Перший урок.НУШ."Краса людини-її доброта"

Опис документу:
Мета уроку: розширити уявлення дітей про таке поняття моралі як доброта; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; розвивати в учнів впевненість, що успіх залежить від власних зусиль, від того, наскільки ми будемо людяними, гуманними, толерантними у стосунках,розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати кращі людські якості.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема уроку: “Краса кожної людини — її доброта”.

Мета уроку: розширити уявлення дітей про таке поняття моралі як доброта; формувати уміння диференціювати ознаки доброго і злого; сприяти усвідомленню того, що добро слід починати із себе; розвивати в учнів впевненість, що успіх залежить від власних зусиль, від того, наскільки ми будемо людяними, гуманними, толерантними у стосунках,розвивати критичне мислення, творчу уяву, зв’язне мовлення; виховувати кращі людські якості.

Обладнання: ілюстрації до теми, картки з прислів’ями для роботи в парах, пелюстки квіточки Добра, аркуші для малювання дерев Добра і Зла, сердечка для добрих справ,відео «Людина починається з добра»

Хід уроку

І. .Розминка.(Діти разом із вчителем і роблять коло)

Наше коло, мов сім’я – раз, два, три.

Друзі ми: і ти, і я - раз, два, три.

Руку дай сусіду справа,

Руку дай сусіду зліва

Ми одна сім’я.

Наше коло, мов сім’я – раз, два, три.

Друзі ми: і ти, і я - раз, два, три.

Усміхнись сусіду справа.

Усміхнись сусіду зліва.

Ми одна сім’я.

Усміхнися сонечку,

Здраствуй золоте!

Усміхнися квіточці,

Хай вона росте!

Усміхнися дощику.

Лийся, мов з відра.

Друзям усміхнися

Побажай добра,

ІІ. Актуалізація життєвого досвіду та опорних знань учнів

  1. Гра «Квіточка компліментів»

Вчитель

Швидко літо промайнуло, перейшли ми в 2 клас,

Зараз кожен промовляє, хто і як змінився в нас.

(Діти передають по колу квіточку і говорять один одному гарні компліменти).

2. Вправи «Мікрофон» + «Крісло автора»

Вчитель

  • Як відпочили влітку?
    (У своїй розповіді діти можуть використовувати світлини, які розповідають про місця їхнього відпочинку.)

III.Колективне визначення теми і мети уроку

Як же хлопці підросли! А дівчатка розцвіли!

Всі засмаглі та здорові! До роботи вже готові?

Тоді я запрошую Вас на наш перший урок у 2019 – 2020 навчальному році.

  1. Розшифровуємо тему уроку.

Кожен урок у школі має свою тему. Сьогоднішній - не виняток. Але його тему ми складемо разом.

Буква “де” звелась на ноги
І прибігла вже до школи.
- Гей, гукнула буква “де”,-
Хто до мене приведе
Букви лагідні і милі,
Щоб я слово утворила?
Покотилась буква “о”,
Притулилась – вийшло ДО,
Далі “бе”, а потім РО.
Вийшло слово в нас – ДОБРО.

- Сьогодні ми поговоримо про добро, про те, як воно народжується і хто його творець; про те, як прекрасно і корисно творити добро.

2. Легенда про добро.

Послухайте легенду. Кажуть, коли народжується дитина, Бог запалює зірку на небі і посилає до неї Ангела-охоронця. Уві сні Ангел цілує немовлятко тричі: в чоло – аби було розумне, в личко – щоб стало красивим і в груди – аби здоров’я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце і душу. Закрийте очі і замисліться над цим. У мене є доброта – візьміть її; у мене є любов, її частинку я віддаю вам, а частинку доброти я хочу, щоб ви взяли від сьогоднішнього уроку.

  • Розшифруйте шифрограму і сформулюйте тему сьогоднішнього уроку.

Кеерееаеесеакееоееежеенееееоеїеелееюеедеиенееи-еїееїедеобереоетееае .( закресліть букву « Е» і прочитаєте тему уроку).

Тема уроку « Краса кожної людини – її доброта».

Я намагатимусь на уроці переконати вас у тому, що людина має бути доброю. Людина прийшла у цей світ, щоб творити добро і добру пам’ять залишити по собі. Про це гарно сказано у вірші Любові Забашти, які ми візьмемо девізом нашого уроку:

Сказав мудрець:

Живи, добро звершай,

Та нагород за це не вимагай.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра.

IV.Сприймання та осмислення навчального матеріалу

1 . Стратегія  «Мікрофон»

- А що ж таке добро? Що означає бути добрим? (відповіді дітей)

 Бути привітним, людям радіти

Кажуть в народі:  «Бажати добра»

В радості й горі хліб розділити -

Ціла наука для нас, дітвора

2. Робота парами. Складаємо квітку доброти

- А тепер ми попрацюємо парами.

Перед вами лежать пелюсточки, з яких вам потрібно зробити квіточку. Для того, щоб зробити квіточку, потрібно вибрати тільки ті пелюсточки, які характеризують добру людину.

( На пелюстках написані такі слова: чуйність, егоїзм, щирість, лицемірство, грубість, терпіння, вихованість, жорстокість, ввічливість).

