Презентація "Формування громадянської компетентності учнів шляхом використання українознавчих та краєзнавчих матеріалів на уроках зарубіжної літератури"

Зарубіжна література

Для кого: Дорослі

10.08.2021

123

1

0

Опис документу:
Шкільний курс зарубіжної літератури – важлива складова гуманітарної освіти сучасних школярів, мета якого – залучити учнів до світової літературної скарбниці, а через неї – до фундаментальних цінностей культури. Учителеві у процесі викладання предмета необхідно враховувати матеріал, який сприятиме розкриттю співпричетності українців до творення світової цивілізації та світової культури, у тому числі й літератури. Усе більш відчувається необхідність пошуку оптимальних засобів навчання.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
* Формування громадянської компетентності учнів шляхом використання українознавчих матеріалів на уроках зарубіжної літератури Бужор О. М., вчитель ...
Слайд № 1

* Формування громадянської компетентності учнів шляхом використання українознавчих матеріалів на уроках зарубіжної літератури Бужор О. М., вчитель російської мови та літератури Харківська загальноосвітня школи І – ІІІ ступенів № 22 Харківської міської ради Харківської області

* Мета : визначення ефективних форм і методів формування громадянської компетентності учнів шляхом опанування ними взаємозв’язків світового літерат...
Слайд № 2

* Мета : визначення ефективних форм і методів формування громадянської компетентності учнів шляхом опанування ними взаємозв’язків світового літературного процесу з Україною і Харківщиною, розвиток вмінь оперувати здобутими знаннями, сприяння особистісному інтелектуальному і творчому зростанню учнів, підвищенню ефективності засвоєння ними творів зарубіжної літератури. Ідея: . «Зрозуміти літературу, не знаючи місць, де вона народилася, так само важко, як зрозуміти чужу думку, не знаючи мови, на якій вона виражена. Ні поезія, ні література не існують самі по собі: вони виростають на рідному ґрунті і можуть бути зрозумілі тільки у зв'язку зі своєю рідною країною ». Д. С. Лихачов

* Громадянська компетентність учня формування громадянських цінностей Завдання гуманітарної освіти Пошук оптимальних засобів навчання Відбір необхі...
Слайд № 3

* Громадянська компетентність учня формування громадянських цінностей Завдання гуманітарної освіти Пошук оптимальних засобів навчання Відбір необхідного навчального матеріалу Бужор О. М. використання українознавчих та краєзнавчих матеріалів розкриття співпричетності українців до творення світової цивілізації та світової культури

* Формування громадянської компетентності учнів Бужор О. М. реалізується через інтерактивне навчання учень виступає дослідником певної проблеми
Слайд № 4

* Формування громадянської компетентності учнів Бужор О. М. реалізується через інтерактивне навчання учень виступає дослідником певної проблеми

* Світова література Біографія письменника Художні твори Теорія літератури Літературна критика Основи перекладознавства Літературне українознавство...
Слайд № 5

* Світова література Біографія письменника Художні твори Теорія літератури Літературна критика Основи перекладознавства Літературне українознавство та краєзнавство Літературне українознавство та краєзнавство у шкільному курсі світової літератури Бужор О. М.

* Українські адреси зарубіжних письменників Бужор О. М. 6
Слайд № 6

* Українські адреси зарубіжних письменників Бужор О. М. 6

* 7 Бужор О. М.
Слайд № 7

* 7 Бужор О. М.

* Напрями літературної українознавчої та краєзнавчої діяльності Життя та творчість зарубіжних письменників, які мали безпосередні зв’язки з Україно...
Слайд № 8

* Напрями літературної українознавчої та краєзнавчої діяльності Життя та творчість зарубіжних письменників, які мали безпосередні зв’язки з Україною, а також літературно-краєзнавчі пам'ятки, присвячені митцям народилися і проживали в Україні, але за об'єктивних причин їхня творчість належить іншій літературі перебували  або жили в Україні, що знайшло відображення у їхній творчості Україна мала вплив не стільки на творчий, скільки на життєвий шлях Бужор О. М.

* Напрями літературної українознавчої та краєзнавчої діяльності Життєпис і творчість зарубіжних митців, опосередковано пов'язаних з Україною Україн...
Слайд № 9

* Напрями літературної українознавчої та краєзнавчої діяльності Життєпис і творчість зарубіжних митців, опосередковано пов'язаних з Україною Україна (українська тематика, персонажі, фольклор) знайшла відображення у їхній творчості  мали особисті та ділові стосунки з українцями, українськими діячами культури, перебуваючи за межами нашої країни Бужор О. М.

