Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Роль запитань в критичному мисленні"

Педагогіка

Для кого: 4 Клас

31.03.2019

1822

41

1

Опис документу:
В даній презентації розкрито роль запитань на уроці. Запитання - один із механізмів формування критичного мислення в учнів. Можна з упевненістю сказати, що запитання стимулюють критичне мислення. Відповідаючи на запитання, учні аналізують й інтерпретують інформацію, аналізують ідеї, будують гіпотези, відстоюють свою точку зору. Запитання є засобом стимулювання різних видів мислення на різних рівнях складності.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів Вчитель початкових класів ЗОШ.№24 м. Чернівці Матоніна Раїса Дем’янівна «Критичне мислення -...
Слайд № 1

Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів Вчитель початкових класів ЗОШ.№24 м. Чернівці Матоніна Раїса Дем’янівна «Критичне мислення - модель для навчання й виховання громадян суспільства майбутнього» Н. Вукіна.

Слайд № 2

Майстер - клас Запитання – один з механізмів формування навичок критичного мислення
Слайд № 3

Майстер - клас Запитання – один з механізмів формування навичок критичного мислення

Запитання – це форма мислення, в якій виражена потреба в інформації. Мислення високого рівня – вміння ставити питання по суті. Школа повинна вчити ...
Слайд № 4

Запитання – це форма мислення, в якій виражена потреба в інформації. Мислення високого рівня – вміння ставити питання по суті. Школа повинна вчити дитину не лише відповідати, вона має навчити учня запитувати, оскільки вміння запитувати – це здатність відділяти відоме від невідомого, визначати об’єкт пошуку, це інструмент, за допомогою якого учень пізнає світ. Пам’ятайте: запитання важливіше за відповідь! У сучасному світі набагато легше знайти інформацію, ніж поставити запитання, що допоможуть розв’язати проблему!

Які ж є запитання? Тонкі запитання? Де? Хто? Що? Коли? Чи вірно ..? Чи могли. .? Чи буде ..?  Товсті запитання? Як пояснити, чому..?  У чому відмін...
Слайд № 5

Які ж є запитання? Тонкі запитання? Де? Хто? Що? Коли? Чи вірно ..? Чи могли. .? Чи буде ..?  Товсті запитання? Як пояснити, чому..?  У чому відмінність ..?  Що буде, якщо..? У чому причина? Які наслідки?

Вимагають розгорнутої відповіді. Більш інформативні. Не обмежують можливості вибору мовленнєвих засобів. Сприяють з’ясуванню проблеми і розвитку ді...
Слайд № 6

Вимагають розгорнутої відповіді. Більш інформативні. Не обмежують можливості вибору мовленнєвих засобів. Сприяють з’ясуванню проблеми і розвитку діалогу. Допоможуть розпочати бесіду. Створюють сприятливу атмосферу для діалогу. Не обмежують свободу співрозмовника. Дають змогу з’ ясувати реальні мотиви й позицію людини. Відкриті запитання

Ромашка Блума «Ромашка» складається з шести пелюсток, кожна з яких містить певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток – шість запитань:
Слайд № 7

Ромашка Блума «Ромашка» складається з шести пелюсток, кожна з яких містить певний тип запитання. Таким чином, шість пелюсток – шість запитань:

Ромашка Блума Прості запитання Практичні запитання Оціночні запитання Читаємо та запитуємо Творчі запитання Інтерпретаційні запитання Уточнюючі зап...
Слайд № 8

Ромашка Блума Прості запитання Практичні запитання Оціночні запитання Читаємо та запитуємо Творчі запитання Інтерпретаційні запитання Уточнюючі запитання

№ Приклади запитань № Приклади запитань 1. Що таке? Де? Коли? Скільки? Які приклади? (Запитання на здобуття знань) 4. Із чого складається? Які озна...
Слайд № 9

№ Приклади запитань № Приклади запитань 1. Що таке? Де? Коли? Скільки? Які приклади? (Запитання на здобуття знань) 4. Із чого складається? Які ознаки? До якої групи належить? У чому схожість? У чому відмінність? Які причини? (Запитання на аналіз). 2. Що означає? Як ви розумієте? Як іншими словами пояснити? Що маємо на увазі? (Запитання на розуміння) 5. Якпов’язані? Поясніть чому? Про що говорить? Який зв’язок між…?Що спільного між…? (Запитання на синтез) 3. З якою метою? У яких ще ситуаціях можна застосувати? Хто може використовувати? Чим може бути корисне? Чим може зашкодити? (Запитання на застосування) 6. Це добре чи погано? Правильно чи помилково? Ефективно чи неефективно? Зрозуміло чи незрозуміло?Логічночи нелогічно? Які переваги чи недоліки? (Запитання на оцінювання)

