і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Арт-терапія в роботі з підлітками і старшокласниками. Шлях до мети
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Презентація до уроку "Театр Корифеїв"

Опис презентації окремими слайдами:
Історія українського театру - Коренями сягало у сиву давнину. Брало початок з фольклору і наявні елементи лицедійства: слова, мелодія, танець. - У ...
Слайд № 1

Історія українського театру - Коренями сягало у сиву давнину. Брало початок з фольклору і наявні елементи лицедійства: слова, мелодія, танець. - У Київській Русі започатковано примітивний театр — потішні видовища на майданах та базарах. У кінці XVII – першій половині XVIII ст. популяризаторами своєрідного театру стали студенти Києво-Могилянської академії, які заробляли на життя, ставлячи інтермедійні вистави (так званий „вертеп”). Ігрища. Мініатюра. Радзівіллівського літопису Народна вистава «Коза» Вертепна скринька

У XIX столітті було створено всі передумови для виникнення нового театру - реалістична гра російського актора М.Щепкіна та українського К.Соленика ...
Слайд № 2

У XIX столітті було створено всі передумови для виникнення нового театру - реалістична гра російського актора М.Щепкіна та українського К.Соленика - поява українських драматичних творів І.Котляревського, Г.Квітки-Основ’яненка, Кобзаря спроба поставити українські драми в столиці Російської імперії Є.Гребінкою та інших містах Я.Кухаренком М.Щепкін

На західноукраїнських землях українські вистави з’являються в 1848 році, а в 1864 році при львівському товаристві „Руська бесіда” організовується п...
Слайд № 3

На західноукраїнських землях українські вистави з’являються в 1848 році, а в 1864 році при львівському товаристві „Руська бесіда” організовується постійна театральна трупа, яка гастролювала в містах Галичини й Буковини. Її репертуар був строкатим і низькопробним.

ТЕАТР КОРИФЕЇВ Театр корифеїв — перший професійний український театр. Започатковано український реалістичний професійний театр 27 жовтня 1882 року ...
Слайд № 4

ТЕАТР КОРИФЕЇВ Театр корифеїв — перший професійний український театр. Започатковано український реалістичний професійний театр 27 жовтня 1882 року виставою Івана Котляревського «Наталка Полтавка» «Товариством українських артистів під орудою М.Л. Кропивницького» Засновником театру був Марко Лукич Кропивницький, що володів усіма театральними професіями. Після нього найдіяльнішим був Микола Карпович Садовський, що боровся за українське слово а український театр за часи їх заборони. Із театром корифеїв також пов׳язані імена М. Заньковецької, П. Саксаганського.

Цей театр прийнято називати театром корифеїв. Слово «корифей» — грецьке. У давньогрецькій трагедії корифеєм називали керівника хору або заспівувача...
Слайд № 5

Цей театр прийнято називати театром корифеїв. Слово «корифей» — грецьке. У давньогрецькій трагедії корифеєм називали керівника хору або заспівувача, іншими словами — ватажка митців. У сучасному розумінні слово «корифей» означає людину, яка є найвизначнішим діячем у певній сфері мистецтва.

М. Кропивницький заклав підвалини нового українського театру. Він створив прекрасну трупу акторів і особливу увагу приділив режисурі. Якщо досі кож...
Слайд № 6

М. Кропивницький заклав підвалини нового українського театру. Він створив прекрасну трупу акторів і особливу увагу приділив режисурі. Якщо досі кожен актор грав відокремлено, то Кропивницькому вдалося створити колектив, де творча індивідуальність кожного артиста одночасно й зберігала себе як високоталановиту особистість, і доповнювала своєю грою гру інших акторів. "Зложилася трупа, якої Україна не бачила ані перед тим, ані потому, трупа, яка робила фурор не тільки по українських містах, але також у Москві і Петербурзі, де публіка часто має нагоду бачити найкращих артистів світової слави“ (І.Франко).