Украинские адреса Н. В. Гоголя 1 Полтавская область. Великие Сорочинцы. Литературно-мемориальный музей писателя в домике, где родился писатель. Пол...
Слайд № 10

Украинские адреса Н. В. Гоголя 1 Полтавская область. Великие Сорочинцы. Литературно-мемориальный музей писателя в домике, где родился писатель. Полтавская область. Гоголево. Музей-заповедник писателя в родовом поместье Гоголей. Памятник писателю. 2 Полтава. В 1818-1819 годах Н. В. Гоголь вместе с братом Иваном обучался в Полтавском уездном училище, а затем в 1820-1821гг. брал частные уроки у полтавского учителя. Памятник писателю. 3 4 Нежин. Писатель учился в Нежинской Гимназии высших наук в 1821-1828 годах. Здесь установлен первый в мире памятник Н. В. Гоголю. Миргород. Памятник Н. В. Гоголю. Памятники гоголевским героям Полтавская область. Село Келеберда. Памятник герою повести Н. В. Гоголя Тарасу Бульбе. Запорожская область. Остров Хортица. Скульптурная композиция «Тарас Бульба». 5 Крым. Саки. Писатель лечился грязями в 1835 году. Гранитный бюст писателя. Киев. В Киеве Н. В. Гоголь бывал ни один раз (1835-1848 гг.). На фасаде Троицкого Народного дома (нынешнего Театра оперетты) бюст писателя. На Русановском жилмассиве установлен памятник Н. В. Гоголю. Нос с усами, прототипом которого является нос пиcателя, висит на доме №34 Андреевского спуска. Памятник Н. В. Гоголю в Мариинском парке. Харьков. Бронзовый бюст писателя в Харькове на площади Поэзии напротив Драматического театра им. Шевченко. Именем Гоголя названа одна из центральных улиц Харькова – бывшая Малая Сумская. Полтавская область. Диканька. Памятник писателю 6 7 8

А. И. Куприн в Украине 1 1. В 1894 Куприн вышел в отставку и переехал в Киев. 1. С Киевом связано начало творческой деятельности писателя. Работал ...
Слайд № 11

А. И. Куприн в Украине 1 1. В 1894 Куприн вышел в отставку и переехал в Киев. 1. С Киевом связано начало творческой деятельности писателя. Работал фельетонистом в киевских газетах, написал ряд известных рассказов, с киевской тематикой связаны многие произведения писателя. 2. При жизни Куприн несколько раз посещал Балаклаву, был очевидцем подавления восстания на крейсере «Очаков» в 1905 году, помогал укрывать уцелевших матросов от преследования полиции. 2 3 3. В 1909 году А. И. Куприн жил в Житомире. Мемориальная доска на улице Хлебной,17 на доме, в котором жил писатель. 4. С Одессой связано творчество Александра Ивановича Куприна. Здесь он написал свой знаменитый «Гранатовый браслет», ставший символом возвышенной любви. Много рассказов и очерков Куприна посвящено Одессе. А.И. Куприн часто бывал в одесском пивном погребке «Гамбринус» (на пересечении улиц Дерибасовской и Преображенской), где виртуозно играл Сашка-музыкант. Послушать его и отдохнуть приходили портовые грузчики, рыбаки, моряки, ставшие персонажами одноименного рассказа писателя. 4 4. Скульптура «Сашка-музыкант» во дворике Литературного музея в Одессе. Один из любимых литературных персонажей– легендарный скрипач рассказа «Гамбринус». 2. С Балаклавой тесно связана удивительная судьба талантливого русского писателя А. И. Куприна. Многое в этом городе напоминает о его пребывании. Куприн открыл для себя Балаклаву в сентябре 1904 года.

Анна Ахматова в Украине Одесса Анна Андреевна Ахматова (Горенко) родилась в Одессе в 1889 году. В курортном пригороде Люстдорф в 1909 году она прин...
Слайд № 12