Можна з упевненістю сказати, що запитання стимулюють критичне мислення. Відповідаючи на запитання, учні аналізують й інтерпретують інформацію, анал...
Слайд № 10

Можна з упевненістю сказати, що запитання стимулюють критичне мислення. Відповідаючи на запитання, учні аналізують й інтерпретують інформацію, аналізують ідеї, будують гіпотези, відстоюють свою точку зору. Запитання є засобом стимулювання різних видів мислення на різних рівнях складності. Використання запитань високого рівня – на аналіз, синтез, оцінку – дозволить вчителеві ефективно розвивати критичне мислення учнів. Уміння вчителя формулювати такі запитання є обов’язковою умовою вирішення цієї проблеми. З іншого боку, ми маємо навчити також учнів формулювати запитання різного рівня у процесі дослідження того чи іншого джерела знань.

Організація роботи за цим методом передбачає наступне: Крок 1. Вчитель готує «ромашку» з кількістю пелюсток згідно з кількістю учнів/пар/груп, які ...
Слайд № 11

Організація роботи за цим методом передбачає наступне: Крок 1. Вчитель готує «ромашку» з кількістю пелюсток згідно з кількістю учнів/пар/груп, які будуть формулювати запитання. Крок 2. Учням пропонується обрати одну з пелюсток і сформулювати запитання саме того типу, який вказано на пелюстці, до тексту/теми, з яким працюємо на уроці. Крок 3. Складається список запитань, на які учні мають знайти відповіді, працюючи на уроці.

На «пелюстках ромашки» варто підготувати запитальні слова/вирази: ● «Хто…?» «Що…?» ● «Якщо я правильно зрозумів/ла, …?» ● «Як би ви були на місці г...
Слайд № 12

На «пелюстках ромашки» варто підготувати запитальні слова/вирази: ● «Хто…?» «Що…?» ● «Якщо я правильно зрозумів/ла, …?» ● «Як би ви були на місці героя оповідання, …?» ● «Чому…?» ● «Що б змінилося, якби…?» ● «Чи правильно …?»

Слайд № 13

«Тонкі» і «товсті» запитання Гра «Відгадай предмет» Вчитель загадує певне слово, літературного героя, явище природи тощо, а завдання учнів відгадат...
Слайд № 14

«Тонкі» і «товсті» запитання Гра «Відгадай предмет» Вчитель загадує певне слово, літературного героя, явище природи тощо, а завдання учнів відгадати його. Головна умова – учні мають послідовно задавати «тонкі» питання, на які вчитель може відповідати лише «так», «ні» чи «не суттєво». Цей прийом дозволяє формувати навички системного мислення, відбирати потрібні факти, пов'язувати їх між собою у єдиний логічний ланцюжок. Для того, щоб зменшити галасливість при роботі, вчитель попередньо має зазначити, що питання краще задавати послідовно, не перебиваючи та поважаючи один одного.

Приклад діалогу: (задумане слово – Місяць) — Це жива природа? (Ні!) - Це нежива природа? ( Так!). - Це небесне тіло? (Так!) — Воно газоподібне? — Н...
Слайд № 15

Приклад діалогу: (задумане слово – Місяць) — Це жива природа? (Ні!) - Це нежива природа? ( Так!). - Це небесне тіло? (Так!) — Воно газоподібне? — Ні! — Ми можемо його побачити на небі без телескопу? — Так! — Воно з хвостом? ( Ні!) — Він може бути круглим? —Так! —Ми бачимо його на небі коли світять зорі? —Так! —Це супутник Землі? —Так! (Це Місяць!).

«Не навчайте дітей так, як навчали вас – вони народилися в інші часи». Конфуцій Якщо ви хочете навчити дітей мислити по-іншому, вам доведеться навч...
Слайд № 16

«Не навчайте дітей так, як навчали вас – вони народилися в інші часи». Конфуцій Якщо ви хочете навчити дітей мислити по-іншому, вам доведеться навчитися вчити їх по-іншому.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.