Тобілевичі – корифеї українського театру І.Карпенко-Карий М.Садовський П.Саксаганський М.Садовська-Барілотті
Слайд № 7

Тобілевичі – корифеї українського театру І.Карпенко-Карий М.Садовський П.Саксаганський М.Садовська-Барілотті

Українському професійному театру довелося зіткнутися з труднощами: продовжував діяти Емський указ 1876 року, за яким заборонялося сценічні вистави ...
Слайд № 8

Українському професійному театру довелося зіткнутися з труднощами: продовжував діяти Емський указ 1876 року, за яким заборонялося сценічні вистави українською мовою і друкування нею текстів до музичних нот; суворому цензурному контролю підлягали твори драматургів; заборонялося порушувати проблеми соціального характеру, відображати національно-визвольний рух народу; українські трупи не мали права інсценізувати п’єси іноземних авторів; винятково важка матеріальна скрута; трупа, не маючи постійного приміщення, змушена була переїжджати з міста у місто; вистави влаштовували у непристосованих приміщеннях; не вистачало костюмів, декорацій, музичних інструментів; автори жили впроголодь у незатишних номерах готелів, страждали від безперервних мандрувань.

Царський уряд не раз обмежував творчі можливості українського театру, забороняв вистави, намагався не допускати на сцену серйозних творів, дозволяв...
Слайд № 9

Царський уряд не раз обмежував творчі можливості українського театру, забороняв вистави, намагався не допускати на сцену серйозних творів, дозволяв винятково розважально-комічні. Репертуар на час виникнення театру корифеїв складався з таких творів, як «Наталка Полтавка», «Москаль-чарівник» І. Котляревського, «Сватання на Гончарівці», «Шельменко-денщик» Г. Квітки-Основ*яненка, «Назар Стодоля» Т. Шевченка. Корифеї українського театру прагнули донести глядачеві узагальнений образ хоч і пригнобленого й убогого, але живого й нескореного народу. Стало зрозумілим, що театру потрібні нові твори, в яких відчувався би подих сучасності. Їхніми авторами стали М. Кропивницький, М. Старицький, І. Карпенко-Карий, які одночасно були й драматургами, й режисерами, й акторами.

У 1881 році після довгих років боротьби корифеїв українці одержали можливість ставити вистави українською мовою. У 1885 року театр корифеїв поділив...
Слайд № 10

У 1881 році після довгих років боротьби корифеїв українці одержали можливість ставити вистави українською мовою. У 1885 року театр корифеїв поділився на дві автономні трупи. Основний склад акторів залишився у Марка Кропивницького, а Старицький сформував новий колектив

У 1906 році Марія Заньковецька та Микола Садовський організували в Києві перший стаціонарний український професійний театр, якому через рік уряд ві...
Слайд № 11

У 1906 році Марія Заньковецька та Микола Садовський організували в Києві перший стаціонарний український професійний театр, якому через рік уряд віддав Троїцький народний дім як приміщення для праці. У приміщенні Троїцького народного дому працювали визначні постаті не лише в театральній, а й у громадсько-політичній сфері, що працювали в ім׳я становлення української національної свідомості. Саме тут відбулася прем׳єра вистави «Наталка Полтавка» видатного українського композитора Миколи Лисенка. Трупа Садовського ставила українські, російські та зарубіжні п׳єси, а сам керівник був неперевершеним майстром трагічних ролей.

М. Садовський зробив свій стаціонарний театр по-справжньому народним не тільки в репертуарі, але й у доступності його відвідування. Ціни на квитки ...
Слайд № 12

М. Садовський зробив свій стаціонарний театр по-справжньому народним не тільки в репертуарі, але й у доступності його відвідування. Ціни на квитки були значно нижчими, ніж в інших київських театрах. У репертуарі театру були такі вистави, як «Запорожець за Дунаєм», «Продана наречена», «Галька», «Катерина», «Енеїда» Котляревського. Сміливою перемогою стала постановка українською мовою «Ревізора» Гоголя.

