і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
Взяти участь
Поспішайте взяти участь у вебінарі Використання мобільних застосунків на уроках
До початку вебінару залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Портфоліо - методичні матеріали

Сучасна освіта вимагає по-новому визначати як систему оцінювання учнів, так і рівень педагогічної майстерності та досягнення вчителів. Однією з таких форм реалізації оціночної діяльності можна назвати Портфоліо.

В широкому розумінні портфоліо – сукупність робіт та матеріалів, присвячених певній темі, людині тощо, що дає можливість оцінити її здобутки.

Портфоліо як засіб оцінювання результатів відноситься до автентичної форми оцінювання, воно індивідуалізоване і має на меті ще й процес самооцінки.

Дитяче портфоліо накопичує індивідуальні досягнення дитини протягом певного часу, дає можливість складати його не тільки вчителю, а і дитині та її батькам. Збір портфоліо має певну мету і відображає щоденну діяльність дитини, її прогрес. За допомогою портфоліо вчитель може легко визначити хід мислення учня, планувати свою діяльність щодо стратегій роботи з ним, так як воно відображає як сильні, так і слабкі сторони дитини.

Технологія портфоліо є своєрідним інструментом, який поєднує як кількісні, так і якісні оцінки, дає можливість учням оцінювати один одного, формує основи оцінювання учнівської активності та допомагає сформувати навчальну програму.

Дитяче портфоліо може бути загального типу (створене всіма сторонами процесу, до складу входять роботи як поточні, так і підсумкові на вибір), демонстраційне (містить лише найкращі роботи учнів, виконує мотиваційну функцію) та вчительське (роботи відбираються вчителем для показу динаміки процесу навчання).

Портфоліо вчителя – своєрідний спосіб фіксації та накопичення матеріалів для показу рівня професіоналізму та досягнень в професійній діяльності. Воно показує активність вчителя і в поза навчальний час.

Це своєрідне досьє, мета якого показати найкращі результати педагогічної діяльності для визначення професійної компетентності. За допомогою нього також можна проводити моніторинг розвитку педагогічного самовдосконалення.

Також воно дає можливість об’єктивно оцінювати власні здобутки та краще побачити свої сильні та слабкі сторони, розробляти шляхи вдосконалення власної майстерності.

Використання вчителем технології портфоліо дозволяє простежувати шлях власного професійного розвитку, систематизувати свої доробки та матеріали, презентувати себе в колективі та в різних конкурсах, підготуватися до атестації тощо.

Як і в дитячих портфоліо, тут можна виділити декілька видів: портфоліо досягнень (представлення документів, що підтверджують успіхи в діяльності), презентаційне (використовується при прийомі на роботу та може зіграти важливу роль для визначення рівня оплати праці при проведенні співбесід), тематичне (виокремлення робіт та доробок залежно від поставленої мети, теми тощо) та комплексне (поєднує одночасно всі попередні і може бути візитною карткою вчителя).

В даному розділі можна знайти поради як краще скласти портфоліо і всю необхідну для цього інформацію, приклади, презентації та інше.

276 матеріалiв
276 матеріалiв