• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Проблеми навчання дошкільників математики в сучасних дослідженнях (Н. Баглаєва, Т. Степанова, Г. Скірко, О. Фунтікова та ін.).

Проблеми навчання дошкільників математики в сучасних дослідженнях (Н. Баглаєва, Т. Степанова, Г. Скірко, О. Фунтікова та ін.).

Опис документу:
Наукове дослідження було спрямоване на формування математичних знань у старших дошкільників засобами індивідуалізації навчання, що означає працюючи з групою дітей бачити кожну дитину, враховувати індивідуальні психічні особливості, викликаючи інтерес до навчання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Проблеми навчання дошкільників математики в сучасних дослідженнях (н.Баглаєва, т. Степанова, г. Скірко, о.Фунтікова та ін.).

Степанова Т.М. - наукове дослідження було спрямоване на формування математичних знань у старших дошкільників засобами індивідуалізації навчання, що означає працюючи з групою дітей бачити кожну дитину, враховувати індивідуальні психічні особливості, викликаючи інтерес до навчання. Запропонувала диференційовані програми з математики, що сприяє створенню комфортних умов для навчання.

О.Фунтікова – зав. кафедри дошкільного виховання і початкового навчання Мелітопольського пед ін-ту, канд..пед.наук. Розробила моделі «Доба та її частини», «Час і пори року» які дають істотні демонстраційні переваги, що не були відображені на плоских моделях, і являють собою оптимальний варіант матеріалізації часових явищ, які досі діти не могли побачити і почути. Ці моделі поєднали у собі переваги колової та лінійної форм руху, взявши від першої коловий цикл, а від другої – лінійно-ритмічну зміну циклів; вони унаочнили динамічність реального моменту, яку діти усвідомлюють з великими труднощами; діалектично розкривають зміну діб , років. Діти ніби дістали можливість зазирнути в «лабораторію часу» побачити й зрозуміти суть часу, часових змін. Модель «доба та її частини». Модель складається з кількох витків (кількох діб)і має рухому муфту, що легко пересувається від нижнього витку до верхнього. Кожний виток спіралі відповідає одній добі й послідовно пофарбований у чотири кольори (рожевий-ранок, білий-день, синій-вечір, чорний-ніч). Отже, кожний виток чотириколірний, оскільки відповідає частинам доби. Кожний з чотирьох кольорів розташований над своїм кольором: рожевий над рожевим, білий над білим. Рухома муфта акцентує увагу на певній частині доби, а також наочно демонструє змінність, а отже, плинність часу та його необоротність.

Модель «Час та пори року». Складається з кількох витків відповідно до кількості років (якщо на моделі три витки, йдеться про три роки, якщо шість-то про шість). Модель подібна до попередньої, але більша за розмірами і має чотириколірне забарвлення кожного витка. Виток спіралі – один рік – забарвлений у чотири (за кількістю пір року) кольори: зелений-весна, червоний-літо, жовтий-осінь, блакитна-зима. Витків має бути не менше двох, щоб унаочнити зміну одного року іншим. Якщо є потреба показати більший відтінок часу, наприклад шість років, то й відповідною має бути кількість витків. Колірне рішення описаних вище двох моделей не випадкове і пов’язане із забарвленням об’єктів живої і неживої природи. Так, навесні природа оживає – з’являється зелена травичка, на деревах – листя. Отже, визначальний для весни зелений колір. Літу як найяскравішій порі року «присвоїли» червоний колір.

на початку дослідження проводила в області чолових уявлень у дітей. Знання у дітей розвиваються по спіралі. Інтереси науковця спрямовані на розумовий розвиток дошкільників засобами математики.

Г.Сірко - у дослідженні показала ефективність поєднання різних видів занять, оволодіння дітьми різними знаннями (образотворча діяльність і математика, розвиток мови та математика)

Н. Баглаєва - наукові інтереси - індивідуальне і диференційоване навчання математики старшими дошкільниками.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Географічні задачі»
Довгань Андрій Іванович
36 годин
590 грн