Анна Ахматова в Украине Одесса Анна Андреевна Ахматова (Горенко) родилась в Одессе в 1889 году. В курортном пригороде Люстдорф в 1909 году она приняла предложение Николая Гумилёва. Памятник А. А. Ахматовой находится в одном из самых престижных районов Одессы, на Фонтанской дороге. Село Слободка-Шелеховская Хмельницкой области В 1989 году к 100-летию со дня рождения Анны Ахматовой в селе был открыт литературно-мемориальный музей её имени. С 1925 года здесь жила мать Анны Ахматовой Инна Эразмовна Горенко. Анна навещала её дважды – в 1912 и 1914 годах. Здесь поставлен первый в Украине памятник А.А. Ахматовой. Киев В Киеве она впервые побывала в пятилетнем возрасте. Однако по-настоящему киевский период жизни Ани Горенко начался, когда ей исполнилось 17 лет. В последний свой гимназический год она впервые по-настоящему осознает себя поэтом. 25 апреля 1910 года в Николаевской церкви на Никольской Слободке, в предместье Киева, состоялось венчание Анны Андреевны Горенко и Николая Степановича Гумилева Севастополь На даче Анна Горенко жила каждое лето с семи до тринадцати лет, то есть с 1896 года по 1902 год. Потом перерыв и снова приезд в Севастополь на лето и осень в 1907 году. Последнее посещение Севастополя - осенью 1916 года. В севастопольском доме своего деда Антона Андреевича Горенко в 1896-1916гг. часто гостила Анна Андреевна Ахматова. В 1989 г., когда отмечался 100-летний юбилей со дня рождения Ахматовой, на стенах этого дома появилась мемориальное обозначение: сверху — барельеф греческого профиля поэтессы; снизу — мемориальная доска. Евпатория В 1905 году семья Горенко фактически распалась: Андрей Антонович остался в Петербурге, а Инна Эразмовна с детьми переехала в Евпаторию в связи с тем, что у них были слабые легкие.." Семья Горенко сняла четырехкомнатный дом у севастопольского купца Анания Савелье-вича Пасхалиди по весьма умеренной цене. Сейчас в доме, в котором жила Анна Ахматова в1905 году , располагается Литературное кафе имени Анны Ахматовой. Харьков Ахматова приехала в Харьков в апреле 1924 года. Анна Ахматова выступала в библиотеке имени В. Г. Короленко, где в честь нее был организован литературный вечер. Бронзовый памятник поэтессе в 2005 году установлен на площадке возле ресторана «Эрмитаж» по улице Ольминского. 1 2 3 4 5 6

Лев Николаевич Толстой в Украине 1. Крым. В 1854 году подпоручик Толстого два месяца пребывал на тыловых позициях под Симферополем, в деревне Эски ...
Слайд № 13

Лев Николаевич Толстой в Украине 1. Крым. В 1854 году подпоручик Толстого два месяца пребывал на тыловых позициях под Симферополем, в деревне Эски - Орда. У Симферопольской трассы установлен памятник-бюст писателю. 1 2.Севастополь. В марте 1855 года батарею Толстого перебрасывают на одну из самых важных позиций обороны Севастополя – 4-й бастион. 2 2. Севастополь. Гранитная стела с барельефом писателя, участника обороны Севастополя на 4- ом бастионе в 1854-1855 гг. Скульптурный портрет Льва Николаевича Толстого в нише снаружи Музея панорамы. 3. Евпатория. Памятник Л. Н. Толстому 4. Крым. Гаспра. В сентябре 1901 года Лев Николаевич с семьёй находился на отдыхе. Дворец князя А. Н. Голицына и графини Софьи Паниной с музейной комнатой Л. Н. Толстого, который жил здесь в 1901-1902 годах. 4 5 6. Харьков. Л. Н. Толстой дважды останавливался в Харькове (в марте 1885 г. и в августе 1901 г.)во время поездок в Крым. На вокзале поезд встречало необыкновенное скопление народа. 6 5. Крым. Симеиз. В марте 1885 года писатель сопровождал сюда больного друга, князя Урусова. Остановился писатель в имении крупного землевладельца Мальцева, но находился в нём мало, больше путешествуя по Крыму. 3

Александр Грин в Украине Крым. Феодосия. Литературно-мемориальный музей писателя. Крым. Севастополь. Музейная комната в здании бывшей тюрьмы, где п...
Слайд № 14

Александр Грин в Украине Крым. Феодосия. Литературно-мемориальный музей писателя. Крым. Севастополь. Музейная комната в здании бывшей тюрьмы, где писатель был в заключении в 1903-1905 годах. Крым. Старый Крым. Мемориальный музей писателя. Крым. Могила писателя на старокрымском кладбище. Крым. «Тропа Грина».

* Харьковские адреса И. А. Бунина Юлий и Иван Бунины, Харьков,1889г И. А. Бунин. 1889 г. 11 Бужор О. М. Бывший магазин "Мелодия") Улица Воробьёва, 12
Слайд № 15

* Харьковские адреса И. А. Бунина Юлий и Иван Бунины, Харьков,1889г И. А. Бунин. 1889 г. 11 Бужор О. М. Бывший магазин "Мелодия") Улица Воробьёва, 12

Харьковские адреса Сергея Есенина Харьков. 1920 г. С. Есенин, А. Мариенгоф, В. Хлебников. Поэт приехал в Харьков с другом Анатолием Мариенгофом тол...
Слайд № 16

Харьковские адреса Сергея Есенина Харьков. 1920 г. С. Есенин, А. Мариенгоф, В. Хлебников. Поэт приехал в Харьков с другом Анатолием Мариенгофом только один раз и оставался здесь недолго – с 31 марта по 22 апреля 1920 года. После холодной и разрушенной Москвы поэт «оттаял» в Харькове. Он выступал в театре Шевченко и в клубе РОСТа. Харьков. Улица имени С. Есенина. Харьков. Сад скульптур возле ресторана «Эрмитаж». Памятник поэту.

