• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Особливості та методика навчання дітей ходьби та бігу. Аналіз розділів програми «Ходьба», «Біг» в програмах «Малятко» і «Дитина».

Особливості та методика навчання дітей ходьби та бігу. Аналіз розділів програми «Ходьба», «Біг» в програмах «Малятко» і «Дитина».

Опис документу:
Ходьба - основний природний спосіб пересування людини. Ходьба як й інші основні рухи є складним умовним рефлексом. У трирічному віці спостеріга¬ється ще напівзігнуте тримання ніг у вихідному положенні, недостатній винос кінцівки вперед під час ходьби, недостатнє випрямлення тулуба. Зігнута в коліні опорна нога заважає розмаху переносної ноги й укорочує крок.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Особливості та методика навчання дітей ходьби та бігу. Аналіз розділів програми «Ходьба», «Біг» в програмах «Малятко» і «Дитина».

Ходьба - основний природний спосіб пересування людини. Ходьба як й інші основні рухи є складним умовним рефлексом. У трирічному віці спостерігається ще напівзігнуте тримання ніг у вихідному положенні, недостатній винос кінцівки вперед під час ходьби, недостатнє випрямлення тулуба. Зігнута в коліні опорна нога заважає розмаху переносної ноги й укорочує крок. Крім того, недостатня гнучкість стопи перешкоджає перекату її з п'яти на носок і відштовхуванню від ґрунту (дитина опускає всю стопу відразу на грунт). Відзначені особливості ходьби дітей четвертого року життя не виключають можливості їх при ходьбі тримати напрямок і змінювати його за вказівкою дорослого.

Дитина п'ятого року життя, особливо в його другій половині, поступово здобуває навичку правильної постави, більшу узгодженість рухів рук і ніг, більшу свободу орієнтування в просторі, зміні напрямку. Згодом під керівництвом вихователя здійснюється перехід до ходьби, характерної для дорослого, з біль-пою гнучкістю стопи, збільшенням її розгинання. На шостому року життя ходьба характеризується більш стійким і повільним у порівнянні з попередньою групою темпом, більшою довжиною кроку, координацією руки ніг, гарною поставою, орієнтуванням у просторі, вільним зміною напрямку, подоланням перешкод. Все це пов'язане з подальшим розвитком дитини, свідомим виконанням вправ у процесі навчання, прагненням до кращої якості. З цілях удосконалювання ходьби, а також профілактики плоскостопості при навчанні дітей використовується ряд спеціальних вправ. Ходьба на носках, виконувана в силу цього на зменшеній площині опори, і потребуюча напруги м'язів гомілки й стопи. Ця вправа викликає короткий крок і менший змах рук, прияє випрямленню хребта й зміцненню стопи. Ходьба на п'ятах, як вправа, що зміцнює м'язи спини й стопи. Ходьба на зовнішніх краях стопи («клишавий ведмедик»). Ходьба «крадькома», на напівзігнутих ногах. Ходьба босоніж по лежачій драбинці, із захоплюванням її поперечин пальцями ніг. Ходьба з фіксованим перекатом з п'яти на носок. У старшому віці застосовуються для вдосконалювання навички ходьби різні вправи. Ходьба з високим підніманням стегна, що зміцнює м'язи спини, черевного преса й ніг, що вимагає сильного змаху рук. що розвиває м'яза плечового пояса, впливає на стан зв'язкового й суглобного апарата; ходьба з різними завданнями, виконуваними по сигналу, - на орієнтування в просторі, зміна темпу, напрямку, з різними перебудуваннями, між предметами; ходьба перехресним кроком, що розвиває гнучкість і спритність рухів; ходьба приставним кроком; ходьба з додатковими рухами рук, і предметами, а також ходьба на зменшеній площині опори, з поступовим підйомом у висоту й на різній висоті (містки, дошки, колоди), що прияє вихованню почуття рівноваги, витримки, зібраності, спритності, економії рухів.

Біг - рух циклічного типу. Як і ходьба, він характерний повторністю циклів, чергуванням моментів опори із площини, почерговим перенесенням ніг уперед, узгодженістю рухів рук. Однак у бігу є й істотна відмінність від ходьби. Вона полягає в моменті «польоту», коли обидві ноги перебувають у відриві від ґрунту. Відрив від ґрунту при бігу заміняє собою момент опори обох ніг об грунт при ходьбі.

Завданням вправ в удосконалюванні бігу є вироблення легкого, швидкого, вільного, спрямованого вперед руху з гарною координацією рук і ніг. Швидкий, інтенсивний біг повинен закінчуватися поступовим зниженням фізіологічного навантаження шляхом переходу на ходьбу з наступним уповільненням. Це сприяє приведенню пульсу до норми. Різкий перехід від швидкого руху до статики (стоянню або сидінню) у силу недостатньої тренованості серцево-судинної системи викликає нездорові явища, що необхідно враховувати в роботі з дітьми.

Розвиток швидкості бігу в дітей повинен здійснюватися на основі оволодіння правильними навичками руху. Швидкість бігу (у дітей від п'яти до семи років) залежить від різних умов: місце бігу (приміщення, ділянка, його особливості), відстань, стан дітей, характер завдань (змагання, ігрове завдання). З метою вдосконалювання якості перегони в дітей, як і при ходьбі, доцільно використовувати різні види: біг на носках, біг широким кроком, біг з високим підніманням стегна, що тренує м'язи черевного преса, спини й стопи; легкий, ритмічний біг під музику, що впливає на виховання координації й легкості рухів; біг між предметами й із предметами (скакалки, обручі), біг з подоланням перешкод і на обмеженій площині (обкреслені границі), що сприяє придбанню орієнтування в просторі й координації рухів; біг з різними завданнями, виконуваними по сигналу й на орієнтування в просторі; біг наперегони, біг зі зміною напрямку і ловом урозсип, слугує гарною вправою для орієнтування в просторі й у колективі, що виховує спритність і швидку реакцію на зміну в навколишній обстановці.

«Дитина» - ІІ мол група – (ходьба) ходити на носочках високо піднімаючи коліна, на зовнішньому боці стопи, на п’ятках, приставним кроком вперед, в сторони. Ходити в колонні по колу, не тримаючись за руки, парами один за одним та в різних напрямках. Ходити, виконуючи завдання вих.-ля: із зупинками, присіданнями, повертаннями, змійкою.

Біг – Бігати в колонні по одному , невеликими групами, всією групою в одному напрямку, змінюючи напрям руху (оббігаючи предмети), по прямій та звивистій доріжці, з зупинками. Бігати швидко, в середньому, повільному темпі.

Сер гр..- (ходьба) теж саме що і мол гр.. тільки ходити в колонні змінюючи темп та напрямок рухів, зі зміною ведучого.

Біг – бігати на носках, високо піднімаючи коліна, широким кроком; у колонні парами, у різних напрямках, по колу парами тримаючись за руки, змійкою, оббігати предмети, змінюючи напрям, темп; за сигналом знаходити своє місце в колонні.

Ст група – ходьба – ходити різними способами: на носках, п’ятках, на зовнішній та внутрішній стороні стоп, у напівприсіді, схресним кроком спиною вперед, з предметом у руках (гімн палиця на плечах, за спиною, перед грудьми), приставним кроком, змінюючи положення рук (вгору, вперед, в сторони), ходити в колонні по одному та парами зі зміною темпу.

Біг – бігати на носках, високо піднімаючи коліна, короткими та широкими кроками, з подоланням перешкод – оббігати та перестрибувати предмети (кубики) . Бігати в колонні по одному і парами, перешиковуватись за певним сигналом, бігати змійкою між предметами, пробігати повільно 350 м по пересічній місцевості. Човниковий біг (3 х 10м) на швидкість.

«Малятко» - І мол гр.: Ходьба – ходити «зграйкою» за вихователем у заданому напрямі, по колу, міняючи напрям, обходячи предмети (кубики, м’ячі), парами по колу, взявшись за руки; приставним кроком вперед, у сторони. Переходити від ходьби до бігу, від бігу до ходьби. Імітаційна ходьба, як мишка, лисичка, конячка.

Біг – Бігати за вихователем, тікати від нього, бігати в різних напрямах, не натикаючись одне на одного. Доганяти предмети що котяться, пробігати між двома лініями, не наступаючи на них. Бігати в середньому темпі 15-20 сек, у повільному – до 40-50 сек.

ІІ мол гр.: - ходьба- ходьба на носках, високо піднімаючи коліна, на зовнішній стороні стопи, на п’ятках, роблячи приставні кроки вперед, у сторони, ходьба у колоні по колу, не тримаючись за руки; парами один за одним та в різних напрямах. Ходити виконуючи завдання вихователя із зупинками, присіданням, повертанням, «змійкою».

Біг- бігати в колонні по одному, невеличкими групами, всією групою в одному напрямі, змінюючи напрям руху , по прямій і звивистій доріжці (ширина 25-30 см, довжина 5-6 м) у різних напрямах, із зупинками. Тікати від того хто ловить, наздоганяти, пробігати швидко до 20 м. Бігати в сер темпі 20-25 с.у повільному темпі – 1 хв. 20 сек.

Сер. Гр.: Ходьба – теж саме що і у попередній групі та ходьба з різним положенням рук; на поясі, в сторони, за спиною, ходити приставним кроком лівим і правим боком з рухами рук (оплески над головою, перед грудьми, за спиною)

Біг – бігати на носках, високо піднімаючи коліна, широким кроком, у колонні і парами, у різних напрямах, по колу, парами, тримаючись за руки, «змійкою», оббігати предмети, змінюючи напрям, темп за сигналом вихователя, знаходити своє місце в колонні й зупинятись під час бігу, бігати врозтіч, човниковий біг три рази по 5-8 м.

Ст гр.: Ходьба – ходити різними способами: на носках, п’ятках, на зовнішній стороні і внутрішній сторони стоп. У напівприсіді, схресним кроком, спиною вперед, з предметом у руках, приставним кроком, змінюючи положення рук угору, вперед, у сторони, з оплесками, з заплющеними очима.

Біг – Бігати на носках, високо піднімаючи коліна, короткими та широкими кроками, з подоланням перешкод, оббігати та перестрибувати предмети. Бігати в колонні по одному і парами, перешиковуватись за сигналом бігати повільно, швидко, човниковий біг 3х10 м. на швидкість.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Стратегії профілактики та вчасного реагування на прояви суїцидальної поведінки неповнолітніх»
Мельничук Вікторія Олексіївна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.