ПЛАН РОБОТИ фахової професійної спільноти асистентів вчителів з інклюзивного навчання на 2021-2022 навчальний рік

Інклюзивна освіта

Для кого: Дорослі

20.10.2021

139

24

0

Опис документу:

Питання щодо впровадження інклюзивної освіти стає дедалі актуальнішим, адже в Україні, як свідчить статистика, з кожним роком збільшується кількість дітей з особливими потребами. Інклюзивна освіта — це система освітніх послуг, що ґрунтується на принципі забезпечення основного права дітей на освіту та права здобуття її за місцем проживання, що передбачає навчання дитини з особливими потребами в умовах загальноосвітнього закладу.

Перегляд
матеріалу
Отримати код



ПЛАН РОБОТИ
фахової професійної спільноти

асистентів вчителів з інклюзивного навчання
на 2021-2022 навчальний рік



Науково-методична проблема, над якою працює методичне об’єднання вчителів інклюзивної форм навчання:


«Формування і розвиток ключових компетентностей учнів з особливими освітніми потребами»



Проблемні теми, над якими поглиблено працюють члени (асистенти вчителя)

ПІБ



Проблемні теми


1

Кожухар Н. (1-В)

«Створення простору щасливого дитинства для дітей з особливими освітніми потребами»

2

Пустова М.(3-б)

«Організація інклюзивного навчання в початковій школі НУШ»

3

Борисова Ю.С.(2-б)

«Розвиток творчих здібностей учнів шляхом використання нетрадиційних технік на уроках »

4

Охмак М.(4-б)

"Формування комунікативних компетентностей учнів з особливими освітніми потребами".

5.

Зінченко (1-а)

"Розвиток уяви, уміння аналізувати, робити висновки, завдяки інтерактивних методам "

6.

Жадан Н.Л

«Підвищення якості навчання дітей з особливими освітніми потребами.»


З метою ефективної роботи асистентів вчителів інклюзивного навчання методичне об'єднання ставить перед собою такі завдання :


  • удосконалення розвитку інклюзивної освіти з метою створення сприятливого середовища для здобуття освіти за місцем проживання учнів з особливими освітніми потребами ;

  • сприяння кваліфікаційному, творчому, науковому зростанні особистості асистентів педагогів, що працюють з дітьми, які мають особливості у психофізичному розвитку;

  • підвищення творчого потенціалу асистентів вчителів з
    метою ефективної та продуктивної діяльності в умовах сьогодення;

  • інтенсивне застосування інноваційних технологій навчання та виховання дітей з особливими освітніми потребами;

  • оновлення навчально-методичної та інформаційної бази щодо організації роботи з дітьми з ООП .


з/п

Тематика засідання

Відповідальний


Відмітка про виконання

І засідання

( вересень 2021 р.)


ТЕМА: Організація інклюзивного середовища

в закладах освіти.


Форма проведення:

«Інформаційно - методична панорама»


1.


Організація освітнього процессу учнів з особливими потребами.

Керівник МО


2.


Особистісно-орієнтовний підхід до навчання та виховання.


Керівник МО

3.


Затвердження плану роботи МК асистентів вчителів на 2021-2022 навчальний рік.

Керівник МО


4.



Ознайомлення з нормативними документами з питань планування ІПР учнів з особливими потребами.


Заступник

директора


5.



Обговорення посадових обов'язків асистентів вчителів.

Члени МО

6.


Вимоги до ведення документаціїі інклюзивного навчання.


Заступник

директора


7.

Розподіл обов’язків між членами МК.

Члени Мо


Про основні нормативні документи:

Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 202012022 навчальному році https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-okremi-pitannya-diyalnosti-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti-u-novomu-20212022-navchalnomu-roci

Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 20201-20212навчальному році https://mon.gov.ua/ua/news/metodichni-rekomendaciyi-shodo-organizaciyi-navchannya-osib-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-list-mon


Робота між засіданнями:

  • Опрацювати нормативні документи та науково-методичні документи інклюзивної освіти

  • Контроль за виконанням програм учнів з ООП.

  • Забезпечити умови для адаптації учнів з ООП до шкільного життя.

  • Опрацювати онлайн-курс на платформі
    EdEra для вчителів «Дистанційне навчання для дітей з ООП»

Члени МО


ІІ засідання

(грудень 2021 р.)