Діти вибирають правильні пелюсточки і складають квіточки.

3. Робота над значенням слів

Доброта – це чуйне, привітне, доброзичливе, дружнє ставлення до людей. ,

– Діти, а Як навчитися бути добрими? (Дотримуватись простих правил)

  • Кого із своїх друзів ви можете назвати доброю людиною. Чому?

  • Чи можете себе ви так назвати? Чому?

  • Що хочете в собі змінити, щоб бути добрим?

  • Що для цього слід зробити?

  • Що таке добра справа? (Вміння швидко бачити, кому потрібна допомога і яка саме, вміння допомагати хоча б чимось людям).

Людство не забуло і не забуває про доброту.

  • 13 листопада відзначають Всесвітній день доброти.

4.Гра „ Мої добрі справи”.

Про добро можна багато і красиво говорити, але жодної користі це не принесе, якщо добрі слова не втілюватимуться у життя, якщо гарні слова залишаться лише словами. Учням роздаються картки у формі сердець, на яких вони записують свої добрі справи. Зачитують і картки вивішуються на дошці.

  • Чому слово „ добро” написане у сердечку. Чи можна сказати, що добро живе у серці людини? Чому добро потрібне людям?

Будьте завжди чуйними, милосердними, добрими. Припустившись помилки, проявивши грубість, попросіть вибачення. Дуже хочеться, діти, щоб ви не були байдужими. В Україні проживає 2 мільйони самотніх людей, близько 200 тисяч у будинках-інтернатах. А скільки самотніх людей проживає серед нас, на нашій вулиці, в нашому будинку. Не забувайте про них. Милосердя і доброта – це два крила, на яких тримається світ.

5. Складаємо прислів’я про добро.

  • Людина – творець добра.  З давніх – давен гарні стосунки між людьми, взаємопідтримка, милосердя були основними у житті, про це свідчить і кількість прислів’їв про добро. Щоб прочитати деякі з них, вам потрібно буде попрацювати в парах і відновити їх.

Завдання:

  • Перед вами на партах картки для роботи в парах. Візьміть їх і з’єднайте стрілочками частини прислів’їв.

Усе добре переймай,                                               як сонечко в небі.

Добре серце,                                                           ніж гарно говорити.

Не шукай красоти,                                                  а зла уникай.

Краще добро робити,                                            що собі не мило.

Не роби комусь того,                                            а шукай доброти.

  • Прочитайте прислів’я, яке найбільше сподобалось і спробуйте пояснити як ви його розумієте.

6. Малювання дерева Добра і дерева Зла

Добро можна порівняти із сонцем: як за сонцем ми визначаємо пору року або дня, так і з добром співвідносимо свої слова та вчинки. Протилежністю добра є зло, лихо. Мудрі люди казали, що для того, щоб зрозуміти, що таке добро, необхідно відчути на собі зло.

Зло – це все погане, недобре. Тому у серці несіть до всіх любов і ласку, чуйність і співчуття, а не лють, не горе і не жорстокість.

    • Добро довго пам’ятається, а лихо ще довше.

    • Все добре переймай, а зла уникай.

- Діти, у кожного з вас на парті є два невеликі аркуші паперу. Вам потрібно буде намалювати два дерева: дерево Добра і дерево Зла.

Закріплення знань, умінь і навичок

1. Дидактична гра «В якому вчинку живе добро»

Діти визначають вчинок і піднімають картку з хмаринкою або сонечком.

Якщо я називаю поганий вчинок, ви піднімаєте картку з хмаринкою, якщо добрий – з сонечком.

    • Допомагати другові в біді

    • Когось образити

    • Захистити слабкого

    • Когось обдурити

    • Ділитись тим, що маєш

    • Не слухатися старших

    • Вихвалятися перед кимось

    • Радіти з чужої біди

    • Співчувати, якщо з кимось сталося нещастя

    • Дражнитись

    • Ображатись через дрібниці

    • Пробачати і просити пробачення, якщо когось образив

    • Поважати інших

2. Гра «Найдобріший»

  • Вчитель повідомляє, що в українців є прислів’я: «Доброго добром згадують». Пропонує пограти в гру і сказати, які добрі діти навчаються в класі.

  • Дітям пропонують кидати м’ячика і тому, хто впіймає його, треба назвати ім’я однокласника і пояснити, чому він добрий. Учні можуть відповідати: «Улянка добра, бо вона йде разом зі мною зі школи. Сергійко добрий, бо навчив мене малювати машину. »

Підсумок уроку.

-Діти, урок наш добігає до кінця. Давайте підсумуємо все те, про що ми сьогодні говорили і спробуємо відповісти на запитання:

Краса людини – це її доброта? Так чи ні?

Завдякифотошопу ми можемозмінити себе, завдяки гриму загримувати, але в душівиусізалишаєтеся собою.

Відео «Людина починається з добра»

Я надіюся, що ваші душі будуть чистими, ви зможете побороти все погане й аморальне засіяти своє поле чистим насінням. Всі ми живемо один раз. Отож, все добро, яке можемо вчинити зараз, не відкладаймо на пізніше.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00