Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Пейзажний жанр.
Пейзаж (фр. Paysage, від країна, місцевість) — жанр в образотворчому мистецтві, в якому об'єктом зображення є природа. Пейзажем називають також окремий твір цього жанру. Як самостійний різновид образотворчого мистецтва пейзаж виник у китайському мистецтві, китайському живописі.
Ще митці доби неоліту зображували людей і тварин в оточенні річок, дерев, трави. Художники в Давньому Єгипті використовували зображення природи в сценах жнив, полювання, рибальства. Тривалий час пейзаж виконував лише другорядну роль. Йому не приділяли особливої уваги.
Пейзаж як самостійний жанр мистецтва вперше виник у Китаї в VI ст. Китайські художники зображували добре відомі своєю красою краєвиди. Такий пейзаж потребував тривалого споглядання, створював особливий настрій. Під впливом китайського склався і японський пейзаж. Кацусіка Хокусай. «Місцевість Умедзава в Сосю»
У Візантії середньовічні художники застосовували систему схематичного зображення природи: кілька дерев означали ліс, гірки – скелясту місцевість, башта – місто. Такі умовні пейзажі можна також побачити на українських іконах.
У цей самий час майстри в Західній Європі вже натуралістично (схожими на справжні, натуральні) зображували рослини в своїх картинах. Потяг до реальної картини природи був властивий і майстрам епохи Відродження. Проте пейзаж ще продовжував виконувати роль тла в портретах і сюжетних композиціях Леонардо даВінчі, Мадонна вскелях, близько 1483 - 1486
Уперше в Європі природа стає головною “дійовою особою” в картині лише триста років тому. Однак тогочасні художники прикрашали і підправляли природу, намагалися намалювати її красивішою, ніж бачили. Лише в XIX ст. художники почали зображувати навколишню природу такою, якою вона є, якою вони її бачили Іван Шишкін Пасіка у лісі 1832
Французькі живописці почали малювати природу з натури, на відкритому повітрі – на пленері. Каміль Піссарро «Церква в Ераньї», 1884
У наш час пейзаж часто використовують як засіб відображення думок і настроїв художника. Віктор Зелік
Сергій Кроповинський
Станіслав Сидоров
Ву Цун Дьєн
Dang Van Can
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»