вважай себе великою людиною за довжиною твоєї тіні під час заходу сонця. • Узагальнення - один із найважливіших факторів розвитку математики. ( У. Сойєр).

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Готуємося до уроку математики

Хороший урок – запорука хорошого результату

Епіграф уроку.

  • Не роби ніколи того, що не знаєш. Але вчись усьому, що потрібно знати, і тоді будеш вести спокійне життя. Піфагор.

  • Добре засвоєна мудрість не забувається ніколи. Піфагор.

  • Вислів Піфагора:

Не вважай себе великою людиною за довжиною твоєї тіні під час заходу сонця.

  • Узагальнення - один із найважливіших факторів розвитку математики. ( У. Сойєр).

  • Те, що я чую, я забуваю. Те, що я бачу і чую, я трохи пам”ятаю.

Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти.

Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань та навичок.

Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром.”

(давньогрецький філософ Конфуцій).

  • Ми, дружні математики, ми будемо іти

В країну Математики, щоб відповідь знайти.

Щоб розум показати свій і досягти мети

Ми будемо трудитись, щоб нам перемогти!

  • Щоб водить кораблі, щоб у небо злітать,

Треба все нам уміть, треба алгебру знать.

І щоб лікарем стать, і у космос літать –

Треба перш за усе добре алгебру знать.

Хто науку цю цікаву добре знатиме,

Той ніколи в кожнім ділі не блукатиме.

  • Предмет математики такий серйозний, що корисно не нехтувати нагодою робити його трохи цікавішим. Б. Паскаль.

  • Хіба ти не помітив, що здібний до математики успішний у всіх науках про природу? ( Платон )

  • „ Якщо не висловлено різні думки, немає з чого вибирати краще”.

  • „Знання збираються по краплині, як вода в долині”.

  • „Живи своїм розумом, але звіряйся з чужим”.

  • „Не досить оволодіти премудрістю, потрібно також вміти користуватися нею”.

  • „Не кажи чому учився, а чого пізнав”.

  • «Якщо ти хочеш бути великим математиком, не дозволяй відволікати тебе від розмірковування до тих пір, поки сам того не побажаєш» Рене Декарт.

  • Математика – цариця всіх наук. Її коханий – істина, її наряд – простота і ясність. Палац цієї володарки оточений тернистими заростями, і щоб досягти його, кожному треба продертися крізь хащі. Випадковий подорожній не знайде в її палаці нічого привабливого. Краса його відкривається лише розуму, який любить істину і загартовувався в боротьбі з труднощами. ( Снядецький Ян )

  • Рене Декарт «Теорія без практики мертва і безплідна, практика без теорії неможлива».

  • Навчати себе самого - благородна справа, але ще більш благородна - навчати інших; до речі, останнє куди легше. Марк Твен

  • Любити все людство легше, ніж зробити добро сусіду. Г.Сковорода.

  • Не розумієш сам – поясни сусіду.

  • Щоб уникати помилок, необхідно набувати досвіду;

Щоб набувати досвіду, треба робити помилки. Л.Д. Пітер.

  • Відкриття – це 10% натхнення і 90% праці. Т.Едісон.

  • Якщо щось можна довести справою, то на це не обов'язково витрачати слова. Езоп.

  • Без прикладів неможливо ні правильно вчити ні правильно навчатися. Колумелла.

  • Той, хто помилився на першому ґудзику, не зможе застебнути камзола. Й. Гете

  • Єдиний шлях, що веде до знань – діяльність. Б. Шоц

  • Знання лише тоді знання, коли вони здобуті зусиллями своєї думки, а не тільки пам’яттю. Л. Толстой

  • Велич розуму вимірюється кількістю ідей та їх поєднанням. К. Гельвецій

  • Неуки ставляться до науки з презирством, невчені люди захоплюються нею, тоді як мудрі люди – вміють користуватися нею. Ф. Бекон

  • Проблеми, з якими ми стикаємося, не можуть бути розв’язані на тому ж рівні мислення, на якому ми були, коли створювали їх. А.Ейнштейн

  • Усі людські вміння – це суміш терпіння і часу. О. Бальзак

  • Не в кількості знань полягає освіта, а в повному розумінні й майстерному застосуванні всього того, що знаєш. Дістервег

  • Ніколи не пізно порозумнішати. Д. Дефо

  • Як приємно дізнатися, що ти чогось навчився. Ж Мольєр

  • Хоч слова «так» і «ні» короткі, все ж вони вимагають серйозних роздумів. Піфагор.

  • Не вважай невдачею те, що можна виправити. Катон

Мотивація.

  1. «Відстрочена відгадка».

На початку уроку вчитель ставить запитання, відповісти на яке можна в кінці уроку.

  1. Кросворд.

Визначити, яке ключове слово виділено і пояснити його значення.

