• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Особливості добору загально розвиваючих вправ та методика проведення ранкової гімнастики в старших дошкільних групах

Особливості добору загально розвиваючих вправ та методика проведення ранкової гімнастики в старших дошкільних групах

Опис документу:
З метою систематичного щоденного проведення ранкової гімнастики всі призначенні для цієї вправи поєднуються в комплексі. Підбір вправ в комплексі передбачає підвищення життєдіяльності життя організму шляхом поступового залучення основних груп м’язів в інтенсивну роботу і тим самим їхнього розвитку й зміцнення з метою виховання правильної постави.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Особливості добору загально розвиваючих вправ та методика проведення ранкової гімнастики в старших дошкільних групах.

З метою систематичного щоденного проведення ранкової гімнастики всі призначенні для цієї вправи поєднуються в комплексі. Підбір вправ в комплексі передбачає підвищення життєдіяльності життя організму шляхом поступового залучення основних груп м’язів в інтенсивну роботу і тим самим їхнього розвитку й зміцнення з метою виховання правильної постави.

Зміст кожного комплексу становлять вправи, розташовані в порядку послідовності. Спочатку ходьба (у колоні по одному), що закінчується перебудуванням дітей у коло або кілька колон. Потім вправи в наступній послідовності 1) – для розвитку і зміцнення м’язів плечового пояса, що сприяє розвитку рухливості плечових суглобів, грудної клітини й випрямленню хребта; 2) – для розвитку м’язів черевного преса й ніг, спрямовані на зміцнення цих м’язів і що роблять дію, що масажує, на внутрішні органи; 3) – для розвитку й зміцнення м’язів спини й гнучкості хребта, що сприяють розвитку цих м’язів, що роблять дію, що масажує, на внутрішні органи, що розвивають гнучкість хребта, що сприяють формуванню правильної постави.

По закінченні цих вправ проводять біг (або стрибки) з поступовим переходом спочатку на інтенсивну й потім сповільнює ходьбу, і закінчується кроком на місці й зупинкою. Підбор конкретних вправ у комплексі визначається програмою дитячого садку для кожної вікової групи з урахуванням можливостей і стану здоров’я дітей даної групи, а також їхніх індивідуальних особливостей. Для здійснення виховних завдань ранкова гімнастика повинна проводитися в точно встановлене по режиму час і відповідати по змісту програми.

Ранкова гімнастика вводиться з першої молодшої групи. Підбір вправ (комплекси) і тривалість гімнастики визначається програмою з урахуванням особливостей і можливостей кожної вікової групи.

Вправи, що включають у ранкову гімнастику розучуються з дітьми попередньо на фізкультурних заняттях. Однак вони не копіюють точно той або інший рух, але мають з ним загальну основу. Наприклад, вправа на ранковій гімнастиці (торкнутися ціпком коліна зігнутої ноги з положення – ціпок у горі перед собою) підготовляється на заняттях, коли діти роблять бавовну долонями обох рук об коліно зігнутої ноги з положення – руки протягнені в сторони – на гору або аналогічна вправа із прапорцями, обручем. Такі однотипні вправи підготовляють дітей до ранкової гімнастики, не вимагаючи спеціального розучування й у той же час систематично тренують навички шляхом використання різноманітних дрібних фізкультурних посібників. А чим більше варіантів використовується, тим краще виробляється рухова навичка, точніше виконується вправа й значніше оздоровчий ефект. Тривалість кожного комплексу ранкової гімнастики звичайно 7-10 днів. Протягом цього часу у комплексі можуть бути аналогічні по завданню варіанти вправ. Тому що на ранковій гімнастиці не відбувається навчання вправам, попереднє пояснення й показ вправ вихователем не використовуються.

У середній (2 половина року) і старшої групах вих.-ль коротко називає вправу, дає команду для вихідного положення (наприклад: «основну стійку прийняти»!). Після цього діти виконують вправу разом з вих.-лем. Така організація ранкової гімнастики доцільна: діти безпосередньо сприймають бездоганний зразок, уточнюють елементи вправи, правильно відтворюють. Але вих.-ль не завжди виконує всі вправи. Якщо, наприклад, вправи полягають у прямому нахилі тулуба з опусканням голови в низ та обертанням тулуба, при якому вих.-ль не бачить дітей, то йому доцільніше спостерігати за виконанням вправи дітьми, регулювати їхній темп, та якщо потрібно допомагати короткими вказівками.

До початку вправ і по закінченні діти старших груп стоять в основній стійці ( п’яти разом носки нарізно). Із цього положення ніг вони змінюють стійку за вказівкою вих.-ля для наступної вправа, а також починають ходьбу. Після закінчення ходьби вони знову приймають основну стійку. Це сприяє приученню дитини до правильного тримання постави, виховує підтягнутість, організованість.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Емоційна ефективність учителя: теорія і практика»
Швень Ярослава Леонідівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.