Рольова гра «КОНВЕНЦІЯ ООН ПРО ПРАВА ДИТИНИ»

Опис документу:
В рамках проведення Всеукраїнського тижня права сьогодні для вас буде представлений Всеукраїнський урок “Права людини” з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини у формі рольової гри «Конвенція ООН про права дитини» Метою проведення рольової гри є ознайомлення студентів із Конвенцією про права дитини, виховування в них поваги до прав та основних обов’язків людини та громадянина.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ІЗМАЇЛЬСЬКИЙ ТЕХНІКУМ МЕХАНІЗАЦІЇ І ЕЛЕКТРИФІКАЦІЇ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА

Сценарій

рольової гри «КОНВЕНЦІЯ ООН ПРО ПРАВА ДИТИНИ»

Розроблений викладачем

історії та правознавства

Кокош А.М.

2017

РОЛЬОВА ГРА «КОНВЕНЦІЯ ООН ПРО ПРАВА ДИТИНИ»

Метою проведення рольової гри є ознайомлення студентів із Конвенцією про права дитини, виховування в них поваги до прав та основних обов’язків людини та громадянина.

Дійові особи: студенти ІІ-го курсу Масюкевия Вячеслав, Белюженко Марія, Танасейчук Роман, Вєлєв Микита, Мокану Галина, Геціву Дмитро, Кьося Олена, Викладач Кокош А.М.

Вітальні слова ведучої. Доброго дня , шановні студенти, викладачі та гості. В рамках проведення Всеукраїнського тижня права сьогодні для вас буде представлений Всеукраїнський урок “Права людини” з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини у формі рольової гри «Конвенція ООН про права дитини»

Захід відкривається

1 Лунає Гімн України «Ще не вмерла України…»

2 Вірш В.Симоненка (Супроводжується відеорядом)

Хаджикова Лілія декламує вірш В. Симоненка

Ти знаєш, що ти — людина. Сьогодні усе для тебе —

Ти знаєш про це чи ні? Озера, гаї, степи.

Усмішка твоя — єдина, І жити спішити треба —

Мука твоя — єдина, Гляди ж не проспи!'

Очі твої — одні. Бо ти на землі — людина,

Більше тебе не буде. І хочеш того чи ні —

Завтра на цій землі Усмішка твоя єдина,

Інші ходитимуть люди, Мука твоя єдина,

Інші кохатимуть люди— Очі твої — одні.

Добрі, ласкаві й злі.

3 Документи про права людини супроводжують розповідь викладача і студентів.

Викладач Кокош А.М. Кожна людина є особливою та неповторною. Життя їй дається один раз, і прожити його потрібно гідно, щоб залишити після себе добрий слід. Зараз ви ще діти. Хто ви на дереві життя? Поки ви що — листочки, які згодом переростуть у коріння і дадуть початок новим поколінням.

Дитинство — це найбільш безтурботна та прекрасна пора в житті кожної людини. Саме в цей період людина формується фізично, психічно, інтелектуально, здобуває та отримує необхідні знання та навички. У цей період для дітей мають бути створені всі умови для їхнього життя та повноцінного роз¬витку. Щоб досягти цієї мети, і дитина, і родина, у якій вона виховується, мають перебувати під правовим захистом держави.

Проблема правого захисту родини й дитинства вже тривалий час перебуває в центрі уваги міжнародної спільноти, адже діти потребують особливої уваги внаслідок їхньої вразливості, фізичної та розумової незрілості. Саме тому в 1989 р. ООН затвердила один важливий документ — Конвенцію про права дитини, в основу якої покладено принципи Декларації прав дитини 1959 р. В Україні ця Конвенція набула чинності з 27 вересня 1991 р.

Масюкевия Вячеслав. Держави-учасниці цієї Конвенції,, уважаючи, що, згідно з принципами, проголошеними в Статуті ООН, визнання властивої людині гідності, рівних і невід’ємних прав усіх членів суспільства є основою забезпечення свободи, справедливості й миру на землі...