Або по заповненому кросворду сформулювати питання або означення до даних слів.

  1. «Самооцінка» своєї готовності до уроку.

Вчитель задає питання:

  • Хто сьогодні готовий отримати найвищу оцінку?

  • Хто добре готовий до уроку?

  • Хто не готовий?

  1. «Постав запитання»

На початку уроку вчитель дає завдання: в ході уроку скласти питання до навчального матеріалу.

  1. «Свої приклади»

Під час вивчення нового матеріалу учні готують свої приклади до вивчених понять.

  1. «Підказки»

Після декількох речень – підказок вчителя – діти самі розуміють про що буде йти мова на уроці.

  1. «Знайди помилку».

На дошці записані рівняння і відповіді до них; серед яких є як правильні, так і неправильні. Пропонується їх перевірити.

  1. «Чистий аркуш».

На столі в кожного учня лежить чистий аркуш паперу. Перед поясненням нової теми, учитель повідомляє, що в кінці уроку з деяких питань, які розглядались на уроці, буде проведена перевірочна робота.

Актуалізація опорних знань.

  1. «Хто більше».

Учням пропонується по черзі швидко проговорювати всі найважливіші поняття та означення даної теми, доповнюючи один одного. При цьому вчитель питання не задає.

  1. «Інтелектуальна розминка».

Відповіді учнів на якісні запитання (чи існує чотирикутник з трьома тупими кутами?)

  1. «Вірю – не вірю».

Вчитель ставить запитання:

  • Чи вірите ви, що…

  1. «Так чи ні».

Вчитель записує на аркуші поняття або геометричну фігуру, або формулу. Учні, задаючи запитання, на які вчитель має право відповісти тільки «так» або «ні», повинні відгадати задумане.

  1. Бліц – опитування «ланцюжком».

Учні по черзі ставлять один одному запитання.

  1. «Спіймай помилку».

Вчитель проговорює факти, формули, включаючи малопомітні помилки. Учні вказують на них.

  1. «Світлофор».

У кожного учня картка, яка з одного боку червона, а з іншого – зелена. Вчитель задає запитання А всі учні підіймають картки: хто знає відповідь – сигналізує зеленим, а хто не знає – червоним.

  1. «Пінг – понг» . Кидаючи один одному м'ячик, учні разом з тим ставлять запитання.

  1. «Тихе опитування».

Взаємоопитування. Опитування в парах.

  1. Тестування.

Перевірка знань учнів за допомогою дидактичних матеріалів або комп'ютера.

  1. «Незакінчене речення».

Вчитель або учень-асистент починає формулювати визначення поняття, а учні закінчують.

  1. «Логічний ланцюжок».

Перший учень починає відповідати на запитання, далі на будь-якому місці його відповідь припиняється вчителем і слово передається другому учневі, потім третьому і т.д.

  1. Термінологічний диктант.

Вчитель називає поняття, а учні пишуть його визначення.

  1. «Випадкове опитування».

Номери питань, на які будуть відповідати учні, визначаються підкиданням грального кубика, або за допомогою рулетки.

  1. «Це пригодиться».

На дошці записані запитання, відповіді на які допоможуть зрозуміти ключові моменти нового матеріалу.

  1. «Виступ солістів»

Урок починають “солісти”. Так називають учнів, яким потрібно буде “захищати” рішення домашніх задач. Рішення оформляється на дошці до уроку. При призначенні “солістів” враховується складність задач.

Розв'язування вправ.

  1. «Знайди помилку».

На дошці записане розв'язування якого-небудь приклада чи задачі з традиційними, що часто зустрічаються, помилками. Пропонується здійснити перевірку кожного логічного ходу розв'язування.

  1. «Мозкова атака».

За короткий час учням треба дати якнайбільше цікавих ідей для розв'язування запропонованої вчителем задачі.

  1. «Логічний ланцюжок».

Перший учень починає розв'язувати задачу, далі на будь-якому місці його відповідь припиняється вчителем і слово передається другому учневі, потім третьому і т.д.

  1. «Розвідники».

Робота в групах. Аркуші з завданнями для груп прикріплені в різних кінцях класу. Учень – розвідник з кожної команди підходить до аркуша, запам'ятовує завдання і диктує його учням своєї групи. Можна підходити декілька раз.

  1. «Сліпий капітан».

Капітану кожного ряду зав'язують очі і всі капітани одночасно повинні вписати правильні відповіді в завдання на дошці, керуючись підказками учнів тільки свого ряду.

  1. «Інтелектуальний тир».

Учні перед виходом до дошки кидають дротик в мішень щоб вибрати завдання. Далі від центра розміщені легші завдання, але вони оцінюються меншою кількістю балів. В центрі – найскладніші, оцінюються вищим балом.

Систематизація та узагальнення знань учнів.

Метод „Карусель".

