Орієнтовні підсумкові контрольні роботи з української мови. 2 клас

Опис документу:
Орієнтовні підсумкові контрольні роботи з української мови, 2 клас. Мета: перевірити вміння учнів писати диктанти, списувати тексти ; розвивати увагу; виховувати культуру оформлення письмових робіт. Стане в нагоді для вчителів та батьків.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ОРІЄНТОВНІ ТЕКСТИ ДЛЯ КОНТРОЛЬНИХ ДИКТАНТІВ ТА СПИСУВАННЯ

По ягоди

Льоня і Валя пішли в ліс. Сонце стояло високо в небі. Було жарко. У лісі пахло м’ятою і квітами. Скрізь лунав дзвінкий спів птахів. Із трави виглядали запашні червоні суниці.

Швидко наповнились кошики свіжими ягодами. Діти повернулись веселі і щасливі.

Гарно літом у лісі!

(47 слів)

Дніпро

У промінні сонця синіє Дніпро. Широко і привільно розлився він цього року. Щедро напоїв луки і болота. Могутня ріка увібрала в себе води Прип’яті, Березані і Десни.

Голубою стрічкою в русій косі берегів пливе Дніпро через усю Україну. Несе свої води в Чорне море.

(45 слів)

Кошеня виховує Павлика

Павлик готував уроки й забув прибрати зі столу зошити, книги, фарби. У домі жило кошеня Мушка. Мушка стрибнула на стілець, потім на стіл. Павлик вчасно зайшов до кімнати, прибрав свої речі.

Ось так кошеня виховує Павлика.

(40 слів)

На уроці

Проспівав дзвіночок пісню на урок. До класу зайшла вчителька Віра Іванівна. Почався урок рідної мови. Діти охайно і грамотно писали в зошитах. А Софійка розбирала слова на дошці. Усі учні дуже старалися. Віра Іванівна хвалила їх. Молодці! А дзвоник тепер кликав дітей на відпочинок.

(45 слів)

Травневий ранок

Був травневий сонячний ранок. На духмяних луках цвіли жовті кульбабки і дзвеніли бджоли. Гуділи джмелі. У блакитному небі грав на срібних струнах маленький жайворонок.

Десь стукав своїм дзьобом дятел. Закувала зозуля.

З хати вийшли діти. Марійка та Андрійко стояли зачаровані. Потім пішли по ранковій росі. Вона виблискувала діамантами.

(50 слів)

Літо

В Україні настало яскраве літо. У синьому небі пливуть біленькі хмарки. Цілий день сонце ходить високо в небі. Воно зігріває землю. Увечері лягає спати у свою червону колиску.

Надходить темна ніч. Місяць пильно розглядає себе в тихому дзеркалі води. Природа спочиває.

(42 слова)

ОРІЄНТОВНІ ТЕКСТИ ДЛЯ АУДІЮВАННЯ

Аудіювання

ПЕРШЕ ЯБЛУЧКО

Довго не родила яблунька. Десять років росла, розвивалася, а яблук не давала. Діти не могли дочекатися, коли ж з’являться яблучка. І цвітіння дерев закінчилося, а яблунька мовчки собі росла.

Улітку з-під листочків раптом зажовтіли три яблучка, ніби хтось їх причепив туди. Так зуміли вони заховатися під листочками, що спершу ніхто їх і не помітив.

Скільки радості вони дали дітям! Яблучка підростали, робилися більшими. Ніхто не наважувався їх зривати, всі хотіли дочекатися, які вони будуть доспілі.

Одного разу здійнявся сильний вітер і зірвав два яблучка. Вони самотньо лежали у траві. А одне залишилося на дереві. Діти чекали, коли ж воно доспіє.

І ось настав час його зривати. Усі притихли, чекають і пильно стежать, як мама обережно знімає яблучко. Спочатку уважно його роздивилися, а потім мама розрізала яблучко на рівні частки і роздала всім по шматочку. Яке ж воно було соковите та солодке! Смачнішого яблука діти ще не їли!

Рости, яблунько, принось нам радість!

(152 слова) Н. Кидисюк

Познач правильні відповіді

1. Скільки років не родила яблунька?

А. три роки; Б. десять років;

2. Улітку з-під листочків раптом зажовтіли

А. три яблучка; Б. п’ять яблучок;

3. Яблучка підростали, робилися більшими,

А. і діти зірвали їх;

Б. і ніхто не наважувався їх зірвати;

4. Хто зірвав два яблучка?

А. діти Б. сильний вітер

5. Як вчинили з останнім яблучком?

А. віддали мамі покуштувати;

Б. розділила на рівні частини між усіма.