Белюженко Марія Беручи до уваги, що народи Об’єднаних Націй підтвердили в Статуті свою віру в основні права людини, у гідність і цінність людської особи та сповнені рішучості сприяти соціальному прогресу й покращенню умов життя при більшій свободі...

Танасейчук Роман Визнаючи, що Організація Об’єднаних Націй у Загальній декларації прав людини погодилася з тим, що кожна людина має володіти всіма зазначеними в них правами та свободами без якої б то не було різниці за такими ознаками, як раса, колір шкіри, стать, релігія, політичні або інші переконання, національне або соціальне походження, майновий стан, народження або інші обставини...

Мокану Галина Нагадуючи, що Організація Об’єднаних Націй у Загальній декларації прав людини проголосила, що діти мають право на особливе піклування та допомогу...

Геціву Дми Упевнені в тому, що родині як основному осередку суспільства і природному середовищу для зростання і благополуччя всіх її членів і особливо дітей мають бути надані необхідні захист і сприяння, із тим щоб вона могла повністю покласти на себе зобов’язання в межах суспільства...

Кьося Олена Визнаючи, що дитині для повного й гармонійного розвитку її особи необхідно зростати в родинному оточенні, в атмосфері щастя, любові й розуміння...

Масюкевия Вячеслав Уважаючи, що дитина має бути повністю підготовлена до самостійного життя в суспільстві та вихована в дусі ідеалів, проголошених у Статуті Організації Об’єднаних Націй і особливо в дусі миру, гідності, терпимості, свободи, рівності й солідарності...

Белюженко Марія Беручи до уваги, що необхідність у такому особливому за¬хисті дитини була передбачена в Женевській декларації прав дитини 1924 р. і Декларації прав дитини, прийнятій Генеральною Асамблеєю 20 листопада 1959 р., і визнана в Загальній декларації прав людини, у Міжнародному пакті про громадянські й політичні права, а також у статутах і відповідних документах спеціалізованих установ і міжнародних організацій, що займаються питаннями благополуччя дітей...

Танасейчук Роман Беручи до уваги, що, як зазначено в Декларації прав дитини, «дитина внаслідок її фізичної та розумової незрілості потребує спеціальної охорони й піклування, включаючи належний правовий захист як до, так і після народження»...

Вєлєв Микита Визнаючи, що в усіх країнах є діти, які живуть у виключно тяжких умовах, і що такі діти потребують особливої уваги...

Мокану Галина Ураховуючи належним чином важливість традицій і культурних цінностей кожного народу для захисту та гармонійного розвитку дитини...

Визнаючи важливість міжнародного співробітництва для покращення умов життя дітей у кожній країні, зокрема, у країнах, що розвиваються, уклали Конвенцію про права дитини.

Викладач Кокош А.М. Головні завдання Конвенції — забезпечення дітей особливим піклуванням і допомогою, надання необхідного захисту, сприяння родини як основному осередку, у якому росте й виховується дитина. Для повного та гармонійного розвитку дитина має зростати в сімейному оточенні, в атмосфері щастя, любові та взаєморозуміння. Дитина має бути вихована в мирі, гідності, свободі, рівності та солідарності.

Але, на жаль, у наш час багато студентів не знають про свої права. Не знають про них і їхні батьки. Права дітей часто порушуються, а ми не знаємо, куди потрібно звернутися по допомогу.

Тому сьогодні ми познайомимося з основними правами дитини, які проголошує Конвенція ООН, для того, щоб ви всі їх знали й могли ними користуватися. І будемо робити це в ігровій формі.

Ситуація 1

Дійові особи: Танасейчук Роман (в ролі брата Іванка) Вєлєв Микита (в ролі сестри Оленки)

Іванко. Сестрице Оленко! Я їсти хочу!

Оленка. Потерпи Іванку! Ось скоро дійдемо додому, там і поїси

Іванко. Сестрице Оленко! Може, зайдемо в цей магазин і купимо чіпсів?

Оленка. Не можна, братику! Там міститься дуже багато різних консервантів і штучних добавок, захворієш!

Іванко. Сестрице Оленко! Може, зайдемо ось у цей магазин і цупимо сухариків чи горішків!

