Робота з дітьми з ФЕМУ в різновіковій групі.

Опис документу:
Великої майстерності від вихователя вимагає проведення занять у різновікових групах, які можуть об’єднувати дітей двох, трьох і навіть чотирьох підгруп. Адже треба досягти того, щоб діти кожної вікової підгрупи ефективно виконували поставлене перед ними завдання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

 Робота з дітьми з ФЕМУ в різновіковій групі.

Великої майстерності від вихователя вимагає проведення занять у різновікових групах, які можуть об’єднувати дітей двох, трьох і навіть чотирьох підгруп. Адже треба досягти того, щоб діти кожної вікової підгрупи ефективно виконували поставлене перед ними завдання. Зміст, кількість і тривалість занять також повинні відповідати вимогам програми і віковим особливостям, рівневі розвитку дітей. Тому вихователь визначає програмні завдання занять для кожної підгрупи окремо.

Найраціональнішою є така організація навчання, коли заняття проводяться одночасно з усіма дітьми з одного розділу програми, але з диференціюванням навчальних завдань для кожної вікової підгрупи. Тема ж заняття для всіх підгруп спільна.

Вихователь повинен врахувати те, що тривалість заняття для дітей різного віку повинна бути різною. Це досягається послідовним початком занять. Так, молодші діти або запрошуються на заняття пізніше або раніше закінчують його. Проте така організація навчання виправдовує себе тоді коли в групі об’єднані діти суміжного віку. Якщо в групі є діти контрастного віку (молодший – старший)то дуже часто молодші погано сприймають завдання. Особливо це стосується малознайомого матеріалу.

У зв’язку з цим у вихователя виникає необхідність організувати роботу з підгрупою дітей. Організоване навчання кожної вікової підгрупи окремо розширює можливості врахування індивідуально-вікових особливостей дітей за рахунок зменшення кількості дітей, що одночасно навчаються (10-15 дітей), і скорочення діапазону індивідуальних відмінностей. Працюючи з підгрупою, педагог може більше часу приділити розв’язанню нових, перспективних для цього вікового ступеня завдань. Діти в невеличкій підгрупі краще засвоюють матеріал, ними легше керувати. Це дозволяє значно збільшити змістовну щільність заняття, скоротити їх тривалість і виконати програму при меншій кількості занять на рік.

Якщо в 2 суміжних підгрупах програмовий матеріал близький за змістом і проводиться закріплення або систематизація набутих знань, доцільновступну бесіду і пояснення проводити одночасно.

При проведенні заняття вихователь має заповнювати місце дидактичними іграми, доступними для дітей кожної підгрупи.

Способи організації дітей:

1. Організація навчання дітей контрастного віку. Поки вихователь займається з молодшими дітьми, старші граються і готуються до занять під наглядом помічника вихователя. Потім педагог працює зі старшими, а молодші граються і допомагають помічнику вихователя готувати матеріал до наступного заняття. Педагог знову займається з малятами, залишаючи старших під наглядом помічника. Потім малята збираються на прогулянку під наглядом помічника, а вихователь проводить друге заняття зі старшою підгрупою. Після заняття педагог з молодшими дітьми виходить на прогулянку, а старші під наглядом помічника починають одягатися.

Заняття в різновікових групах потребує чіткого розподілу часу для роботи з кожною підгрупою, правильного планування навантаження, організації самостійної діяльності дітей на кожному етапі.

Готуючись до заняття, вихователь повинен продумати, як розмістити дітей: за столами, поставленими в два або три ряди. Важливо щоб одна вікова підгрупа була відокремлена від інших. Це полегшує диференційований підхід до дітей кожного віку, індивідуальну роботу в підгрупі. Засвоєння матеріалу значно поліпшується при включенні дітей у міжвікове спілкування процесу взаємо навчання. Воно може бути як індивідуальним так і груповим.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.