Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»

Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків

Основи Безпеки Життєдіяльності (ОБЖ)

Для кого: 7 Клас

19.08.2018

3961

296

0

Опис документу:
Уро продовжить формувати в учнів уявлення про негативний вплив наркотиків на здоров'я, наслідки вживання наркотиків, ознаки вживання наркотичних речовин і наркотичного отруєння; ознайомити з міфами та фактами про наркотики
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № ____ Дата: __________

Тема уроку: Профілактика захворювань, що набули соціального значення. Наслідки вживання наркотиків. Положення кримінального законодавства у сфері боротьби з розповсюдженням наркотиків. Протидія залученню до вживання наркотиків

Практичне завдання: Способи протидії негативному соціальному впливу

Мета уроку:

продовжити формувати в учнів уявлення про: негативний вплив наркотиків на здоров'я, наслідки вживання наркотиків, ознаки вживання наркотичних речовин і наркотичного отруєння; ознайомити з міфами та фактами про наркотики.

розвивати навички відмови від небезпечних пропозицій, протидії тиску однолітків, прийняття зважених рішень; формувати вміння надавати допомогу постраждалому в разі отруєння наркотиками;

виховувати негативне ставлення до вживання наркотичних речовин.

Тип уроку: вивчення нового матеріалу

Форма: урок з елементами тренінгових вправ

Обладнання: підручники, робочі зошити, ілюстративний матеріал, презентація, набори геометричних фігур (червоні, жовті, зелені).

Хід уроку

І. Організаційний момент

  • Привітання, створення позитивного настрою

Доброго дня. Доброго всім здоров’я.

Уже дзвінок сигнал нам дав –

Працювати час настав

Тож і ми – часу не гай,

Працювати починай.

  • Хто сьогодні відсутній? Відмічання відсутніх.

  • Слово вчителя

В Індії люди на знак вітання руки складають разом і шанобливо притискають їх до грудей. Привітаймося по-індійськи!

  • Вправа «Знайомство»

Кожному учневі потрібно закінчити речення: "Не хочу хвалитися, але я..." (назвати декілька рис характеру, якими можна пишатися).

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  • Робота за індивідуальними картками

Дати відповіді на запитання:

  • Які потреби і бажання підлітків використовують у рекламі?

  • Як саме рекламні стратегії можуть "тиснути" на вибір і рішення людини?

  • Чи однаковими є бажання виробника тютюнових виробів і споживача їх реклами?

  • Вікторина "Що ти знаєш про "хвороби цивілізації"

Учні "ланцюжком" проголошують твердження щодо глобальних проблем збереження здоров'я людини; наводять приклади з художніх творів, кінофільмів, власного життєвого досвіду чи спостережень тощо.

  • Вправа «Мікрофон»

  • Що таке соціальна складова здоров'я?

  • Наведіть приклади захворювань, що набули соціального значення. (Алкоголізм, тютюнова залежність, наркоманія, ВІЛ/СНІД, туберкульоз тощо.)

  • Вправа «Запитання підліткам ставить...»

1)Уїлл Роджерс, американський актор-комік, журналіст: " Якби рекламодавці витрачали на поліпшення своєї продукції ті гроші, які вони витрачають на рекламу, їхня продукція не потребувала б реклами." А ви що думаєте з цього приводу?

2) Оноре де Бальзак, французький письменник: "Люди бояться холери, але вино набагато небезпечніше її. Я упевнений у цьому, а ви?"

3) Джордж Мур, англійський філософ: "Своїм здоров'ям і довголіттям я зобов'язаний тому, що жодного разу не доторкнувся ні до сигарети, ні до чарки... А на які пожертви здатні ви, сучасні підлітки, заради власного здоров'я і довголіття?"

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми, мети, завдань уроку

  • Вправа «Продовж речення»

"Комусь потрібні наркотики, комусь алкоголь. А мені і музики вистачає..." (Статус у соціальній мережі підлітка, що захоплюється музикою.)

  • Що хотів донести до інших ваш одноліток, коли обрав такий статус?

  • Вправа «Шкала актуальності»

Наскільки актуальною для кожного з вас є тема уроку? Озвучте показник за 5-бальною шкалою: 0 - зовсім не важлива, ..., 5 - саме те, що необхідно знати (вміти, розуміти тощо) на найближчий час.

ІV. Сприйняття та усвідомлення учнями нового навчального матеріалу (синергії)

  • Вправа «Займи позицію «Так», «Ні»

«Наркоманія - це хвороба дурнів і слабаків. Я не такий (така) і ніколи не стану залежним (залежною) від наркотиків. Моя сила волі, друзі, характер є тому підтвердженням».