Оленка. Не можна, братику! Вони містять штучний підсилювач смаку, захворіти можеш!

Іванко. Сестрице Оленко! Може, у цей магазин зайдемо та купимо хоч кока-коли попити!

Оленка. Не можна, братику! Вона містить барвники та замінник цукру! Захворіти можеш.

Іванко. Що ти мені постійно торочиш: «Не можна, не можна!» Я не маленький, мені вже 14 років, і я сам буду вирішувати, що мені можна, а що ні.

Оленка. Ні, ти ще дитина!

Іванко. Ая кажу, ні!

Викладач Кокош А.М. Допоможіть розв’язати суперечку за допомогою Концепції про права дитини. Кого можна вважати дитиною?

Приймаються відповіді студентів у супроводі слайду, на якому зображена

Стаття 1

...Дитиною є кожна людська істота до досягнення 18-річного піку, якщо за законом, застосованим до цієї особи, вона не досягає повноліття раніше.

Ситуація 2.

Дійові особи: Белюженко Марія (Студентка), Масюкевия Вячеслав (Американець).

Студентка (із купою підручників). Що нам на завтра задали? Українська мова — підготуватися до контрольної роботи. Історія — вивчити причини Національно-Визвольної війни. Англійська мова — записати в словник і вивчити нові слова. Зарубіжна література — прочитати роман Бічер-Стоу «Хатина дядька Тома». Алгебра — розв’язати задачу й довести тотожність. Фізика — вивчити Перший закон Ньютона. Як можна все це підготувати?

Американець. Хелло, май френд! Ти що, усе це збираєшся вчити?

Студентка. Аякже! Я ж не хочу двійку отримати.

Американець. Послухай мене! їдьмо зі мною до США, і будеш вивчати тільки те, що тобі до вподоби.

Студентка. Але я ж неповнолітня і не можу з тобою поїхати за кордон.

Американець. Чому? Ти ж не сам, а зі мною.

Викладач Кокош А.М. Про яке право дітей ідеться в цій ситуації? (Право на освіту.) Приймаються відповіді студентів у супроводі слайду, на якому зображені

Стаття 28

1. Держави-учасниці визнають право дитини на освіту, із метою поступового досягнення здійснення цього права на підставі різних можливостей вони, зокрема:

а) уводять безкоштовну й обов’язкову початкову освіту,

б) заохочують розвиток різних форм середньої освіти, як загальної, так і професійної, забезпечують її доступність для всіх дітей та вживають таких заходів, як уведення безкоштовної освіти інадання в разі необхідності фінансової допомоги;

в) забезпечують доступність вищої освіти для всіх на підставі здібностей кожного за допомогою всіх необхідних засобів;

г) забезпечують доступність інформації і матеріалів у галузі освіти і професійної підготовки для всіх дітей.

Стаття 29

Держави-учасниці погоджуються щодо того, що освіта дитини має бути спрямована:

а) на розвиток особи, талантів, розумових і фізичних здібностей дитини в найповнішому обсязі;

б) виховання поваги до прав людини та основних свобод, а також принципів, проголошених у Статуті Організації Об’єднаних Націй

в) виховання поваги до батьків дитини, її культурної самобутності, мови і національних цінностей країни, у якій дитина проживає, країни її походження та до цивілізацій, відмінних від її власної;

г) підготовка дитини до свідомого життя у вільному суспільстві в дусі розуміння, миру, терпимості, рівноправності чоловіків і жінок та дружби між усіма народами, етнічними, національними і релігійними групами, а також особами з корінного населення;

д) виховання поваги до навколишньої природи.

Отже: діти мають право навчатися у всіх державних навчальних закладах, відповідно до їх віку, у тому числі й за кордоном, проте виїзджати за кордон на навчання мають право разом із батьками або особами, що їх замінюють.

Ситуація 3.

Дійові особи: Мокану Галина (Мама) , Геціву Дмитро (Син).

Мама прибирає кімнату. Знаходить синову переписку в соціальній мережі і читає її. З’являється син. Мати все вимикає, але поспіхом не помітила, як пристрій залишився в режимі очікування.