Вистава «По ревізії» 1885 року. Стиль синкретичного театру, що поєднував драматичне й комедійне дійство з музичними, вокальними сценами, у тому чис...
Слайд № 13

Вистава «По ревізії» 1885 року. Стиль синкретичного театру, що поєднував драматичне й комедійне дійство з музичними, вокальними сценами, у тому числі з хоровими й танцювальними ансамблями, вражав суто народною свіжістю й неподібністю до жодного існуючого театру.

Марія Костянтинівна Заньковецька (Адасовська) народилася в селі Заньки Ніжинського повіту на Чернігівщині в збіднілій дворянській сім׳ї 3 серпня 18...
Слайд № 14

Марія Костянтинівна Заньковецька (Адасовська) народилася в селі Заньки Ніжинського повіту на Чернігівщині в збіднілій дворянській сім׳ї 3 серпня 1860 року. Першу свою роль — роль Наталки Полтавки — Марія зіграла після закінчення пансіонату в ніжинському аматорському гуртку. Вона прагнула вступити до консерваторії аби професійно вчитися співу. Але батьки й слухати не хотіли про майбутню кар׳єру дочки як співачки.

27 жовтня 1882 року відбувся її сценічний дебют у Єлисаветграді (нині Кіровоград), де вона виконувала роль Наталки Полтавки у першому українському ...
Слайд № 15

27 жовтня 1882 року відбувся її сценічний дебют у Єлисаветграді (нині Кіровоград), де вона виконувала роль Наталки Полтавки у першому українському професійному театрі під керівництвом Михайла Кропивницького. Ця вистава стала для неї хрещенням у нелегкій, але подвижницькій і видатній своїй долі в історії українського театрального мистецтва. Псевдонім Марія Заньковецька вона взяла на згадку про минуле і щасливе дитинство в улюблених Заньках.

Улітку 1888 року Микола Садовський та Марія Заньковецькя заснували трупу, яка плідно гастролювала десять років. У 1890 р. І. Карпенко-Карий і П. Са...
Слайд № 16

Улітку 1888 року Микола Садовський та Марія Заньковецькя заснували трупу, яка плідно гастролювала десять років. У 1890 р. І. Карпенко-Карий і П. Саксаганський утворили «Товариство російсько-малоросійських артистів під керівництвом П. К. Саксаганського», яке було найкращим українським театральним колективом. На його основі у 1900 р. виникла об׳єднана трупа корифеїв українського театру — «Малоросійська трупа М. П. Кропивницького під керівництвом П. К. Саксаганського і М. К. Садовського за участю М. К. Заньковецької».

Заньковецька була першою українською актрисою, котра завоювала визнання широких демократичних кіл усієї Росії. У складі українських труп вона гастр...
Слайд № 17

Заньковецька була першою українською актрисою, котра завоювала визнання широких демократичних кіл усієї Росії. У складі українських труп вона гастролювала в Петербурзі, Москві та інших містах. Під час гастролей у Москві Заньковецьку побачив К. Станіславський і дав її грі найвищу оцінку: «Талант винятковий, свій, національний. Я сказав би — істинно народний». Великий талант, добра школа (крім Чернігівського пансіонату Осовської, вчилася й у консерваторії в Гельсінкі), надзвичайна працьовитість дали змогу Марії Заньковецькій створити понад 30 неповторних ролей, які після неї вже ніхто не міг так майстерно зіграти. Акторка мала гарний голос — драматичне сопрано, бездоганно виконувала найскладніші пісні.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Презентація до уроку української літератури в 10 класі про театр Корифеїв. Містить текстовий та ілюстративний матеріал до уроку: повторення вивченого про драматичне мистецтво в Україні, інформацію про акторів театру
  • Додано
    12.01.2019
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    10 Клас
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    162
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    9
  • Номер матеріала
    BP177731
  • Вподобань
    2
Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 години
1400 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

«Методичний
тиждень 2.0»
Головний приз 500грн
Взяти участь