і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Розробка дистанційного уроку матеатики 5 клас з теми: «Віднімання дробів з однаковими знаменниками».

Розробка дистанційного уроку матеатики 5 клас з теми: «Віднімання дробів з однаковими знаменниками».

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №OV898247
За публікацію цієї методичної розробки Пономаренко Юлія Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №OV898247
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Любий друже!

Зараз для тебе починається урок з теми:

«Віднімання дробів з однаковими знаменниками».

Мета:

  • Засвоїти правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.

  • Розвити увагу, обчислювальні навички.

  • Виховувати працьовитість, охайність, активність пізнавальної діяльності, самостійність.

  • Навчитися віднімати дроби з однаковими знаменниками.

Після цього уроку ти повинен:

Знати: правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.

Вміти: Використовувати правило віднімання дробів з однаковими знаменниками до розв’язку завдань.

Всі ми люди – як звичайні дроби,

Правильні й неправильні, як є…

Кожен щось та й значить, щось та й робить,

В кожного життя іде своє.

П’ять десятих, а чи десять п’ятих,

Знаєш суть призначення свого?

Над і під… так просто розіп’яті

Рискою від дробу одного.

Що про себе думаєш – знаменник,

І чеснот тих не перелічить,

А чого ти вартий – то чисельник,

Та про це історія мовчить…

Тут і без науки зрозуміло,

Як чисельник більший, то тоді

в результаті більше число ціле,

й більша твоя сутність на землі…

Ти вже знаєшь, що назівається натуральними дробами і які дії з ними можна виконувати.

Тому давай повторимо деякі поняття з цієї теми:

  • Які числа називаються дровові?

  • Що показує чисельник та знаменник дробу?

  • Наведи приклади правильних та неправільних дробів.

  • Як виділити цілу частину з неправильного дробу?

  • Як перетворити мішане число у неправильний дріб?

Щоб перевірити себе, чи правильно ти відповів на ці запитання, звернись до глосарію.

  • Як виконати додавання дробів з однаковими знаменниками?

Якщо ти успішно засвоїв попередні теми, то саме зараз ти дізнаєшься, як виконується віднімання натуральних дробів з однаковими знаменниками. Але спочатку, подумай і сам відповіси на запитання:

якщо 2/4+ 1/4 = ¾, то чому дорівнює вираз 2/4 - 1/4 = ?

Ну, як? Здогадався? Молодець!

Правило:

Щоб знайти різницю дробів з однаковими знаменниками, треба від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника, а знаменник залишити той самий. Тобто, справедлива така тотожність:

,

Справджується вона і для довільних раціональних значень a, b, c, крім c≠0.

Наприклад:

  1. 3/5 – 2/5= (3-2)/5=1/5

  2. 17/19 – 14/19= (17-14)/19=3/19

  3. 4 2 4 – 2 2

______ - ______ = _____ =__

34 34 34 34

2 5 1*7+2 -5 9 – 5 4

  1. 1 __ - __ = __________ = ____ = ___

  1. 7 7 7 7

6 5 6 -5 1

  1. 5 __ - 2 __ = (5-2) + __________ = 3 ____

7 7 7 7

Якщо тобі цікавий учбовий матеріал і ти хотів би дізнатися більше, то подивись презентацію або звернись до сайту: http://moyaskola.com.ua, де ти зможеш прослухати лекцію з цієї теми.

Щоб переконатися, що ти успішно засвоїв тему : «Віднімання звичайних дробів з однаковими знаменниками» пропануємо тобі пройти тести.

Тести:

І рівень:

  1. Закінчи речення: «Щоб відняти два дроби з однаковими знамениками, треба знаменник дробу залишити той самий, а…….

А) чисельники скласти, Б) інша відповідь , В) від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника.

2. Закінчи речення: Дріб 13/18 є різницею виразів

А) 14/18 - 1/5, Б) 113/20 – 100/20 , В) 20/18 – 7/18

24 4

3. Чому дорівнює різниця виразу ______ - _____

46 46

А) 12/46, Б) 20/ 46, В) інша відповідь

4. Дріб 24/ 78 це різниця дробів:

А) 56/78 – 32/78, Б) 56/76 – 32/ 89 В) інша відповідь

ІІ рівень:

5.Знайди різницю 41/60 – 11/60

Відповідь:________________________________

6.Запиши,чому дорівнює вираз: 3/8 + 1/8 – 2/8

Відповідь:________________________________

7.Обчисли: 42/87 + ( 56/ 87 + 58/87).

Відповідь:________________________________

8.Обчисли:

2 1 7

4 ____- 3____ + ____

19 19 19.

Відповідь:________________________________

ІІІ рівень:

9.Розв» яжи рівняння 3/16 + Х = 7/16.

_______________________________

_______________________________

_______________________________

_______________________________

________________________________

Відповідь:_______________________

10.Знайди значення виразу с – а, якщо с=18/19, а=2/19.

11.Чому повинно дорівнювати значення а, щоб рівність була правильною

а/27 + 3/27 = 5/27 ?

  1. Запиши дріб 5/6 у вигляді суми трьох дробів .

Щоб перевірити правильні відповіді звернись до ключ від тестів.

Ось і закінчився наш урок! Сподіваємось, що тобі було цікаво відповідати на запитання та опановувати нові знання! До зустрічі.

КЛЮЧ ДО ТЕСТІВ:

  1. В) від чисельника зменшуваного відняти чисельник від’ємника.

  2. В) 20/18 – 7/18

  3. Б) 20/ 46

  4. А) 56/78 – 32/78

  5. 30/60

  6. 2/8

69

  1. 156/87 = 1 _________

87

8

  1. 1 _______

19

  1. Х= 4/16

  2. 16/19

  3. а = 2

  4. 1/6+ 3/6+1/6

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Мета:  Засвоїти правило віднімання дробів з однаковими знаменниками.  Розвити увагу, обчислювальні навички.  Виховувати працьовитість, охайність, активність пізнавальної діяльності, самостійність.  Навчитися віднімати дроби з однаковими знаменниками.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Математика
  • Клас
    5 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    4121
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    OV898247
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №OV898247
За публікацію цієї методичної розробки Пономаренко Юлія Вікторівна отримав(ла) свідоцтво №OV898247
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти