Ознаймлення із програмовим середовищем Scratch

Опис документу:
Тема: Ознаймлення із програмовим середовищем Scratch Мета: закріпити навички створювати і виконувати алгоритми; ознайомити з прикладами алгоритмів у житті; розвивати пам'ять, увагу, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері, формувати вміння узагальнювати, міркувати; виховувати відповідальність, самостійність, викликати зацікавленість до інформатики. Тип уроку: комбінований. Обладнання та наочність: кросворд, підручники, комп’ютери, роздатковий матеріал.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема: Ознаймлення із програмовим середовищем Scratch  

Мета: закріпити навички створювати і виконувати алгоритми; ознайомити з прикладами алгоритмів у житті;

розвивати пам'ять, увагу, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері, формувати вміння узагальнювати, міркувати;

виховувати відповідальність, самостійність, викликати зацікавленість до інформатики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання та наочність: кросворд, підручники, комп’ютери, роздатковий матеріал.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

1. Привітання.

- Всі сідайте тихо, діти,
Домовляймось не шуміти.
Тож гаразд, часу не гаймо,
І урок вже починаймо!

2. Настанова на роботу.

- Перевірте, щоб на партах вам нічого не заважало.

II. Актуалізація опорних знань.

1.Кросворд.

- Погляньте на дошку. Вам потрібно розгадати малюнковий кросворд та назвати ключове слово.

2. Фронтальне опитування.

- Що ж таке алгоритм? (Це послідовність дій (команд) виконання яких приводить до отримання результату)

- Яких виконавців ви вже знаєте? (кіт, садівник)

- Хто може бути виконавцем? (люди, тварини, комп’ютер, робот)

- Що таке команда? (Якщо умова правильна, то виконується)

3. Розминка

- Серед наведених речень вкажи ті, які є командами.

  • Світає.

  • Встань.

  • Запишіть приклад.

  • Сьогодні сонячний день.

  • Відкрий підручник.

  • Ми завтра йдемо в цирк.

  • Принеси води.

  • Ти розв’язав задачу?

  • Розв’яжи задачу.

  • Я розв’язав задачу.

III. Мотивація навчальної діяльності.

1. Оголошення теми і мети уроку.

- Сьогодні ми з вами з’ясуємо, де використовуються алгоритми у нашому житті. Вчитимемося складати алгоритми та виконувати їх.

ІV. Вивчення нового матеріалу. 

1. Розповідь вчителя

Часто на уроках української мови ви виконували граматичні завдання. Одне з них – звуко-буквенний аналіз слова. Виконання цього завдання нагадує виконання алгоритму.

Алгоритм 1 «Звуко-буквенний аналіз слова»

  1. Прочитай слово.

  2. Постав наголос.

  3. Поділи слово на склади.

  4. Назви кожну букву і звук, який вона позначає.

  5. Полічи кількість букв і звуків.

  6. Визнач кількість складів.

На уроках математики вам доводиться розв’язувати задачі. Алгоритм роботи над задачею допоможе тобі реалізувати свої вміння.

Алгоритм 2 «Розв’язування задачі»

  1. Прочитай умову задачі.

  2. Уяви, як це відбувається у житті.

  3. Зрозумій запитання задачі.

  4. З’ясуй, які величини відомі, а які шукані.

  5. Обміркуй план розв’язування задачі.

  6. Запиши розв’язання задачі.

  7. Запиши відповідь.

Ці алгоритми неодноразово ви виконували, тобто були виконавцями цих алгоритмів.

Але алгоритми ми виконуємо не тільки під час вивчення шкільних предметів. Наприклад, приготування страви є також виконанням певного алгоритму.

Алгоритм 3 «Приготування піци «Кияночка»

  1. Поклади шар тіста для піци у форму.

  2. Змасти поверхню тіста томатною пастою.

  3. Покласти на пасту нарізані шматочки ковбаси та помідорів.

  4. Присип піцу зверху натертим сиром.

  5. Ввімкни духову шафу.

  6. Вистав регулятор температури на 180 градусів.

  7. Постав піцу в духову шафу.

  8. Вимкни духову шафу через 20 хвилин.

  9. Дістань піцу з духової шафи.

  10. Постав піцу на стіл.

2. Бесіда

- Де ми зустрічаємо алгоритми?

- Які алгоритми ви виконуєте кожного дня?

V. Фізхвилинка.

- Трава низенька-низенька.

Дерева високі-високі.

Вітер дерево колише-гойдає.

Птахи летять-відлітають,

А діти за парти сідають.

VI. Практична робота за комп’ютером

1. Інструктаж з техніки безпеки.

- Зараз давайте повторимо правила безпеки. Якщо твердження вірне – плескайте в долоні, якщо ні – сидіть тихенько.

- Заходити  до класу натовпом, штовхаючи один одного.

- При роботі з комп’ютером руки можуть бути мокрими, брудними.

- Сидіти рівно, на відстані 50см.

- Класти підручник, зошит тощо на монітор, клавіатуру.

- Не доторкатись до проводів, розеток, кнопок клавіатури, з якими тебе не знайомив учитель.

- Починати роботу тільки за вказівкою вчителя: “Приступити до роботи”.

2. Інструкція до практичної роботи

Завантаж Scratch.

Розташуй Рудого кота у нижньому лівому куті сцени.

Склади скрипт за наведеним за зразком.

Запусти скрипт на виконання за наведеним зразком.

Покажи результат вчителю.

Спробуй скласти власну програму

Установіть Рудого кота в правому нижньому куті сцени. Подайте Рудому коту команди, щоб він дійшов до протилежного кута сцени, привітався протягом 3-х секунд і повернувся в початкове положення.

4. Релаксація.

- Візьміть олівець в руку та витягніть її, піднявши олівець на рівні очей. Дивіться на кінчик олівця, повільно відводячи руку вправо, потім вліво, вгору та вниз. Проводжайте олівець очима, але не рухайте головою.

VІI. Узагальнення і систематизація знань.

1. Допоможи мавпі дістатися до банана.

Допиши алгоритм:

вправо ___;

угору ___;

вправо ___;

униз ___;

вправо ___;

униз ___;

вліво ___;

угору ___;

вліво ___;

униз ___;

вліво ___ ;

угору ___;

вліво ___.

2. Логічні загадки.

  • Що вам належить, проте користуються ним частіше інші, ніж ви? (Ваше ім’я.)

  • У млині було вісім мішків, на кожному мішку сиділо по дві миші, прийшов мельник з котом, скільки тепер стало ніг? (Дві ноги мельника.)

  • На дереві сиділа зграйка горобців, стрілець вистрилів — один упав. Скільки залишилось горобців? (Один, той, що впав.)

  • В яку бочку не можна налити води? (У повну. )

  • Серед горба осел, з одногу боку горба вогонь горить, з другого ліс густий, з третього глибоке озеро. Лісом піти — осел роги поламає, вогнем — згорить, через озеро — не вміє плавати, утопиться. Куди ослові пройти? ( Лісом, бо в нього ріг нема. )

  • Одного батька і одної матері дитина, а нікому з них не син. (Дочка.)

  • Коли дурень розумний? (Як мовчить.)

  • Ішло дві матері і дві дочки. Знайшли три яблука і поділились. Кожній дісталось по одному. Як так вийшло? (Ішли бабуся, дочка, онука.)

VІІI. Підсумок уроку.

1. Узагальнуююча бесіда

- Що цікавого ви сьогодні дізналися на уроці?

- Що найбільше сподобалося?

- Що запам’яталося?

2. Оцінювання

3. Прощання

- До побачення, діти !

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.