Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Презентація з теми " Леся Українка "Лісова пісня". Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головної героїні. Симбіоз високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша"

Українська література

Для кого: 10 Клас, 11 Клас

27.08.2020

1164

114

0

Опис документу:
Презентація розроблювалась з метою визначити проблематику «Лісової пісні» Лесі Українки; характеризувати образи; наводячи цитати з тексту, показати бездуховність Килини та матері Лукаша, їхню байдужість до краси; порівняти світ прекрасного почуття і світ користолюбства, антигуманності.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головної героїні. Симбіоз високої духовн...
Слайд № 1

Символічність образів Мавки і дядька Лева – уособлення духовності і краси. Мати Лукаша й Килина – антиподи головної героїні. Симбіоз високої духовності й буденного прагматизму в образі Лукаша

Мета: визначити проблематику «Лісової пісні» Лесі Українки; характеризувати образи; наводячи цитати з тексту, показати бездуховність Килини та мате...
Слайд № 2

Мета: визначити проблематику «Лісової пісні» Лесі Українки; характеризувати образи; наводячи цитати з тексту, показати бездуховність Килини та матері Лукаша, їхню байдужість до краси; порівняти світ прекрасного почуття і світ користолюбства, антигуманності.

«Лісова пісня» Лесі Українки – яскравий зразок драми-феєрії. Жанрову структуру феєрії визначав синтез засобів літературно-художнього мислення і фол...
Слайд № 3

«Лісова пісня» Лесі Українки – яскравий зразок драми-феєрії. Жанрову структуру феєрії визначав синтез засобів літературно-художнього мислення і фольклору. Леся Українка змалку була напоєна казково-фантастичними розповідями про незвичайних істот, які населяють ліс. Дитяча уява створила так яскраво непересічні образи, що дозволило в зрілому віці створити героїв, які живуть вже понад століття. В основі сюжету було закладено дуалізм – думку про два світи, два початки, що живуть в людині. До такого притчево-філософського жанру українська література мала нахил здавна. Отже, наявність трагічного елементу, що притаманний жанру балади, виправданий у «Лісовій пісні». У драмі надмайстерно поєднані два світи.

Перший світ — це світ Мавки і самої Лесі Українки. Це духовність, краса, мрія, це політ до справжнього, вільного і нічим не затьмареного кохання. М...
Слайд № 4

Перший світ — це світ Мавки і самої Лесі Українки. Це духовність, краса, мрія, це політ до справжнього, вільного і нічим не затьмареного кохання. Мавка — цілісна, цілеспрямована натура, хоч і зображена надзвичайно романтично. Вона щира у коханні, вільна у вчинках і незрадлива у своїх принципах. Їй незрозумілі дивні людські умовності, гніт буденщини, забобони і лицемірство. Вона чиста і щира, як дитина. Що думає, у що вірить, те і говорить, так і чинить. Ніяк вона не може зрозуміти людську звичку: одне думати, інше говорити і зовсім протилежне — робити. Мавка — високий ідеал, це те створіння, про яке кожна людина мріє, тягнеться до нього і не може досягти. Це, свого роду, життєвий стимул, "маяк", який потрібен кожному для самовдосконалення.

Лукаш — талановитий від природи, тонкий у почуттях (адже ж зумів своєю грою на сопілці розбудити і закохати в себе Мавку) і добрий хлопець. Але ті ...
Слайд № 5

Лукаш — талановитий від природи, тонкий у почуттях (адже ж зумів своєю грою на сопілці розбудити і закохати в себе Мавку) і добрий хлопець. Але ті умови, в яких він живе: щоденна людська метушня і буденщина — зробили свою справу — він став звичайною людиною. Мавка продовжувала дивитися в нього, як в дзеркало, але себе уже там не бачила. Він не був з самого початку рівнею Мавці — їй просто так здалося. А може сопілка обманула... Лукашу не дотягтися до Мавчиних висот. Бо він стоїть ногами на землі, йому життя серед людей підтяло крила.

Завдання: охарактеризувати образ Мавки
Слайд № 6

Завдання: охарактеризувати образ Мавки

Завдання: охарактеризувати образ дядька Лева
Слайд № 7

Завдання: охарактеризувати образ дядька Лева

Завдання: охарактеризувати образ Лукаша
Слайд № 8

Завдання: охарактеризувати образ Лукаша

Завдання: охарактеризувати образ Килини
Слайд № 9

Завдання: охарактеризувати образ Килини

Завдання: охарактеризувати образ матері Лукаша
Слайд № 10

Завдання: охарактеризувати образ матері Лукаша

Проблематика драми-феєрії
Слайд № 11

Проблематика драми-феєрії

Проблематика драми-феєрії
Слайд № 12

Проблематика драми-феєрії

Ліна Василівна Костенко висловилась про «Лісову пісню» Лесі Українки так : «… безперечно, апофеозом творчості Лесі Українки була «Лісова пісня», др...
Слайд № 13

Ліна Василівна Костенко висловилась про «Лісову пісню» Лесі Українки так : «… безперечно, апофеозом творчості Лесі Українки була «Лісова пісня», драма-феєрія, написана влітку 1911 року. <…> Вона і всім дає ось уже стільки дорогих років радості відкриття неповторного світу української міфології, природи, звичаїв, самої душі народу. І в той же час, можливо, це був перший екологічний зойк. Перша пересторога. Перше благання: «Не рубай!» Перше попередження, що зрада може перетворити на вовка. Що все може піти прахом. І тоді по лісах блукатиме тільки наша загублена Доля».

Використана література: http://www.inst-ukr.lviv.ua/files/paradygma/314-343-mr.pdf https://ukrclassic.com.ua/katalog/u/ukrajinka-lesya/3393-analiz-...
Слайд № 14

Використана література: http://www.inst-ukr.lviv.ua/files/paradygma/314-343-mr.pdf https://ukrclassic.com.ua/katalog/u/ukrajinka-lesya/3393-analiz-lisova-pisnya-ukrajinka http://mistychnyylviv.tilda.ws/page2068108.html

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.