  • Проблемне запитання

  • Чому певні проблеми, захворювання набувають соціального значення?

  • Перегляд «Наслідків вживання наркотиків»

Наркотик - це отрута, що поволі руйнує не тільки внутрішні органи людини, але її мозок і психіку. Бензин або клей "Момент", наприклад, перетворюють людей на розумово неповноцінних за 3-4 місяці, "безпечна" конопля - за 3-4 роки. Людина, котра вживає морфін, через 2-3 місяці повністю втрачає людську подобу. Ті, хто вживають кокаїн, живуть не більше 3-4 років. Вони гинуть від "розриву" серця або від того, що їхня носова перетинка стоншується і нагадує пергаментний листок, який тріскається, лопається, і врешті-решт усе закінчується смертельною кровотечею. У разі вживання ЛСД людина втрачає здатність орієнтуватися у просторі, у неї з'являється відчуття того, що вона може літати. Дуже часто такі наркомани починають вірити у свої можливості і стрибають із даху багатоповерхового будинку...

Куріння марихуани: порушення короткочасної пам'яті, зниження уваги, сприйняття і здатності мислення, уповільнення рефлексів і зменшення рухової активності, розвиток захворювань дихальної системи і розвиток злоякісних пухлин мозку, ураження імунної і статевої системи.

Кокаїн: катастрофічно швидке звикання, схильність до параної і можлива миттєва смерть від крововиливу в мозок, гострої серцевої або легеневої недостатності. Для того, щоб відчути таке ж задоволення, як від перших доз, кокаїн доводиться вживати дедалі частіше й у великих кількостях. Якщо спочатку наркотик вводять, щоб відчути ейфорію, то в подальшому - щоб просто почуватися нормально і уникнути стану роздратованості або пригніченості.

Кокаїн: неспокій, підвищений артеріальний тиск, посилене серцебиття, втрата апетиту, підвищена активність і стомлюваність, збуджений стан, нервове тремтіння, головні болі, блідість, слабкий пульс, нудота, блювання, підвищення температури тіла, холодний піт, нервозність, зміна настроїв, галюцинації, безсоння, імпотенція, серцева аритмія, мя'зові спазми, біль у грудях, марення, прискорене дихання, конвульсії, втрата свідомості, смерть.

Прийом метамфетаміну: сильне збудження, запаморочення, втрата апетиту, сухість у роті, часте сечовипускання, пронос, ейфорія, душевне сум'яття, галюцинації, непритомність, гарячка, висип, параноя, жар, конвульсії, кома, крововилив у мозок, смерть.

Прийом екстазі: ейфорія, галюцинації, сильне зневоднення організму, нудота. судоми. апатія і депресія, руйнування печінки, нирок, імпотенція, розлади психіки, серцево-судинна недостатність.

Уживання героїну: запаморочення, слабкість, неможливість сконцентрувати увагу, апатія, посилене сечовиділення, нудота, блювання, потовиділення, знижене сприйняття больових відчуттів, уповільнене, поверхневе дихання, знижений артеріальний тиск, уповільнення серцевого ритму, рубцювання і стиснення вен у результаті ін'єкцій, захворювання печінки і нирок, фізичне і психологічне виснаження організму, звуження зіниць до розміру шпилькової головки, низький артеріальний тиск, повільний і порушений ритм серцебиття, низька температура тіла, глибокий сон, ступор (знерухомлення), кома, смерть.

Наркомани, незалежно від виду наркотику, довго не живуть. Вони втрачають характерний для живих істот інстинкт самозбереження. Це призводить до того, що близько 60 % із них упродовж перших двох років після залучення до згубної звички роблять спробу самогубства. Багатьом це вдається.

  • Вправа «Порада»

  • Учням до кожної причини вживання наркотиків, що зазначена в схемі «Причини вживання наркотиків», дібрати протидію.