Син. Привіт, мамулю! Я так зголоднів! ІЦо в нас є поїсти?

Мама. Ходімо на кухню, зараз я тебе нагодую. А ти що, зустрічаєшся з Марійкою?

Син. А ти як здогадалася? Невже прочитала мою переписку?

Мама. А що тут такого?

Син. Ти не мала на це права.

Мама. Я — твоя мати. Я маю право знати про твоє особисте життя все.

Син. Ні, ти не маєш права читати моїх листів!

Мама. Я не маю права читати? Ану мерщій до своєї кімнати! Зараз я тобі розкажу про твої права!

Викладач Кокош А.М. Чи права мама в цій ситуації? Приймаються відповіді студентів у супроводі слайду, на якому зображена

Стаття 16

Жодна дитина не може бути об’єктом свавільного або незаконного втручання в здійснення її права на особисте і сімейне життя, недотор¬канність житла, таємницю кореспонденції або незаконного посягання на її честь і гідність.

Дитина має право на захист закону від такого втручання або посягання.

Отже: жодна дитина не може бути об’єктом втручання в здійснення його права на особисте, сімейне життя, таємницю кореспонденції, право на честь і гідність, але в цій ситуації між мамою та сином не склалися довірливі стосунки, в іншому разі син про все розповів б мамі сам. І мамі, і сину слід налагодити стосунки між собою.

Ситуація 4.

Дійові особи: Белюженко Марія (Дівчина 1), Кьося Олена (Дівчина 2).

Дівчина 1. Слухай, ти знаєш, до нашої групи прибув новенький хлопець. Ти б його бачила: ноги криві, на обличчі отакенні окуляри! Викопаний Паша з серіалу «Коли ми вдома»! Той, який наукою цікавиться, мікроскопи і все таке. Страховисько, та й годі!

Дівчина 2. Олю, але ж це негарно так казати. Можливо, і ти для когось здаєшся смішною.

Дівчина 1.А що тут такого? Я просто висловила свою думку, маю на це право!

Викладач Кокош А.М. Прокоментуйте цю ситуацію. Приймаються коментарі студентів у супроводі слайду, на якому зображена

Стаття 13

Дитина має право вільно висловлювати свої думки; це право включає свободу шукати, одержувати і передавати інформацію та ідеї будь- якого роду незалежно від кордонів в усній, письмовій формі чи за допомогою інших засобів на вибір дитини.

Здійснення цього права може зазнавати деяких обмежень, проте ними можуть бути лише ті обмеження, які передбачені законом і необхідні:

а) для поваги прав і репутації інших осіб або

б) для охорони державної безпеки, громадського порядку, здоров’я або моралі населення.

Отже: діти мають право на висловлювання своєї думки, але якщо це не порушує прав і гідності інших людей.

Викладач Кокош А.М.. Отже, завершуючи сьогодні нашу розмову, ще раз назвемо ваші права, закріплені в Конвенції ООН про права дитини.

Всі учасники гри виходять на сцену і по черзу вимовляють права, які зображені на слайді:

Право на життя та ім’я.

Право на освіту.

Право на охорону здоров’я.

Право на охорону від утручання в особисте життя.

Право на зростання та виховання в родині.

Право на захист від жорстокого ставлення та насильства.

Заборона дискримінації дітей.

Право на користування благами соціального забезпечення.

Право мати та вільно висловлювати свої погляди.

Право на спілкування.

Право на відпочинок.

Право захисту своїх інтересів у суді.

Право на захист від наркоманії, примушення до бойових дій, проституції, залучення до примусової праці.

Викладач Кокош А.М. Існує й багато інших прав, які ви маєте знати й реалізовувати щодня. Але пам’ятайте: ваші права не мають порушувати права інших людей. Ці права гарантуються державою. Із віком у вас з’являються обов’язки та відповідальність. Існує також багато законів, у яких закріплюються ваші обов’язки. Незнання законів не звільняє вас від відповідальності. (напис на слайді завершує захід)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
0
міс.
2
7
дн.
0
4
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!