Особливості розвитку моторики дітей раннього віку. (Фізичне виховання).

Опис документу:
Систематичні вправи, ігри під керівництвом вихователя на фізкультурних заняттях і поза ними сприяють розширенню рухових можливостей. Для розвитку різноманітних рухів використовуються іграшки й фізкультурні посібники, що викликають у дітей інтерес і бажання рухатися: обручі, вожжин, кулі, м’ячі, триколісні велосипеди.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Особливості розвитку моторики дітей раннього віку. (фізвихов)

Розвиток рухів у дитини першого року життя. У новонародженої дитини немає ще оформлених рухів: існують лише прості рефлекси, деякі рухи, пов’язані з харчуванням, пристосуванням до нового навколишнього середовища. Протягом перших трьох місяців у нервово – психічному розвитку дитини відбуваються значні зрушення: розвивається зір, слух, виникає й розвивається радісний стан, змінюється характер загальних рухів, і деякі рухи оформлюються. Дуже важливим у цьому ранньому періоді життя є виникнення в дитини зорового й слухового зосередження. Воно сприяє його початковим орієнтуванням у навколишньому й впливає на становлення початкових рухів (підготовчі рухи до хапання побачених перед собою іграшок, рух очей і поворот голови у бік чутного звуку). На основі цих найпростіших реакцій, що виникають у процесі спілкування з дорослим, на другому – третьому місяці з’являється особлива, дуже важлива реакція – «комплекс пожвавлення». Вона виникає з появою дорослого, що доглядає за дитиною, звуку його голосу, його посмішки. Дитина реагує на це ще не організованими рухами рук і ніг, посмішкою, проголошенням звуків. Позитивні емоції й гарний тонус м’язів дуже важлива: дитина випрямляє пальці, обмацує свої руки, захоплює іграшки й розмахує ними або втримує їх. До кінця 2-3 місяця за умови цілеспрямованого виховання дитина поступово опановує вміння самостійно піднімати й утримувати голову, коли він лежить на животі або перебуває у вертикальному положенні на руках у дорослого. Починаючи з 3 і поступово до 6-7 місяців у процесі виховних впливів формуються рухи рук і розвиваються підготовчі рухи до повзання, сидінню і стоянню. Важливим моментом розвитку рухів у цей віковий період є повзання, що дає можливість знайомити з багатьма предметами. Повзання – зміцнює м’язи рук, ніг, грудної клітини й черевного преса. В той же період формуються підготовчі рухи до сидіння й стояння. Отже, у перше півріччя життя дитини у зв’язку з його загальним нервово – психічним розвитком опановує рухами рук і всіх підготовчих рухів до повзання, сидіння, стояння й починає трохи плазувати. Новий віковий період, від 6-7 до 10-12 місяців, характерний переходом спочатку до відносної самостійності за допомогою дорослого, а до кінця першого року – до самостійних рухів. Дитини вже краще плазує, намагається самостійно сідати, лягати, вставати, опускатися, тримаючись руками за поперечини бар’єра, переступати уздовж бар’єра, ходити з опорою на що – небудь. Поступово опора при стоянні й ходьбі грає все меншу роль. Під кінець року (11 – 12 місяців) дитина намагається самостійно ходити. У цей період стає необхідною організація спеціальних занять із різноманітними іграшками. Діти вчаться поводженню з ними, спостерігають дії дорослого, намагаються їм наслідувати.

У дітей 2 року життя розвиток відбувається на основі навичок самостійної ходьби. Дитина з’єднує із цим рухом найпростіші дії й зазнає в них більшу потребу. Правда ходьба ще недостатньо оформлена через незрілість усього організму. У дитини цього вікового періоду формуються всі основні рухи, за винятком бігу й недоступних ще поки йому стрибків. Вона вправляється в ходінні й лазінні, переборює різні перешкоди, катає й кидає м’яч, возить коляску, грає з різними іграшками. Дорослий організовує для нього ігри що розвивають цілий комплекс рухів (догонялки, хованки, ігрм з м’ячем). Велику роль на цьому віковому етапі грає формування предметних дій, які сприяють удосконаленню його моторики в цілому і є в даний період провідною діяльністю. Ці дії із предметами (із прапорцями, м’ячем, обручем, різними іграшками) бувають зв’язані по більшій частині з пересуванням дитини, із вправами, що вимагають відомої координації. В умовах систематичного керівництва дитина на третьому році життя опановує ходьбою, лазінням, починає бігати. Однак всі ці рухи ще мало координовані й недостатньо точні. Дитина почуває потребу в частій зміні руху, не може зберігати нерухому позу. Систематичні вправи, ігри під керівництвом вихователя на фізкультурних заняттях і поза ними сприяють розширенню рухових можливостей. Для розвитку різноманітних рухів використовуються іграшки й фізкультурні посібники, що викликають у дітей інтерес і бажання рухатися: обручі, вожжин, кулі, м’ячі, триколісні велосипеди. При ходьбі поступово зникають зайві , що заважають дитині рухи, що веде до їхньої економії й початкової координації. Розвивається деяка самостійність просторових орієнтувань, уміння сміливіше і у той же час спокійніше рухатися на обмеженій, похилій й піднятій над поверхнею підлоги площини (дошки, доріжки). Вправи в киданні й лазінні сприяють формуванню більшої впевненості.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Як підготувати успішну особистість: евристичні технології в освітньому процесі»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.