Орієнтовне планування Тижня безпеки в ДНЗ старша група

Опис документу:
На допомогу вихователям старших груп пропонується орінтовне каленларне планування тижня безпеки: - Будь безпечний ти завжди - вогонь ворог, вогонь друг - безпечне перехрестя Мета: Продовжувати знайомити з правилами безпечної поведінки, дати елементарне уявлення про виникнення пожежі. Учити дітей правил поведінки під час виникнення пожежі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Форми та зміст роботи протягом дня

Час впровадження

(в які режимні моменти)

Методи та прийоми

ОБЖД «Правила пожежної безпеки»

Психогімнастика «Гасимо вогонь»

ФІЗКУЛЬТУРА НА ПОВІТРІ

Рухливі ігри «Знайди собі пару», «Мишки в нірках», «М’яч через сітку», «Дожени м’яч», «Жабки і журавлі», «Лисиця в курнику», «»Подоляночка», «Вовк і лисичка»

Продовжувати знайомити з правилами пожежної безпеки, дати елементарне уявлення про виникнення пожежі. Учити дітей правил поведінки під час виникнення пожежі.

Відтворювати рухи які відбуваються під час гасіння пожежі.

Стрибки на обох ногах з просуванням вперед.

Лазіння по гімнастичній драбині.

Р\гра «Влучи в ціль»

Удосконалювати навички ходьби та бігу, передавати м’яч, стрибати на двох ногах. Розвивати спритність, окомір. Виховувати увагу, сміливість, орієнтування у просторі.

І половина дня

Ранкові години

Прогулянка І

Прогулянка І, ІІ

Читання вірша

В. Загороднюка «Його величність – сірничок»

Сюжетно-рольова гра «МИ БЕЗПЕЧНІ МАЛЮКИ»

Ігрова ситуація: «Погасимо кицин дім»

Самостійна діяльність дітей

Учити уважно слухати й розуміти зміст прочитаного. Підвести їх до усвідомлення недопустимості ігор із сірниками.

Дати дітям необхідні навички у хвилину загоряння, закріпити їх, вміння поводити себе у даній ситуації. Виховувати бережливе ставлення до свого життя.

Продовжувати вчити дітей грати разом. Виховувати товариськість, бажання допомагати одне одному.

І половина дня

ІІ половина дня

Прогулянка ІІ

Відгадування загадок відповідно до теми.

Етюд «Я – вогонь»

Викликати у дітей позитивний настрій від відгадування загадок.

Формувати вміння відтворювати імітаційними рухами вогник та вогнище, добрий вогонь та злий вогонь.

ІІ половина дня

Прогулянка ІІ

Бесіда «Небезпечне свято»

Обмін думками «Опіки як наслідок пожежі»

Дидактична гра «Добре – погано»

Ознайомити з правилами поведінки на масових гуляннях (небезпека у користуванні петардами, аерозолями, газовими балончиками, хлопавками, запальничками).

Вироблення елементарних навичок щодо надання допомоги самому собі та іншим у випадку опіків.

Систематизувати знання про користь та шкоду від вогню та вогнепальних засобів (сірники, електроприлади, газова плита, іграшкові вибухівки, петарди та ін..). Виховувати почуття обережності при користуванні ними.

І половина дня

Ранкові години

ІІ половина дня

Екскурсія до кутка протипожежної безпеки

Складання розповіді за серією картин «Зайченята і вогонь»

Увести в активний словник слова-назви протипожежного інвентарю, навчити правильно вимовляти всі звуки у запропонованих словах. Дати пояснення, що в кожному закладі, організації, на підприємстві обов’язково має бути куток протипожежної безпеки. Познайомити з протипожежним щитом, інвентарем та його призначенням. Сформувати елементарні навички користування інвентарем під час моделювання ситуації.

Уточнити знання про правила протипожежної безпеки та надання першої допомоги при опіках.

І половина дня

ІІ половина дня

Образотворча діяльність «Кицин дім».

Самостійна художня діяльність «Домалюй пожежну машину»

МУЗИКА

Продовжувати вчити творчо відображати в малюванні своє ставлення до навколишньої дійсності. Закріпити правила протипожежної безпеки.

Закріпити призначення пожежної машини та її складові частини. Розвивати творчі здібності, фантазію.

І половина дня

ІІ половина дня

Заняття

Дидактична гра «Що було б якби не було вогню»

Запропонувати висловити свої міркування, даючи відповіді на питання, та обґрунтовувати власне твердження.

ІІ половина дня

Форми та зміст роботи протягом дня

Час впровадження

(в які режимні моменти)

Методи та прийоми

Урок практичного життя

«Проблемні ситуації на закріплення знань дітей про тваринний світ формування безпечної поведінки в природі, довкіллі»

Пальчикова гімнастика «Собачка»

Господарсько-побутова праця

Прибирання майданчика від сміття

ФІЗКУЛЬТУРА

Рухливі ігри « Пастух і стадо», «Кролики», «Мавпочки», «М’яч через сітку», «Збий булаву»

Ознайомити з домашніми тваринами: яка від них користь і небезпека та як її уникнути.

Розвивати дрібну моторику пальців рук.

Розвивати вміння та бажання прибирати майданчик, зібрати папірці, палички. Закріпити правила безпеки. Виховувати посильні трудові дії, любов до праці, вміння допомагати один одному.

Удосконалювати навички ходьби та бігу, повзання та лазіння, кидати та ловити м’яч стрибати на двох ногах. Розвивати спритність, окомір. Виховувати увагу, сміливість, орієнтування у просторі.

І половина дня

Ранкові години

ІІ половина дня

Заняття

Прогулянка І, ІІ

Читання вірша

Л. Яковенка «Лагідний котик»

Моделювання ситуації «Кішка з кошенятами»

Сюжетно-рольова гра «МИ БЕЗПЕЧНІ МАЛЮКИ»

«Ігрова ситуація: «Ми гуляли під грозу попали»

Самостійна діяльність дітей

Виховувати у дітей повагу до тварин, але не забувати про безпечне поводження з тваринами. Дати поняття про те, що якщо не завдаєш болю тварині вона не завдасть тобі.

Вчити визначати небезпеку від зважання тваринам під час їхнього догляду за власними дитинчатами. Розвивати пізнавальні інтереси.

Продовжувати вчити дітей правильно поводити себе під час грози щоб не сталося біди. Закріпити правила поведінки. Виховувати вміння правильно поводити себе у складній ситуації.

Виховувати дружні стосунки

І половина дня

Прогулянка І

ІІ половина дня

Прогулянка ІІ

Етюд-імітація «Ліс шумить»

Спостереження за тваринами та рибками в живому куточку

Вчити дітей імітувати рухи дерев у лісі. Розвивати творчі здібності, уяву.

Дослідити безпечне співіснування людини і тварин.

Ранкові години

Ранкові години

Екологічна вікторина «Розумники й розумниці»

Бесіда «Як поводитися в лісі»

Дидактична гра «Можна – не можна»

Повторити корисні та небезпечні рослини, їстівні та неїстівні гриби, вчити розрізняти їх у природному середовищі, правильно поводитись з ними, надавати першу допомогу у випадках отруєння. Виховувати любов до рідної природи, дбайливе відношення до її дарів, чуйне ставлення один до одного.

Ознайомити дітей з правилами поведінки в лісі, закріпити уявлення про безпечну поведінку, цікавість життя лісу.

Закріпити правила співіснування людей, тварин та комах.

І половина дня

ІІ половина дня

ІІ половина дня

Розгляд ілюстрацій «Природні явища та пори року»

Бесіда «Готуємось до літа»

Закріпити правила поведінки в природі. Збагатити словниковий запас. Розвивати зв’язне мовлення, мислення.

Обговорення безпечної поведінки на водоймі, у лісі, полі: сонячні опіки, теплові удари. Збагатити словниковий запас. Розвивати зв’язне мовлення, мислення.

ІІ половина дня

Ранкові години

Самостійно художня діяльність «Малювання тварини – лева (веселого, страшного, кумедного)»

Будівельно-конструктивні ігри виготовлення паперових човників для спостереження за ними на воді

Вчити за допомогою кольорів передавати настрій тварин. Розвивати творчі здібності, уяву, фантазію.

За змістом твору помічати красу сніжинки та милуватися нею.

Встановити спілкування з природою, використання властивостей вітру, води.

ІІ половина дня

ІІ половина дня

Етюд «Уяви себе твариною»

Проблемні ситуації «Хлопчика клюнув півень», «Дівчинку вщипнула гуска»

Вчити зображувати тварину за допомогою рухів, жестів, міміки. Складати невелику розповідь за запитаннями. Закріпити правила поводження з тваринами. Розвивати творчу уяву.

Закріпити знання про тваринний світ. Вчити правилам поведінки з домашніми птахами.

І половина дня

ІІ половина дня

«БЕЗПЕЧНЕ ПЕРЕХРЕСТЯ»

Форми та зміст роботи протягом дня

Час впровадження

(в які режимні моменти)

Методи та прийоми

Валеохвилинка «Що вміють легені»

Художня праця «Виготовлення автомобільного транспорту із сірникових коробок»

ПІШОХІДНИЙ ПЕРЕХІД до перехрестя

Рухливі ігри «Іменинний пиріг», «Кольорові автомобілі», «Мяч через сітку», «Горобчики», «Відгадай по голосу»

Виховувати у дітей бажання дотримуватися здорового способу життя

Розвивати конструктивні та творчі здібності.

Продовжувати вчити ходити парами, із зупинками,. Познайомити з різноманітними ситуаціями і способами їх розв’язання.

Удосконалювати навички ходьби та бігу, підлізати під шнур, стрибати на двох ногах, кидати і ловити м’яч. Розвивати спритність, окомір. Виховувати увагу, сміливість, орієнтування у просторі.

Ранкові години

ІІ половина дня

Прогулянка І

Прогулянка І, ІІ

Бесіда «Як я поводжусь у транспорті»

Моральна ситуація

«В автобусі»

Сюжетно-рольова гра «МИ БЕЗПЕЧНІ МАЛЮКИ»

Ігрова ситуація: «Пішоходи і транспорт»

Робота з книгою

Самостійна діяльність дітей

Закріпити правила поведінки у транспорті. Виховувати повагу до старших.

Вчити правильно оцінювати та розв’язувати ситуацію (правила поведінки в транспорті, повага до людей похилого віку.

Продовжувати вчити правильно поводитися на вулиці. Закріпити правила дорожнього руху. Виховувати обережність, обачність.

Вчити слухати і розуміти зміст сюжету виражати своє ставлення до персонажів твору.

Вчити дітей ділитися з іграшками, бути товариськими один до одного.

Ранкові години

І половина дня

ІІ половина дня

ІІ половина дня

Прогулянка ІІ

Етюд «Я - автомобіль

Гра «Відгадай емоцію»

Спостереження за роботою світлофора.

Вправляти в умінні розпоряджатися собою, відчути задоволення від етюду. Закріпити правила дорожнього руху.

Закріпити знання про емоції.

Визначаємо значення світлофора для пішоходів та водіїв.

Прогулянка ІІ

ІІ половина дня

Прогулянка І

ЗАНЯТТЯ

«Ми – пішоходи та пасажири»

Знайомство з дорожніми знаками

Дидактична гра

«Дорожні знаки у вигляді геометричних фігур»

Дидактична гра

«Світлофор та зебра»

Поглибити знання дітей про правила дорожнього руху. Розвивати зв’язне мовлення, спостережливість, уважність.

Закріпити геометричні фігури, вміння рахувати кількісною та порядковою лічбою та порівнювати предмети за величиною.

Набуття знань дітьми про пішохідний перехід. Розвивати увагу, пам'ять, мислення.

Заняття

І половина дня

І половина дня

ІІ половина дня

Вивчення скоромовки

«Прудко крокували ми по тротуарі»

Бесіда «Я йду до дитячого садка»

Розвивати вміння чітко вимовляти слова та звуки.

Систематизувати знання про рух транспорту та пішоходів, про частини вулиці та правила для пішоходів. Розвивати зв’язне мовлення, пам'ять, мислення.

І половина дня

Прогулянка І

Будівельно-конструктивна гра

Викладання з паличок дороги до дитячого садка

Самостійна художня діяльність «Ми їдемо автобусом»

Конкурс малюнка на асфальті «Мій друг світлофор Моргайко»

Розвивати конструктивні здібності, закріпити правила дорожнього руху.

Створити умови для самостійної художньої діяльності дітей (малювання, аплікації, ліплення). Розвивати творчі здібності, фантазію, логічне мислення, уяву.

Розвивати творчі здібності, фантазію. Закріпити правила дорожнього руху.

Ранкові години

ІІ половина дня

Творча робота – малювання «Транспорт майбутнього»

Моделювання ситуацій «Мама й тато намагаються з тобою перейти вулицю у недозволеному місці. Твої дії?»

«Червоне світло застало посеред дороги»

Розвивати творчі здібності, психічні процеси, фантазію.

Визначення послідовності безпечних дій. Формування почуття відповідальності та вміння відстоювати свою позицію. Розвивати спостережливість, пізнавальні та психічні процеси.

ІІ половина дня

Прогулянка І

«Я СЕРЕД ЛЮДЕЙ»

Форми та зміст роботи протягом дня

Час впровадження

(в які режимні моменти)

Методи та прийоми

Фізкультхвилинка «Я серед людей»

ФІЗКУЛЬТУРА

Рухливі ігри «Пташки і кіт», «Переліт птахів», «Цуценята і кошенята», «Зайці і вовк», «У лісочку на горбочку»

Підтримувати рухову активність.

Удосконалювати навички ходьби та бігу, підлізати під шнур, кидати та ловити м’яч, стрибати на двох ногах. Розвивати спритність, окомір. Виховувати увагу, сміливість, орієнтування у просторі.

Ранкові години

Заняття

Прогулянка І, ІІ

Бесіда «Вчимося жити в мирі і злагоді»

Дидактична гра «Скажи або покажи»

Сюжетно-рольова гра «МИ БЕЗПЕЧНІ МАЛЮКИ»

Ігрова ситуація: «Знайди свою маму»

Самостійна діяльність дітей

Вчити розуміти один одного, жити в мирі і злагоді. Формувати такі риси характеру, які допомагають миритися, відповідно ставитися до своїх вчинків, бути справедливими.

Вправляти дітей у складанні діалогу, вчити проявляти співчуття. Як ти заспокоїш людину, дитину, яка плаче?Що і як ти скажеш? Як ти прохатимеш що-небудь у дорослих, у однолітків? Як ти відмовиш кому-небудь у проханні?

Продовжувати вчити звертатись до сторонніх людей з проханням про допомогу, не соромлячись. Виховувати вміння правильно поводити себе у складній ситуації.

Вчити дітей радісно і задоволено гратися.

ІІ половина дня

Прогулянка І

ІІ половина дня

Прогулянка ІІ

Гра-тренінг «Кошенятко загубилось»

Спостереження за спілкуванням та поведінкою людей.

Відтворити стан кошеняти. Визначити, до кого слід звертатися, якщо загубився.

Розпізнавати емоції людей, визначати їх настрій.

ІІ половина дня

Прогулянка І

Дидактична гра «Хто живе поруч з тобою?»»

Бесіда «Рідні, знайомі, чужі»

Обмін думками «Якщо чужий приходить в дім»

Бесіда про доброзичливі взаємини з рідними та близькими людьми

Формувати уявлення про особливості людських стосунків, дати поняття про ймовірну небезпеку спілкування з незнайомими особами, розвивати вміння адекватно реагувати на їх поведінку.

Навички спілкування з незнайомими людьми вдома, за відсутності дорослих.

Прогулянка ІІ

ІІ половина дня

ІІ половина дня

Бесіда за казкою «Троє поросят»

Складання розповіді «Свої та чужі люди»

Дидактична гра «Ти потрапив у складну ситуацію»

Визначення наслідків легковажної поведінки. Розвивати зв’язне мовлення, мислення, пам'ять.

Удосконалення звуковимови, збагачення словника.

Формувати вміння давати відповіді на запитання, розповідати про власне ставлення до різних людей.

Ранкові години

І половина дня

Прогулянка І

ЗАНЯТТЯ

«Хоробре мишеня»

Образотворча діяльність малювання за казкою «Колобок»

Читання казки «Вовк та семеро козенят»

Визначення помилки, якої припустився казковий герой.

Запропонувати придумати позитивну кінцівку. Розвивати творчі здібності, мовлення, мислення.

Пошук відповіді на запитання «Чи ввійшов би вовк до хати, якби у дверях було вічко?»

Заняття

ІІ половина дня

І половина дня

Моделювання ситуації «Пішли зі мною»

Вчити дітей правилам спілкування з незнайомими особами.

Прогулянка ІІ

«БУДЬ БЕЗПЕЧНИМ МАЛЮК - ГОСТРЕ НЕ БЕРИ ДО РУК»

Форми та зміст роботи протягом дня

Час впровадження

(в які режимні моменти)

Методи та прийоми

Рухливі вправи «Ми спостерігали – потім показали»

ФІЗКУЛЬТУРА НА ПОВІТРІ

Рухливі ігри: «Мавпочки», «Школа м’яча», «Лови, кидай, падати не давай!», «Віночок», «Мак», «Сміх»

Запропонувати дітям виконати комплекс рухливих вправ.

Ходіння по мотузці.

Стрибки на обох ногах з просуванням вперед.

Р\гра «Літаки»

Удосконалювати навички ходьби та бігу, лазити по гімнастичній стінці, ловити та кидати м’яч, стрибати на двох ногах. Розвивати спритність, окомір. Виховувати увагу, сміливість, орієнтування у просторі.

Ранкові години

Прогулянка ІІ

Прогулянка І,ІІ

Дидактична гра «Застережливі віршики»

Читання твору

Л. Яковенко «Рукодільниця»

Сюжетно-рольова гра «МИ БЕЗПЕЧНІ МАЛЮКИ»

Ігрова ситуація:«Частуємо гостей»

Самостіна діяльність дітей

Вчити дотримуватися правил безпечного користування предметами та знаряддями.

За допомогою твору вчити дотримуватися правил безпеки з колючими та ріжучими предметами. Виховувати бережливе ставлення до свого здоров’я.

Продовжувати вчити безпечно поводитися із столовими приборами. Вміти правильно користуватися ними, щоб не завдати шкоди здоров’ю. Виховувати культурно-гігієнічні навички.

Виявляти інтерес до навколишньої дійсності, ініціативу, самостійність у відтворенні того, що зацікавило.

І половина дня

Ранкові години

ІІ половина дня

Прогулянка І

Етюд «Гаряча та холодна страва»

Спостереження за роботою двірника «Чистота у дворі»

Відтворити стан людини під час дотику до гарячого, холодного (чайник, борщ, морозиво)

Виконання застережливих правил під час роботи.

І половина дня

Прогулянка І

Дидактична гра «Помічники для мами»

Дидактична гра «Часом гра не приводить до добра»

Обмін думками «Небезпечні предмети»

Дати знання про те де криється небезпека для дитини (користування електроприладами, розетки, газова плита).

Закріпити правила безпеки під час ігор (небезпечні предмети, ігри з дрібними та поламаними іграшками, намистинками, ґудзиками тощо).

Закріпити уявлення про шкідливий вплив хімічних речовин на здоров’я та життя людини, розуміння того, що не можна гратися аерозольними балончиками (лак, освіжував повітря, дезодорант, «дихлофос», отрута для комах), ліками, градусником та інше. Виховувати бережливу поведінку в побуті.

Ранкові години

ІІ половина дня

І половина дня

ЗАНЯТТЯ

«Предмети в нашому житті»

Складання розповіді за малюнками «Ігри бувають небезпечними»

Скоромовки: Не бери, Романе, ніж, руку ножиком не вріж! Кинь-но голку, лялько Олю: гостра голка пальця вколе.

Невеличка запальничка дім спалила у Марічки. Ти облиш каструлю, Прохор, бо ошпаришся окропом!

Дати уявлення про те, які небезпечні предмети оточують дитину в побуті: електроприлади, столові прибори, вчити поводитись з ними. Продовжувати вчити складати розповідь разом із вихователем за сюжетними малюнками, відповідати на запитання вихователя. Розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу, зв’язне мовлення.

Формувати вміння чітко та виразно вимовляти сонорні звуки в словах, дотримуватися потрібної мовленнєвої інтонації (говорити благально або вимогливо, застережливо, строго).

Заняття

ІІ половина дня

І половина дня

Конструктивно-будівельна гра «Подарунок для матусі»

Самостійна художня діяльність розмальовування контурів голки, ножиць, ножа, виделки.

МУЗИКА

Вправляти дітей в безпечному користуванні ножицями.

Закріплювати вміння розфарбовувати не виходячи за контури. Запам’ятовувати предмети, якими можна вколотись чи порізатись.

І половина дня

ІІ половина дня

Заняття

Моделювання ситуації «Зрізання ножем гілочки чистотілу або молочаю»

Порівняння ушкодження рослини з пораненням шкіри – при порізі так само виступає кров.

Прогулянка ІІ

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.