ТЕМА: Педагогічні стратегії та інноваційні підходи в роботі з дітьми з особливими потребами (огляд педагогічних технологій).


Форма проведення: «Круглий стіл


1.

1. Педагогічні стратегії та інноваційні підходи в роботі з дітьми з особливими потребами (огляд педагогічних технологій).


Керівник МО

Борисова Ю.С.




2.

Роль асистента вчителя щодо здійснення адаптацій та модифікацій освітнього процесу для учнів з інклюзивною формою навчання.

Члени МО



3.

Підготовка до оформлення куточків профілактично - роз’яснювальної роботи з батьками дітей, які знаходяться на інклюзивному навчанні.


Члени МО


4.

 Адаптація дітей з особливими освітніми потребами в шкільному середовищі.



5.

Моніторинг стану розвитку учнів з особливими освітніми потребами.



ІІІ засідання

січень2022 р.


ТЕМА: Робота з батьками, діти яких знаходяться на інклюзивному навчанні.


1.

Про нестандартні форми роботи з дітьми особливими освітніми потребами

Члени МО


2.

Засоби спілкування, особливості їх використання в педагогічній взаємодії


3.

Психологічна абетка.

Поради батькам дітей з ООП



4.

Різне.



Робота між засіданнями:

Опрацювати нормативні документи Міністерства освіти і науки, що стосуються Державного стандарту спеціальної освіти.


Ігрові методики навчання дітей з ОПР


Члени МО


IVЗасідання

Березень 2022

ТЕМА: Актуальні проблеми інклюзивної освіти.


Форма проведення: «Педагогічне читання»





1.Активізація пізнавальної діяльності школярів з ООП.



Члени МО



2. Використання інтерактивних технологій на уроках та в умовах дистанційного навчання.


З. Формування самоосвітньої компетентності учнів.


4.Розвиток інклюзивної компетентності вчителя: швейцарський досвід.

V засідання

травень 2022 р.







ТЕМА: Аналіз  роботи МК асистентів вчителів.


Форма проведення: «Творча майстерня»


1. Аналіз  роботи МК асистентів вчителів учнів з особливими потребами за 2021 – 2022 навчальний рік.


2.Внесення пропозицій щодо проекту плану роботи методичної комісії на 2022-2023 навчальний рік.




Керівник


Члени Мо



Члени Мо

















Затверджую

Директор гімназії № 28

___________І.ТРОХИМЕНКО







І засідання

Професійної спільноти асистентів вчителів

з інклюзивного навчання


ТЕМА: Організація інклюзивного середовища

в закладах освіти.


Форма проведення:

«Інформаційно - методична панорама»



1.


Організація освітнього процессу учнів з особливими потребами.

КС

2.


Особистісно-орієнтовний підхід до навчання та виховання.


КС

3.


Затвердження плану роботи МК асистентів вчителів на 2021-2022 навчальний рік.

КС


4.



Ознайомлення з нормативними документами з питань планування ІПР учнів з особливими потребами.


Заступник

директора


5.



Обговорення посадових обов'язків асистентів вчителів.

Члени спільноти

6.


Вимоги до ведення документаціїі інклюзивного навчання.


Заступник

директора


7.

Розподіл обов’язків між членами спільноти

Члени спільноти


Про основні нормативні документи:

Щодо організації роботи закладів загальної середньої освіти у 202012022 навчальному році https://mon.gov.ua/ua/npa/pro-okremi-pitannya-diyalnosti-zakladiv-zagalnoyi-serednoyi-osviti-u-novomu-20212022-navchalnomu-roci

Щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 20201-20212навчальному році https://mon.gov.ua/ua/news/metodichni-rekomendaciyi-shodo-organizaciyi-navchannya-osib-z-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-list-mon


Робота між засіданнями:

  • Опрацювати нормативні документи та науково-методичні документи інклюзивної освіти

  • Контроль за виконанням програм учнів з ООП.

  • Забезпечити умови для адаптації учнів з ООП до шкільного життя.

  • Опрацювати онлайн-курс на платформі
    EdEra для вчителів «Дистанційне навчання для дітей з ООП»

Члени спільноти




Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.