Аудіювання

ЛЕБІДЬ

Лебедя якщо хтось і не бачив, то вже точно знає з картинок, що це білосніжний птах із гордо вигнутою стрункою шиєю, з опущеним донизу дзьобом.

Але, виявляється, є й інший вид лебедя. У нього пряма шия і спрямований уперед дзьоб. Ці два види лебедів відрізняються не тільки зовнішністю, а й своїм голосом. Один із лебедів (з вигнутою шиєю) — шипить, другий — дзвінко трубить, немов видає переможний клич. Тому першого прозвали шипуном, а другого — кликуном.

Лебідь — дуже сильний і хоробрий птах. Він сміливо вступає в бій не тільки з хижими птахами, але й із різними тваринами — лисицями, вовками й собаками. Ударами своїх здоровенних і могутніх крил і дзьоба лебідь здатен навіть убити їх. Він майже завжди залишається переможцем.

(115 слів) За Геннадієм Снєгирьовим

Познач правильні відповіді.

1. Як називається білосніжний птах із довгою шиєю?

А орел Б лебідь В ластівка

2. Які зовнішні ознаки лебедя-кликуна?

А пряма шия і спрямований уперед дзьоб

Б пряма шия й опущений донизу дзьоб

В вигнута шия і спрямований униз дзьоб

3. Як називається вид лебедя, який шипить?

А лебідь-кликун Б лебідь-шипун В лебідь-крикун

4. Чому лебедя називають кликуном?

А дуже голосно шипить

Б дуже голосно кричить

В видає переможний клич

5. Які крила у лебедя?

А малі і слабкі Б великі і могутні В малі і сильні

6. Яких тварин лебідь може перемогти під час бою?

А кабана Б лисицю В ведмедя

ОРІЄНТОВНІ ТЕКСТИ ДЛЯ УСНОГО ПЕРЕКАЗУ

1. Прочитай текст.

Пихатий півень

Ходить півень по подвір’ю. Побачив він райдугу барвисту на небі і сміється:

У мене хвіст такий самий барвистий, кращий, ніж райдуга.

Та ось пішов дощ. Замочив пихатому півневі хвоста. Звис хвіст аж до землі.

Соромно стало півневі. Втік він на сідало й більше ніколи не хвалився.

(47 слів) Василь Сухомлинський

2. Підготуй докладний усний переказ тексту за запитаннями.

1. Де ходив півень?

2. Що побачив він на небі?

3. Чим хвалився півень?

4. Що трапилось далі?

5. Що заподіяв дощ пихатому півневі?

6. Що зробив хвалько від сорому?

7. Чи хвалився він іще?

1. Прочитай текст.

НЕЗНАЙКО

Якщо Незнайко брався за якусь справу, то все в нього виходило навпаки. Читати він навчився тільки по складах, а писати вмів тільки друкованими літерами. Багатьом здавалося, що в Незнайка зовсім порожня голова, але це неправда, бо як би міг тоді він міркувати?

Незнайко був не такий уже й поганий. Він дуже хотів чого-небудь навчитись, але не любив трудитися. Йому хотілося вивчитись одразу, а з цього, нічого не могло вийти.

(70 слів) За Миколою Носовим

2. Підготуй докладний усний переказ тексту за поданим планом

ПЛАН

1. Усе в Незнайка виходило навпаки.

2. Читання Незнайка по складах.

3. Письмо Незнайка друкованими літерами.

4. Бажання Незнайка вчитися.

5. Небажання Незнайка трудитися.

1. Прочитай текст.

ПІДЗЕМНИЙ МЕШКАНЕЦЬ

На узліссі чорніють купки землі. Деякі зовсім свіжі. Їх насипав кріт: це він зайву землю з потайних ходів повигортав.

Майже все своє життя кріт проводить під землею, шукає черв’яків, личинок різних комах, а на поверхню виходить дуже рідко.

Того осіннього ранку просто переді мною раптом заворушилася земля. Спершу з’явилася мордочка з маленьким хоботком. Потім кріт виставив напоказ передні короткі лапки з довгими кігтями і нарешті виліз сам.

(67слів) За Віктором ІІриходьком\

2. Дай відповіді на запитання.

1. Кого називають підземним мешканцем?

2. Де проводить кріт майже все своє життя?

3. Які зовнішні ознаки крота?

3. Підготуй стислий усний переказ тексту.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіті 3 роки!

Святкуємо гучно та з подарунками!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

+ 10 подарункових боксів з фірмовими товарами від «Всеосвіти»!

до розіграшу подарунків залишилось
00
00
00
00