і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь
  • Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Повторення вивченого про прикметник, загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Повторення вивченого про прикметник, загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

Конспект уроку з української мови у 6 класі на тему:

«Повторення вивченого про прикметник,

загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль»

Урок розроблено згідно програми

для загальноосвітніх навчальних закладів

для 5 – 10 класів розумово відсталих дітей.

Учитель: Заболотна К.В.

Тема. Повторення вивченого про прикметник, загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.

Мета: поглибити знання учня про прикметник як частину мови; формувати  вміння відрізняти прикметники від інших частин мови; правильно визначати морфологічні

ознаки, синтаксичну роль; удосконалювати навички правильного й  доречного використання прикметників в усному та писемному мовленні; розвивати логічне мислення, увагу, пам'ять, творчі уміння, уміння аналізувати і робити висновки; виховувати патріотичні почуття, любов до рідного слова.

Тип уроку: засвоєння нових знань з елементами повторення.

Обладнання: мультимедійні засоби, презентація «Прикметник».

                                                         Хід уроку

І. Організаційний момент

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

   Ще на один урок покликав нас шкільний дзвінок. Урок у нас незвичайний, присутні гості, тож приймемо їх гостинно, привітно, виявивши свої здібності. Сьогодні ми починаємо вивчення наступної частини мови, яка називається (слайд 1)  прикметник.

   Записуємо число, класна робота ( на дошці)

     Я хочу, щоб ти навчився серед самостійних частин мови знаходити прикметники,  правильно використовувати їх в усному та писемному мовленні, і твоє власне мовлення стало ще багатшим, виразнішим; знав та правильно визначав морфологічні ознаки прикметника, його синтаксичну роль, правильно писав прикметники за вивченими орфограмами.

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Опитування:

- Який розділ науки про мову ми почали вивчати? (морфологію)

- Що вивчає морфологія?

  Проблемне запитання:

- Як ти думаєш, чому відразу після іменниками ми вивчаємо прикметник, а не іншу частину мови?

        Молодець. Добре ми повторили основні терміни.

З прикметником ти познайомився вперше у початкових класах, тож давай згадаємо, що таке прикметник. Прослухаймо вірш. (слайд 2)

У кожного свої прикмети є,            

І їх Прикметник нам назве,

Бо тільки він сказати може всім, 

Високий чи низький цей дім,

Що птах літає в синіх ясних небесах,

І падолист гуляє тихий по лісах.

Цей пан Прикметник всі прикмети знає.

От запитай його Яке? Яка? Який?

На всі питання відповіді має, 

Про всі ознаки всім розповідає.

    Хочу зазначити, що ми сьогодні повторюємо вивчене і поглиблюємо знання про цю частину мови.

Гра – аукціон «Я знаю, що…»

  Твоє завдання назвати усі відомості про прикметник, що тобі відомі виражає ознаку предмета

- відповідає на питання Який? Яка? Яке? Чий? Чия? Чиє?

  • змінюється за родами , числами та відмінками

ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу.

Відкриймо мовну скарбничку де є визначення прикметника.

1. Слово вчителя  

 Отож, прикметник – це повнозначна (самостійна) змінна частина мови, що виражає ознаку або властивість предмета і відповідає на питання Який? Яка? Яке? Які? Чий? Чия? Чиє? Чиї?        

Н-д: материнська ласка, батькова порада

3. Робота з картками

Серед поданих слів знайди і вибери прикметники що вони означають?

Які орфограми зустрічаються у них? Запиши ці слова.

ДУХМЯНИЙ ПРЕКРАСНИЙ ДЕРЕВ’ЯНИЙ БЕЗПЕЧНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ СВЯТКОВИЙ

ІМЕННИК ОЛІВЕЦЬ ПАМ’ЯТНИК

Отож, який ми можемо зробити висновок? Що можуть означати прикметники? Прикметники можуть означати:              

 колір, форму, смак, матеріал, розмір, вагу, приналежність. (слайд 3)

Доберіть власні приклади до визначень.

  Фізкультхвилинка

V. Закріплення вивченого

1. «Розумне перо» (слайд 4)                  

1. Творче завдання. Із прикметників і поданих у дужках іменників утвори словосполучення.

Осінній (вітер, долина, вулиці).

Народний (пісня, герой, думи).

2. Визнач рід, число прикметників (але перед цим ознайомимося з правилом ст.. 144)

Запам’ятай!!! Прикметник завжди узгоджується з іменником в роді числі та відмінку.

3. Вузлики на пам’ять! (слайд 5)

Особливої виразності й образності надають мовленню прикметники вжиті в переносному значенні (золотий промінь, бабине літо, солодкий сон).

4. Робота з підручником

Переписати речення, визначити головні члени речення. Назвати якою частиною мови вони виражені, вказати прикметники, вжиті у реченні.

ВПРАВА 348

Висновок: прикметники виступають у реченні найчастіше у ролі другорядного члена речення - означення, підкреслюємо хвилястою лінією.

VІ. Узагальнення і систематизація вивченого

1. Усне малювання (слайд 9)

На малюку зображена берізка, біля неї подані прикметники: білокора, ніжна, пишнолиста, закосичена, самотня. Твоє завдання скласти декілька речень, описавши за допомогою речень дерево.

2. А зараз трохи відпочинемо, переглянувши мультик

(про роль прикметників у мовленні)

Який висновок ти можеш зробити з побаченого?

2. Творче завдання

Підбери з поданих іменників прикметники, що найбільш підходять до поданих слів (мова, мама).

На листочках роздруковані прикметники

Клеїмо до дошки

VІІ. Підсумок уроку. Домашнє завдання. Оцінювання

Домашнє завдання

                 

Дякую за урок!     (слайд 10)               

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Урок розроблено згідно програми для загальноосвітніх навчальних закладів для 5 – 10 класів розумово відсталих дітей.
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Українська мова
  • Клас
    6 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    92
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    YW605758
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти

Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання