• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Роль аналізаторів у розвитку діяльності лічбі, їх характеристика. Формування уявлень пор число у дітей дошкільного віку.

Роль аналізаторів у розвитку діяльності лічбі, їх характеристика. Формування уявлень пор число у дітей дошкільного віку.

Опис документу:
Усі множини оточуючи дійсність, дитина відчуває, торкається, чує за допомогою різних аналізаторів. Зоровий – зорове сприйняття цілого в єдності з його елементами цілого. Мовно – руховий – він не дає можливості зрозуміти значення числа а лише сприяє заучуванню слів чисельників. Слуховий аналізатор – за його допомогою слухового аналізатора дитина чітко диференціює елементи множини, які сприймає на слух і відтворює в рухах.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Роль аналізаторів у розвитку діяльності лічбі, їх характеристика. Формування уявлень пор число у дітей дошкільного віку.

Усі множини оточуючи дійсність, дитина відчуває, торкається, чує за допомогою різних аналізаторівЗоровий – зорове сприйняття цілого в єдності з його елементами цілого. Мовно – руховий – він не дає можливості зрозуміти значення числа а лише сприяє заучуванню слів чисельників. Слуховий аналізатор – за його допомогою слухового аналізатора дитина чітко диференціює елементи множини, які сприймає на слух і відтворює в рухах. Педагог повинен використати всі аналізатори для кращого розуміння і оволодіння лічбою. На самому початку навчання треба створити чіткий образ дій лічби: направлення рухів правої руки зліва – направо.

Компоненти процесу лічби:

- руховий компонент. 1)дитина пересуває предмет. 2)тільки торкається; 3)вказує пальчиком на відстані; 4)лише рахує очима.

- Мовний компонент: 1) називає числівник вголос; 2) називає числівник пошепки; 3) промовляє про себе.

Тільки на основі сформованих знань про множину, вмінь дітей порівнювати множини, співвідносити елементи їх і встановлювати рівно чисельність(тут іграшок порівну), або нерівно чисельність (ляльок більше чим машин) можна переходити до навчання дітей лічбі.

Отже, після засвоєння лічби слід переходити до навчання вимірювання. Важливо, щоб всі дії діяльності лічби виконували правильно.

Етапи у розвитку діяльності лічби:

- маніпуляція з множинами,

- порівняння величин множин,

- послідовність назв слів чисельників (1,2,3)

- чітко засвоюють послідовність в називанні числівників (4,5 років)

- лічба групами що складаються з 2-3 чисел,

- на шкільний вік лічба в межах 10.

Формування уявлень про число у дітей в дошкільних групах д/садка.

Молодший вік-Спочатку засвоюють число «один», у деяких ситуаціях вони виділяють один і багато предметів, в інших – встановлюють, що одна множина більше іншої на один. Уявлення про число «один» формується одночасно з уявленням про множину. Ознайомлення дітей з утворенням чисел є порівнювання двох множин. Найскладнішим є оволодіння підсумковою лічбою (всього). Щоб навчити дітей лічити треба учити робити обвідний рух рукою. Після того, як навчить лічбі у межах трьох, можна запропонувати лічити звуки, рухи.

ІІ – молодша гр. –лічба в межах трьох у прямому порядку.Слухають і сприймають числівники у мові. Утворюють числа2 і 3 способом додавання одиниці до попереднього числа. Використ-ть ігри з кубиками та картками, на яких зображені цифри.Порівнюють за кількістю предметів (один-багато, багато-мало). Порівняння шляхом прикладання та накладання (більше, менше, стільки ж) Перелічування предметів у межах 3.

Середній вік –Продовження зіставляння множин поелементно. На основі порівняння двох конкретних множин з 3 і 4 елементами, з 4 і 5 елементами у дітей виникають відповідні зв’язки між множинами і числами. Дітей вчать лічити без допомоги руки, тільки голосно називаючи числівники, відносячи їх послідовно до кожного з предметів. Старш вік. Вчать лічити мовчки (виконувати лічильну дію в думці) знаходити відношення між послідовними числами, рахувати далі від будь – якого числа, називати числа в зворотному порядку від будь- якого(в межах 10), розрізняти порядкову і кількісну лічбу, розв’язувати і складати прості арифметичні задачі (10). Слід на одному занятті доцільніше ознайомити дітей з однією цифрою. На наступному занятті порівнюють вже знайомі дітям цифри, які однозначно зіставляються з числами через дії з предметами множини.

Сучасні дослідження понять про число.

Леушина- засновник фундаментальної методики навчання дітей математики. Метліна, Щербакова- Методика математики в навчальних закладах. Сірко-форми організації навчання математики поєднувала з різними видами занять. Баглаєва- індивідуальний підхід, фронтальні заняття. Фунтікова – формування часових уявлень, навчання по спіралі. Провела дослідження-розумове виховання засобами математики. Брежнєва – диференціація навчання. Т.М.Степанова – індивідуалізація і диференціація навчання.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Мовленнєва майстерність педагога Нової української школи. Вербальний і невербальний імідж»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.