Причини вживання

Альтернатива вживанню наркотиків, протидія

Бажання відчути себе дорослим, сучасним, модним

Модно бути здоровим, гармонійно розвинутим, додержуватися ЗСЖ

Бажання заспокоїтися, звільнитися від якогось негативного почуття (наприклад, постійних сварок з близькими через невиконання їхніх доручень), відновити психологічну рівновагу

Учитися керувати емоціями, формувати корисні звички, толерантно поводитися

Незатишно вдома, часті сварки

Звернутися по допомогу до старших - близьких, родичів, учителя, до центру соціальної роботи з молоддю тощо

Уживання наркотиків усіма в компанії

Набувати навичок спілкування, обирати дружні компанії

Сумно, нецікаво в школі, немає чим зайнятися на дозвіллі

Цікавих занять дуже багато. Знайти однодумців серед однокласників. Спробувати зробити щось цікаве для всіх

Бажання відчути нові емоції

Залишатися собою, бути неповторним. Знайти однодумців

Невміння відстояти свою точку зору, вибачити образи

Підвищувати самооцінку

Бажання відчути себе незалежним

Щоб подорослішати, слід розвивати інтелектуальні здібності, силу волі, набувати корисних звичок, бути відповідальним, додержувати обіцянок

Самотність

Є багато людей, які можуть стати твоїми друзями. Знайти заняття для дозвілля: гурток, секцію тощо

Бажання приєднатися до компанії старших і досвідчених, навіть із кримінальним минулим

Добре подумати, чи варто спілкуватися з такою компанією. Розвивати силу волі, зберігати і зміцнювати здоров’я

  • Робота за підручником про типи наркотичної залежності (стр. 171-172)

  • За матеріалами підручника учні складають опорний конспект на тему типи наркотичної залежності

Під час уживання наркотиків і звикання організму до них розвивається наркоманія — захворювання, за якого психічний і фізичний стан людини, її самопочуття та настрій цілком залежать від наявності наркотику в організмі. За його відсутності розвивається синдром позбавлення (абстиненція) — дуже тяжкий стан, що супроводжується судомами, сильним болем у м'язах і внутрішніх органах.

Розвиваючись, залежність послідовно проходить кілька стадій — соціальну, психологічну, фізіологічну.

Типи наркотичної залежності:

Соціальна залежність — коли людина ще не почала вживати наркотичні речовини, але потрапила у середовище тих, хто їх уживає. Вона приймає стиль поведінки, ставлення до наркотичних речовин і зовнішні атрибути групи. У такій ситуації людина часто внутрішньо вже готова почати вживання наркотичних речовин. Неодмінної умовою цієї стадії є наявність групи, де вживають ті чи інші наркотичні речовини.

Психологічна залежність — на цій стадії змінюється поведінка людини. Вона починає вживати наркотичні речовини з метою відчуття певних емоцій. Психологічна залежність може сформуватися навіть після одного-двох прийомів наркотичних речовин.

Фізіологічна залежність — настає після того, як організм залучає наркотики у процес обміну речовин. Це — непереборна фізичні потреба, яка виникає в результаті постійного або періодичною вживання наркотиків. У цьому випадку різке припинення вживання наркотичної речовини викликає фізичний розлад різного ступеня тяжкості, який називають абстинентним синдромом або синдромом позбавлення (відміни). На цій стадії людина потребує лікування.

  • Оздоровлювальна вправа «Розслаблення і дихання»

Заплющте очі і розслабтеся. Зробіть так, щоб кожна частина вашого тіла була абсолютно розслабленою, від голови - до п'ят. Виконайте дихальну вправу:

  • вдихніть повільно і глибоко через ніс (10 секунд);

  • затамуйте дихання (3 секунди);

  • повільно і повністю видихніть через рот при посиленні черевного м'яза (13 секунд).

Вправу виконують 3-5 разів.

V. Узагальнення, систематизація й контроль знань та вмінь учнів.

  • Гра «Ти мені - я тобі»

  • Учень за опорним конспектом ставить класу запитання щодо теми уроку.

  • Той, хто дав правильну відповідь, може поставити своє запитання у відповідь.

  • Розробка антинаркотичної реклами

  • Розробити антинаркотичну рекламу «Протидія залученню до вживання наркотиків»

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія

  • Прийом «Кольорові знаки»

  • Учні вибором та підняттям догори геометричної фігури відповідного кольору показують наступне:

  • зелений - дізнався (лась) і зрозумів (ла) для себе багато нового;

  • жовтий - дещо залишилося для мене незрозумілим;

  • червоний - багато чого не зрозумів (ла).

VІІ. Оголошення результатів навчальної діяльності

VІІІ. Домашнє завдання та інструктаж до його виконання

Опрацювати §27 (стр. 103-108 (Бойченко Т.Є.) та §26-27 стр. 167-179 (Бех І.Д.)

* Написати «Лист однолітку» за наведеним початком ("Якщо хоча б раз пропонували наркотик, а ти відмовився, - це свідчить про...", "Твої друзі вживають наркотики, а ти вагаєшся: бути, як усі в компанії, чи проявити силу характеру і стати на бік здорового способу життя, ...")

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.