Сьогодні відбувся
Кабінет психолога:
«
Плітки. Конфлікти
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Стилі управління та способи попередження і розв`язання конфліктних ситуацій у закладах освіти"

Педагогіка

Для кого: Дорослі

08.03.2020

1158

40

0

Опис документу:
У презентації висвітлені основні стилі управління керівниками закладів загальної середньої освіти на шляху реалізації завдань реформування освітньої галузі та проаналізовані способи попередження та розв`язання конфліктних ситуацій в закладі освіти. (Для використання на педрадах, семінарах тощо)
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Стилі управління та способи попередження і розв`язання конфліктних ситуацій у закладах освіти
Слайд № 1

Стилі управління та способи попередження і розв`язання конфліктних ситуацій у закладах освіти

Мета теми: визначити особливості стилю керівництва як фактору управлінської діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу; розширити ...
Слайд № 2

Мета теми: визначити особливості стилю керівництва як фактору управлінської діяльності керівника загальноосвітнього навчального закладу; розширити знання про способи попередження і розв`язання конфліктних ситуацій у закладах освіти

Завдання: 1. Забезпення необхідних умов для продуктивної діяльності закладу освіти. 2. Створення у своєму закладі освіти відповідну атмосферу. 3. С...
Слайд № 3

Завдання: 1. Забезпення необхідних умов для продуктивної діяльності закладу освіти. 2. Створення у своєму закладі освіти відповідну атмосферу. 3. Сприяти реалізації наявного творчого та педагогічно-методичного потенціалу. 4. Розробити способи попередження і розв`язання конфліктних ситуацій у закладах освіти.

Очікуванні результати: збереження та примноження добрих традицій школи; згуртування педагогічного колективу; створення сприятливого мікроклімату дл...
Слайд № 4

Очікуванні результати: збереження та примноження добрих традицій школи; згуртування педагогічного колективу; створення сприятливого мікроклімату для професійного зростання та розкриття творчого потенціалу кожного вчителя; створення комфортних умов для розвитку здібностей і талантів кожного учня школи; тісний взаємозв’язок з батьківською громадськістю.

«Якщо я накажу генералу порхати над квіткою метеликом, а він не виконає мого наказу, то хто буде винний, я чи генерал?». Антуан де Сент-Екзюпері «М...
Слайд № 5

«Якщо я накажу генералу порхати над квіткою метеликом, а він не виконає мого наказу, то хто буде винний, я чи генерал?». Антуан де Сент-Екзюпері «Маленький принц»

Стиль управління, або керівництва - це гнучка манера поведінки керівника, щодо співробітників, яка змінюється в часі залежно від ситуації і виявляє...
Слайд № 6

Стиль управління, або керівництва - це гнучка манера поведінки керівника, щодо співробітників, яка змінюється в часі залежно від ситуації і виявляється в способах виконання управлінських робіт, підпорядкованих керівнику співробітників. Стиль керівника - це сукупність типових і відносно стабільних методів впливу керівника на підлеглих з метою ефективного виконання управлінських функцій і тим самим завдань, що стоять перед організацією. Стилі управління:

Характеристика стилів управління Параметривзаємодії з підлеглими Стилі управління (керівництва) Авторитарний Демократичний Ліберальний Прийняття рі...
Слайд № 7

Характеристика стилів управління Параметривзаємодії з підлеглими Стилі управління (керівництва) Авторитарний Демократичний Ліберальний Прийняття рішень Рішення приймаються одноосібно Рішенняприймаються після обговорення в групі Рішення приймаються самі собою (кимсь у групі) або за вказівкоюкерівництва Спосіб доведення рішення Накази, розпорядження, команди Пропозиції, ради Прохання Відношення до відповідальності Бере повністю на себе або повністю перекладає на підлеглих Колективна відповідальність Знімає із себе всяку відповідальність Відношення до ініціативи Придушується Заохочується Віддаєтьсяв руки підлеглих

1 2 3 4 Відношеннядо конфліктів Прагнення задавити Прагне максимально їх використовувати Ухиляється, відпускає на самоплив Відношення до власної ко...
Слайд № 8

1 2 3 4 Відношеннядо конфліктів Прагнення задавити Прагне максимально їх використовувати Ухиляється, відпускає на самоплив Відношення до власної компетентності Недоліків немає«і не може бути по визначенню» Постійно підвищує свою кваліфікації. Не придає великого значення Стиль спілкування «Тримає дистанцію» Підтримує дружнє спілкування Уникає спілкування Характер відносин з підлеглими Залежно від настрою Манера поведінки з усіма як з рівними колегами М`яка манера поведінки Відношення до дисципліни Жорстка формалізована дисципліна Прихильник розумової дисципліни Формально-прощенськевідношення Відношення до мотивації Покарання– основний метод стимулювання Необхідно використовувати різні методи заохочення і покарання Байдуже