Учнів об'єднуємо в гетерогенні (різнорідні за рівнем знань) групи по 5 - 6 осіб за кольором отриманих
карток.

В кожній ррупі розподіляються обов'язки:

Спікер - зачитує завдання груп», організовує порядок виконання завдання, визначає доповідача, в кінці
уроку дає оцінку роботи в класі а також якості підготовки до уроку кожного члена групи.
Секретар - веде записи результатів роботи групи.
Посередник - стежить за часом.

Доповідач - чітко висловлює думку групи, доповідає про результати роботи групи.

Кожній групі дається аркуш ватману і фломастер такого ж кольору, як і їх картки.
Завдання:

  1. група - неповні квадратні рівняння,

  2. група - повні квадратні рівняння,

III група - зведені квадратні рівняння.

за 1-2 хвилини треба обговорити і записати схематично на аркуші ватману означення даного рівняння;
передати аркуш наступній групі за годинниковою стрілкою і на отриманому аркуші написати схематично першу частину формул для розв'язування того типу рівнянь, який записаний на тому аркуші, який група отримала зараз;

через установлений час аркуші знову передають за годинниковою стрілкою і кожна група повинна закінчити записи формул;

коли до кожної групи повернеться аркуш з її початковим завданням, учні групи повинні переглянути всі записи, можливо доповнити і підготуватись до виступу;

потім дається слово по черзі доповідачу з кожної групи і він розповідає перед усім класом про способи розв'язування даного виду рівнянь, вказує на можливі неточності в записах, які зробили учні
інших груп. Решта учнів слухають, задають питання.

Закріплення знань, умінь та навичок.

Метод „Карусель".

Кожній групі дається аркуш ватману і фломастер такого ж кольору, як і їх картки.
Завдання:

  1. група - паралелограм.

  2. група - прямокутник.

III група - ромб.

4 група - квадрат.

За 2 хвилини треба обговорити і записати схематично на аркуші означення цього чотирикутника.

Після цього треба передати аркуш наступній групі за годинниковою стрілкою і на отриманому аркуші написати схематично властивість тої фігури, яка накреслена на ньому, іт.д.

Коли до кожної групи повернеться аркуш з її початковим завданням, учні групи повинні переглянути всі записи, можливо доповнити і підготуватись до виступу.

Потім дається слово по черзі доповідачу з кожної групи і він розповідає перед усім класом властивості даної фігури, вказує на можливі неточності в записах інших груп, висвітлює основні моменти доведення даних властивостей.

Решта учнів слухають, задають запитання

Закріплення.

  1. «Шерлок Холмс».

Скласти якнайбільше запитань до теми, що вивчається. Інші учні дають відповіді на запитання.

  1. «Впізнай мене».

Вчитель називає ознаку фігури, поняття. Учні повинні відгадати. Якщо не відгадують з першого разу, вчитель пропонує більш точну інформацію. Якщо і цього разу не вгадали, вчитель проговорює таке твердження, що не впізнати загадане неможливо, але оцінка за такі відповіді з кожним разом зменшується.

  1. «Доміно».

Частини формул написані на двох картках кожна. Необхідно знайти до кожної картки її половинку.

  1. «Аукціон».

Кожному з учнів треба назвати якусь ознаку, формулу, властивість даної фігури. Хто назве останній – переможе.

Домашнє завдання.

  1. Диференційоване:

  1. Обовязковий мінімум:

Воно має бути зрозуміло і посильно кожному учневі;

  1. Тренувальні завдання:

Його виконують учні, що добре знають предмет і бажають закріпити свої знання;

  1. Творчі завдання:

  1. Казка, оповідання з вивченої теми;

  2. Кросворди;

  3. Цікаві факти, задачі з даної теми;

  4. Практичні задачі;

  5. Картки для усного рахунку;

  6. Плакати –опорні сигнали;

  7. Реферати;

  8. Завдання для проектної діяльності, презентації.

Підсумок уроку.

  1. «Сніжна грудка».

Слово – речення – питання – відповідь.

Перший учень проговорює слово, що стосується даної теми, другий складає речення з цим словом, третій складає питання до цього слова, а четвертий відповідає на нього.

  1. На уроці я:

  1. Дізнався:

  2. Зрозумів:

  3. Навчився:

  1. Найбільший мій успіх на уроці:

Найбільші труднощі на уроці:

  1. Есе.

5-хвилинний твір з метою підбиття підсумків уроку і висновків, що були сформульовані на уроці.

  1. Що нового дізнався на уроці?

Що сподобалося найбільше?

Що було найскладнішим при виконанні завдань?

Що треба ще вивчити вдома?

  1. Неуважний учень ”.

Виконуючи завдання на ( тема уроку ), неуважний учень зробив деякі помилки. Виправте помилки і скажіть, які означення, властивості, правила не знає цей учень.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн