Працюємо разом: взаємодія музичного керівника і вчителя-дефектолога.

Опис документу:
Відомо, що для дітей з вадами мовлення використовують низку спеціальних методик, направлених на вирішення корекційних задач. Це – психогімнастика, ігротерапія, етнотерапія, артотерапія. Усі ці методики можна успішно поєднати в спільній діяльності вчителя-дефектолога і музичного керівника. Така спільна діяльність – логоритміка.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Працюємо разом: взаємодія музичного керівника і вчителя-дефектолога

Відомо, що для дітей з вадами мовлення використовують низку спеціальних методик, направлених на вирішення корекційних задач. Це – психогімнастика, ігротерапія, етнотерапія, артотерапія. Усі ці методики можна успішно поєднати в спільній діяльності вчителя-дефектолога і музичного керівника. Така спільна діяльність – логоритміка. «Головна задача логоритміки – це виховання і розвиток почуття ритму крізь рухи шляхом розвитку слухової уваги та поліпшення мовлення шляхом виховання ритму мовлення» (Пуніна З. Брозеліо Л.«Ритміка для дітей з вадами мови»)

Логоритміка – це низка вправ, завдань, ігор, що поєднує в собі музику і рухи, музику і слово, музику, слово і рухи. Таке поєднання скероване на виконання корекційних, освітніх, а також оздоровчих задач.

Якщо ми проаналізуємо схеми, рекомендовані різними авторами, то помітимо, що до них включено різні види музичної діяльності: співи, слухання музики, музично-ритмічні рухи, гра на дитячих музичних інструментах.

Співи, що включають в себе вправи та підспівки, забезпечують тренування периферичного відділу мовного апарату. Корисні також вправи для розвитку дрібної моторики, ігри зі співами, вправи на координацію співів і рухів.

Сприйняття музики (слухання) – використовується для релаксації, активізації і розвитку слухової уваги, а також розвитку вольових рис характеру.

Музично-ритмічні рухи – вправи, ігри зі співами та словом, інструментальні ігри для розвитку уваги, пам’яті, координації рухів, орієнтації в просторі, почуття ритму тощо.

Гра на музичних інструментах сприяє розвитку почуття ритму та дрібної моторики.

Виходячи з усього цього, можна зробити висновки: музичний керівник, знайомий з основами логопедії та зацікавлений в роботі з дітьми, що мають вади мовлення, має допомагати кожній дитині.

Матеріал, який зазвичай використовується на заняттях.

Ігри зі словом, ігри зі співами, музично-дидактичні ігри і вправи, а також різноманітні вправи для формування основних рухів, навчають орієнтуватись у просторі; розвивальні вправи виконуються для розвитку різних груп м’язів, передовсім – для рук, розвитку дрібної моторики; ефективними є вправи, що виховують музично-ритмічні почуття; вправи для розвитку уваги і пам’яті, а також такі, що регулюють м’язовий тонус.

Серед музично-ритмічних рухів на заняттях з логоритміки вправи посідають головне місце.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи комунікативної компетентності молодшого школяра. Практичні матеріали»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн