Розробка до уроку-подорожі "Мандрівка до Запорізької Січі". Тема " Порівняння, додавання та віднімання раціональних чисел"

Опис документу:
Подробна розробка до презентації уроку-подорожі "Мандрівка до Запорізької Січі". Тема " Порівняння, додавання та віднімання раціональних чисел". В роботі надано розв'язки до завдань, детальне використання матеріалу з презентаціі, графічна та корисна інформація

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Учитель математики

ЗШ №2 м. Зеленодольська Апостолівського района Дніпропетровської області

Орлова Людмила Миколаївна

Загальноосвітня школа № 2

I- III ступенів

м. Зеленодольська

Апостолівського району

Дніпропетровської області

Розробка

Уроку-подорожі

Мандрівка до Запорізької Січі

для 6 класу з теми

"Порівняння, додавання та віднімання раціональних чисел "

Підготувала

та провела під час

декади математики

вчитель вищої категорії

ОРЛОВА

Людмила Миколаївна

19 лютого 2014

Цілі уроку-подорожі:

  • розвиток і зміцнення інтересу до математики, розширення кругозору учнів, підвищення рівня їх математичної культури;

  • розвиток комунікаційних здібностей, впевненості та розкутості у спілкуванні;

  • розвиток математичних здібностей, кмітливості, допитливості, логічного мислення;

  • повага до рідної історії, виховання патріотизму;

  • виховання відповідального ставлення до колективної діяльності.

Обладнання: комп'ютер, мультимедійний проектор, інтерактивна дошка, презентація уроку-подорожі

Мандрівка доЗапорізької Січі для 6 класу з теми "Порівняння, додавання та віднімання раціональних чисел "гри (виконана Microsoft Power Point 2007.

Хід гри

Слайд 1 Слайд 2

До слайду 2

Дано числа 11 і 3

Запитання( з метою актуалізації набутих знань)

1. Які ці числа?

2) Їх модулі?

3) Де розміщені на координатній прямій?

4) Порівняйте ці числа

5) Між якими сусідніми цілими числами кожне з них знаходиться?

6) Назвіть два числа, менші за обидва

7) Протилежні до них числа

8) Сума чисел

9) Їх різниця.

Слайд 3 – 18

«Весела хвилинка»

Клас поділено на 2 команди. Кожній з них запропоновано два стовпчика з прикладами та два кошика, які необхідно заповнити яблуками, запас провізії на подорож. У разі правильної відповіді командою з дерева у кошик падає яблучко, на бочку якого записана правильна відповідь.

І команда ІІ команда

30 +14 −13−14

17+40 61-89

23+27 28+12

15−28 18+15

65−51 17+72

І команда ІІ команда

19+9 63−56

18−72 91−88

84−64 13−56

Учитель: Для того щоб подорожувати по світу необхідно добре орієнтуватися по карті, а нам, щоб подорожувати по шкільній математиці, необхідно відмінно знаходити розташування раціональних чисел на координатній прямій.

Слайд 21

Завдання. Які цілі числа знаходяться між −5,41 та −1,57 ?

Учні повинні називати числа, розмішені у кошику. Якщо число названо вірно, воно займає своє місце на координатній прямій. Якщо відповідь дана невірна, число обертається навколо себе.

Відповідь: −5; −4; −3; −2; −1.

Слайд 22

Завдання. Між якими сусідніми числами розташовано число −2,7.

Якщо учні дають вірну відповідь, то число −2,7, займе своє місце на координатній прямій.

Після отримання правильної відповіді на дошці записується подвоєна нерівність

Відповідь: −3<−2,7<−2

Учитель: Провізією запаслись, орієнтацію на координатній прямій пригадали .

Вирушаймо у подорож до Запорізької Січі, про яку дізнаємось цікаве, повчальне за допомогою математичних знань!

Слайд 23

Слайд 24.

Завдання. Виконайте дії та дізнайтеся про козаків ще більше.

У центрі розташовано число . По колу навколо нього розміщені 8 чисел. Виконавши додавання

цих чисел до центрального числа, на слайді відкриється назва елементів одягу чи зовнішнього вигляду , який мали запорізькі козаки.

Шестикласники - представники кожної команди, по черзі виходять до дошки та виконують обчислення, починаючи з числа 1 та наступні у напрямку проти годинником стрілки.

1) 1+( )= 1 = = Відповідь: оселедець

2) 3+( )= 3 = 2 = 2 Відповідь: кафтан

3) +( )= = Відповідь: шабля

4) +( )= = = Відповідь: шаровари

5) 2+( )= 1 = 1 Відповідь: пояс

6) +( )= - = − Відповідь: хутряна шапка

7) +( )= = Відповідь:жупан

8) +( )= - = − Відповідь: вуса

Учитель: Діти, чи знаєте ви найулюбленішу страву козаків?

Відповідь: куліш

Слайд 25

Учитель: ⌂ Від яких ворогів захищали козаки кордони українських земель?

Якою зброєю воювали козаки?

Відповіді на ці запитання ми дізнаємось виконавши наступне завдання.

Шестикласники - представники кожної команди, по черзі виходять до дошки та виконують обчислення.

8,4+6,8

13,3+(−8,8)

3,8+(−7,6)

4,8−5,4

15,7−6,5

1,6

4,5

11,4

0,6

22,2

лук

мушкет

шабля

спис

пістоль

Слайд 26

Учитель: Назву козацького човна зашифровано в наступному завданні.

Шестикласники - представники кожної команди, по черзі виходять до дошки та розв’язують рівняння.

х│+7=11

х−2│=8

х│−1=5

х│+3=1

х+3│=9

4; 4

6; 10

6; 6

розв’язків немає

12; 6

Ч

А

Й

К

А

Слайд 27

Слайд 28

Учитель: ⌂ Хто стояв на чолі козацького війська?

Яких козацьких гетьманів ви знаєте?

Шестикласники - представники кожної команди по черзі називають імена відомих їм гетьманів.

Учитель: Розглянемо основні віхи існування Запорізької Січі.

Для цього розв’яжемо наступні приклали.

Шестикласники - представники кожної команди по черзі виконують обчислення на дошці.

Слайд 30

2+(−3,2)

3,4+5,2

9,1

9,4−(−1,6)

0−(−5,2)

5,2

1,8

17,4

11

5,2

1555-заснування Запорізької Січі

1616 – взяття Кафи(Феодосія) – найбільшого невільничого ринку

1627 – Хотинська війна

1648-1657- національно- визвольна війна під керівництвом Богдана Хмельницького

1775 – зруйнування Запорізької Січі

Учитель: Розглянемо відповіді, що ми отримали при останніх обчисленнях. Давайте розташуємо їх

у порядку зростання.

Дано: 5,2; 1,8; 17,4; 11; 5,2.

Відповідь: 17,4; 5,2; 1,8; 5,2; 11 .

Слайд 31

Учитель : Подорож до Запорізької Січі в минуле нашої України закінчується.

Рефлексія:

Чи корисна була інформація, яку ви отримали на уроці про історію козацтва на Україні?

Хто з вас буде намагатися використовувати отриману на уроці інформацію у повсякденному житті?

Слайд 32.

А так мої козачата- шестикласники

приготувались до подорожі у Запорізьку Січ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.