Ефективність управління освітнім процесом відповідно до професійної компетентності керівника загальноосвітнього навчального закладу характеризують ...
Слайд № 9

Ефективність управління освітнім процесом відповідно до професійної компетентності керівника загальноосвітнього навчального закладу характеризують за такими загальними показниками: здатність школи до розвитку; раціональність використання навчально-матеріальної бази; наявність умов для підвищення професійної майстерності педагогічних кадрів; наявність умов для реалізації інтересів та нахилів учнів, розвитку творчих здібностей; створення сприятливого соціального, психологічного клімату в колективі; раціональність використання робочого часу педпрацівників школи; запровадження нових технологій управління педагогічним процесом; здатність керівника школи, всіх педагогів до самоудосконалення.

Способи попередження і розв`язання конфліктних ситуацій у закладах освіти Конфлікт (лат. conflictus – зіткнення) – зіткнення інтересів осіб і груп,...
Слайд № 10

Способи попередження і розв`язання конфліктних ситуацій у закладах освіти Конфлікт (лат. conflictus – зіткнення) – зіткнення інтересів осіб і груп, їхній ідей, протилежних поглядів, потреб, оцінок, рівня прагнень, домагань тощо.

Педагогічні конфліктні ситуації за своєю природою мають суттєві особливості, зокрема, такі: суб'єкти конфліктних ситуацій неоднакові за соціальним ...
Слайд № 11

Педагогічні конфліктні ситуації за своєю природою мають суттєві особливості, зокрема, такі: суб'єкти конфліктних ситуацій неоднакові за соціальним статусом (вчитель - учень), що визначає також різну їхню поведінку; суб'єкти конфліктних ситуацій відрізняються за віком і мають різний життєвий досвід, у них неоднаковий ступінь відповідальності; суб'єкти конфліктних ситуацій нерівні за освітою, у них різне розуміння явищ і їхніх причин; суб'єкти конфліктних ситуацій мають різні здатності та культуру, щодо вирішення життєвих та професійних проблем у ситуації конфлікту.

Будь-який педагогічний конфлікт треба розглядати в динаміці: виникнення конфліктної ситуації; усвідомлення конфліктної ситуації; перехід до конфлік...
Слайд № 12

Будь-який педагогічний конфлікт треба розглядати в динаміці: виникнення конфліктної ситуації; усвідомлення конфліктної ситуації; перехід до конфліктної поведінки; розв'язання конфлікту як кінцева стадія.

Найважливішими із соціально-психологічних методів, орієнтованих на коригування думок, почуттів і настроїв, є такі: Метод згоди припускає проведення...
Слайд № 13

Найважливішими із соціально-психологічних методів, орієнтованих на коригування думок, почуттів і настроїв, є такі: Метод згоди припускає проведення заходів, націлених на залучення потенційних конфліктерів у загальну справу, у процесі здійснення якої в можливих супротивників з’являється поле загальних інтересів. Метод доброзичливості, чи емпатії, розвитку здатності до співпереживання та співчуття до інших людей, до розуміння їхнього внутрішнього стану припускає вираження необхідного співчуття товаришеві по роботі, готовність надати йому практичну підтримку.

Метод збереження репутації партнера, поваги до його гідності. У разі виникнення будь-яких розбіжностей, що можуть спровокувати конфлікт, найважливі...
Слайд № 14

Метод збереження репутації партнера, поваги до його гідності. У разі виникнення будь-яких розбіжностей, що можуть спровокувати конфлікт, найважливішим методом запобігання негативному розвиткові подій є визнання гідності партнера, вираження належної поваги до його особи. Метод взаємного доповнення припускає покладання на такі здібності партнера, якими не володіємо ми самі. Так, люди творчі нерідко не схильні до монотонної, рутинної, технічної роботи. Однак для успіху справи потрібні і ті, і інші.

Метод недопущення дискримінації людей вимагає уникання підкреслення переваги одного партнера над іншим, а ще краще і якихось розходжень між ними. М...
Слайд № 15

Метод недопущення дискримінації людей вимагає уникання підкреслення переваги одного партнера над іншим, а ще краще і якихось розходжень між ними. Метод психологічного піднесення припускає, що настрій людей, їхні почуття піддаються регулюванню, потребують певної підтримки. Наприклад: ювілеї, презентації, різні форми проведення членами трудових колективів спільного відпочинку. Ці та подібні до них заходи знімають психологічну напруженість, сприяють емоційній розрядці, викликають позитивні почуття, взаємні симпатії та створюють морально-психологічну атмосферу в організації, що запобігає виникненню конфліктів.