Харьков. Сад скульптур возле ресторана «Эрмитаж»
Слайд № 17

Харьков. Сад скульптур возле ресторана «Эрмитаж»

Харьков. Сад скульптур возле ресторана «Эрмитаж»
Слайд № 18

Харьков. Сад скульптур возле ресторана «Эрмитаж»

* Система літературної краєзнавчої діяльності учнів уроки текстуального вивчення, уроки додаткового читання, узагальнювальні, уроки-огляди, уроки-с...
Слайд № 19

* Система літературної краєзнавчої діяльності учнів уроки текстуального вивчення, уроки додаткового читання, узагальнювальні, уроки-огляди, уроки-семінари конференція, домашня навчальна діяльність, біографічні, історичні, краєзнавчі, повідомлення очні та заочні екскурсії , вечори, вікторини, походи до літературно-краєзнавчої пам'ятки Бужор О. М. Форми урочні позаурочні позашкільні

*
Слайд № 20

*

* індивідуальні та колективні творчі проекти уявні розповіді (монологи) письменника домашня навчальна діяльність самостійне опрацювання учнями літе...
Слайд № 21

* індивідуальні та колективні творчі проекти уявні розповіді (монологи) письменника домашня навчальна діяльність самостійне опрацювання учнями літературних джерел повідомлення на основі опрацювання літературно-краєзнавчих, історичних і мистецьких джерел віртуальні подорожі до музею письменника Бужор О. М. Літературна краєзнавча діяльність учнів у 9 - 11 класах

* Цикл уроків літератури та мультимедійні презентації «Українські адреси зарубіжних письменників ХІХ століття» Бужор О. М.
Слайд № 22

* Цикл уроків літератури та мультимедійні презентації «Українські адреси зарубіжних письменників ХІХ століття» Бужор О. М.

* Кросворди
Слайд № 23

* Кросворди

* Творчі проекти Бужор О. М.
Слайд № 24

* Творчі проекти Бужор О. М.

* Ступінь володіння літературно-краєзнавчими знаннями Бужор О. М. Ні,11% Так,89% Ні,11% Ні,11% Ні,21% Ні,11% Ні,15% Так,79% Так,89% Так,85% Знання ...
Слайд № 25

* Ступінь володіння літературно-краєзнавчими знаннями Бужор О. М. Ні,11% Так,89% Ні,11% Ні,11% Ні,21% Ні,11% Ні,15% Так,79% Так,89% Так,85% Знання Учень знає, чи перебував письменник в Україні Учень знає, як саме пов'язаний митець з нашою країною Учень знає зміст творів (твору) та інших матеріалів митця, в яких відтворено наш край Учень має уявлення про літературно-краєзнавчі пам'ятки (пам'ятку), пов’язані з ушануванням зарубіжного письменника в нашій країні

* Розвиток вмінь застосовувати знання Бужор О. М. Ні,5% Ні,31% Ні,3% Ні,13% Так,95% Так,97% Так,69% Так,87% Вміння Учень розкриває особливості пере...
Слайд № 26

* Розвиток вмінь застосовувати знання Бужор О. М. Ні,5% Ні,31% Ні,3% Ні,13% Так,95% Так,97% Так,69% Так,87% Вміння Учень розкриває особливості перебування зарубіжного письменника в Україні Учень самостійно досліджує літературно-краєзнавчі джерела, аналізує їх та дає власну оцінку засвоєному Учень розкриває питання про вшанування зарубіжного письменника в країні Учень характеризує ставлення митця до України – особливості відтворення нашого краю у його творчості, епістолярній спадщині

* Використання українознавчих та краєзнавчих матеріалів – ефективний метод формування громадянської компетентності учнів підвищення активності та з...
Слайд № 27

* Використання українознавчих та краєзнавчих матеріалів – ефективний метод формування громадянської компетентності учнів підвищення активності та зацікавленості учнів формування здатності учня критично, але толерантно мислити виховання поваги до ціннісних засад громадянського суспільства залучення творчого потенціалу кожного учня глибоке засвоєння навчального матеріалу виховання любові до рідної землі дбайливе ставлення до культурних пам`яток формування активної громадянської позиції виховання учнів як носіїв національних і загально-людських цінностей Бужор О. М.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Нещодавно завантажили