Запобіганню конфлікту сприяє все, що забезпечує збереження нормальних ділових стосунків, зміцнює взаємну повагу й довіру.
Слайд № 16

Запобіганню конфлікту сприяє все, що забезпечує збереження нормальних ділових стосунків, зміцнює взаємну повагу й довіру.

Форми спільних дій щодо подолання конфлікту. Найпродуктивніші серед них такі: Відхід від конфліктної ситуації. Усвідомивши ситуацію як конфліктну, ...
Слайд № 17

Форми спільних дій щодо подолання конфлікту. Найпродуктивніші серед них такі: Відхід від конфліктної ситуації. Усвідомивши ситуацію як конфліктну, оцінивши ймовірні її наслідки, один з опонентів може прийняти рішення про вихід із відносин, що склалися. Переговори (“торг”). Мета їх полягає в пошуку компромісів, коли одна чи обидві сторони вдаються до переговорів, взаємних поступок. За таких обставин кожна із сторін отримує не все, чого прагне, а той мінімум, який може її задовольнити. Така стратегія є ефективною, якщо обидві сторони, не виявляючи наміру загострювати відносини, оцінюють свої ресурси як приблизно рівні, а конфлікт із ділового ще не переріс в емоційний .

Рекомендації керівникові освітнього закладу для профілактики виникнення конфліктних ситуацій в педколективі: Об'єктивно оцінювати працю всіх своїх ...
Слайд № 18

Рекомендації керівникові освітнього закладу для профілактики виникнення конфліктних ситуацій в педколективі: Об'єктивно оцінювати працю всіх своїх підлеглих. Використовувати різні форми впливу на підлеглих (прямий вплив, стимулювання потреб і інтересів, вплив через систему цінностей, вплив через соціальне оточення, зміну умов праці, статусу, ін.) Удосконалювати стиль своєї організації роботи з підлеглими. Інформувати всіх педагогів при розподілі премій, надбавок до заробітної плати (соціальна справедливість і гласність). Попереджати й усувати міжособистісні конфлікти.

Рекомендації для педагогів щодо поведінки в ситуації службового конфлікту. Усвідомте ситуацію, відповівши собі на наступні питання: Наскільки велик...
Слайд № 19

Рекомендації для педагогів щодо поведінки в ситуації службового конфлікту. Усвідомте ситуацію, відповівши собі на наступні питання: Наскільки велика частка суб'єктивних факторів у конфлікті, у чому джерела напруги з однієї або обох сторін? Досягненню яких цілей іншої сторони ви, можливо, перешкоджаєте? Які особистісні бар'єри вам заважають у розв’язанні конфлікту? Що важливіше для справи – можливі наслідки конфлікту чи сама проблема,через яку відбулося зіткнення?

Рекомендації для педагогів щодо поведінки в ситуації службового конфлікту. Спробуйте першим зробити крок до нормалізації відносин, відкрито взяти н...
Слайд № 20

Рекомендації для педагогів щодо поведінки в ситуації службового конфлікту. Спробуйте першим зробити крок до нормалізації відносин, відкрито взяти на себе частку провини й запропонувати спокійно відшукати прийнятне для обох сторін рішення. Удайтеся до думки третьої, незацікавленої й авторитетної особи, що зможе розглянути ділову, не емоційну сторону конфлікту.

Серед різних-засобів попередження конфліктів не слід забувати і ще про одне: про властиве людям почуття гумору. Будучи дієвим інструментом сприятли...
Слайд № 21

Серед різних-засобів попередження конфліктів не слід забувати і ще про одне: про властиве людям почуття гумору. Будучи дієвим інструментом сприятливого спільного життя людей, гумор сприяє розрядці напруги, що виникає інколи в людських взаєминах, є хорошим засобом для того, щоб викликати позитивні відчуття. Зиґмунд Фрейд визнавав, що гумор згладжує суперечності, застерігає від незадоволеності, а Бернард Шоу стверджував, що іноді варто розсмішити людей, аби відвернути їх від бажання вас повісити. Гумор об'єднує людей навіть тоді, коли здається, що не вже залишилося жодних сподівань на примирення. Це відбувається тому, що за допомогою гумору виявляється хоч якась спільність між ними, загальне для всіх людей розуміння смішного.

Найголовніша формула успіху - знання «як поводитися з людьми». Т.Рузвельт Дякую за увагу!
Слайд № 22

Найголовніша формула успіху - знання «як поводитися з людьми». Т.Рузвельт Дякую за увагу!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.