• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Різне
  • Організація практичного навчання в ДНЗ «Дніпровський транспортно-економічний коледж» по спеціальності «Технічне обслуговування, ремонт та експлуатація тягового рухомого складу»

Організація практичного навчання в ДНЗ «Дніпровський транспортно-економічний коледж» по спеціальності «Технічне обслуговування, ремонт та експлуатація тягового рухомого складу»

Опис документу:
Стаття про методи та форми організації практичного навчання на спеціальності «Технічне обслуговування, ремонт та експлуатація тягового рухомого складу» ДНЗ «Дніпровський транспортно-економічний коледж»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Організація практичного навчання на спеціальності

«Технічне обслуговування, ремонт та експлуатація тягового рухомого складу»

ДНЗ «Дніпровський транспортно-економічний коледж»

Ярмошенко Михайло Вікторович

викладач вищої категорії,

голова предметної комісії «Транспорту»

ДНЗ «Дніпровський транспортно-

економічний коледж»

Практичне навчання студентів – важливий елемент системи підготовки молодших спеціалістів і проводиться поетапно у відповідності до затвердженого навчального плану за фахом «Залізничний транспорт» (Технічне обслуговування і ремонт та експлуатація тягового рухомого складу).

Відповідно до освітньо-кваліфікаційної характеристики об’єктом діяльності фахівця є опанування виробничих функцій, вирішення типових задач з організації технологічного процесу обслуговування та ремонту тягового рухомого складу.

Фахівець під час навчання та проходження навчальної та виробничої практики повинен закріпити набуті теоретичні знання та опанувати певні професійні навички і уміння в галузі ремонту локомотивів.

Першим етапом практичного навчання студентів напрямку «Залізничний транспорт» в ДНЗ «Дніпровський транспортно-економічний коледж» є застосування лабораторно-практичних занять, які відіграють важливу роль в процесі навчання студентів. Значення їх полягає в тому, що вони сприяють розвитку у студентів вміння застосовувати теоретичні знання до вирішення практичних завдань. Тут студенти набувають самостійно знання і практичні навички поводження з приладами, матеріалами, обладнанням. Лабораторні та практичні заняття передбачені навчальними планами і відповідними навчальними програмами. Завдання викладача - методично правильно організувати виконання студентами лабораторно-практичних робіт, вміло направити діяльність студентів, забезпечити заняття необхідними інструкціями, методичними посібниками, матеріалами і обладнанням; чітко поставити навчально-пізнавальні цілі заняття. Важливо також при проведенні лабораторних і практичних робіт ставити перед студентами питання творчого характеру, що вимагають самостійної постановки і вирішення проблеми. Викладач здійснює контроль за роботою кожного студента, надає допомогу тим, хто цього потребує, дає індивідуальні консультації, всіляко підтримує активну пізнавальну діяльність всіх студентів.

Лабораторна робота по вивченню будови та набуття практичних навичок

розбирання і складання автозчепного пристрою локомотива типу СА3.

Другим етапом практичного навчання студентів коледжу є навчально-виробнича практика, яка має своїм завданням ознайомити студента з його майбутньою спеціальністю залізничника шляхом виконання обов'язків дублера помічника машиніста, помічника фахівця (слюсаря з ремонту тягового рухомого складу). Це дає змогу глибше проникнути у зміст і технологію майбутньої професійної діяльності по обслуговуванню та ремонту локомотивів.

Студенти групи ТО-15 1/9 на базовому підприємстві «Локомотивне депо Дніпро (ТЧ-8)».

В якості третього етапу практичного навчання розпочинаючи з 2012 року на ПК «Транспорту» було започатковано проведення щорічного конкурсу «Кращий за фахом».

Конкурс проводиться в рамках декади (тижня механіка) технічних професій серед студентів ІІІ-ІV курсів.

Основною метою конкурсу є:

- підвищення зацікавленості студентів в отриманні обраної професії, якості навчання;

- підвищення мотивації у студентів щодо отримання якісної освіти з обраної спеціальності;

- стимуляція творчої активності викладачів для підвищення рівня викладання дисциплін професійного циклу, впровадження інноваційних технологій навчання, світових та національних досягнень в галузі в навчально-виховний процес;

- сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконалення фахової майстерності викладачів;

- залучення широкого кола студентів та абітурієнтів, роботодавців та випускників коледжу до активної участі в конкурсі;

- привернення уваги широкого кола студентства коледжу до можливості отримання другої спеціальності на заочній формі навчання в коледжі;

- виявлення рівня професійно-практичної підготовки студентів і визначення кращих по професії.

Конкурс проводиться в спеціалізованих навчальних кабінетах і лабораторіях.

Програма проведення конкурсу різнобічна і складається з чотирьох окремих завдань:

- 1 завданняТеоретичне: визначення рівня теоретичного рівня знань студентів за професійно-практичною підготовкою.

- 2 завданняПрактичне: визначення рівня вмінь та навичок студентів при виконанні слюсарних операцій.

Конкурс на вміння ремонтувати деталі локомотива.

- 3 завданняІнтерактивне: визначення рівня поєднання теоретичних і практичних знань та навичок студентів при роботі з мультимедійною програмою по складанню тепловоза.

Конкурс на поєднання знань про конструкцію локомотива та вміння роботи з ПК.

- 4 завданняІгрове (брейн-ринг або ребуси): визначення рівня кругозору студентів для оцінки рівня розвитку пізнавальної діяльності.

Переможці конкурсу визначалися за сумою балів усіх показників, відповідей і виконаних завдань. Кожен член журі конкурсу мав свій протокол оцінювання, до якого заносились результати учасників по кожному етапу. Призові місця займали учасники, які отримували найбільшу суму балів за підсумками виконання усіх 4-х турів.

Учасниками конкурсу за роки його проведення були студенти денної (гр. ТО-09 1/9, ТО-10 1/9, ТО-11 1/9, ТО-12 1/9, ТО-13 1/9, ТО-14 1/9 ТО-14 1/9) та заочної (гр. ТО-13 1/11з, ТО-14 1/11з) форми навчання. А переможцями і найкращими стали наступні студенти:

ТО-091/9 - Бурда М.В., Думич А.О., Сібрін К.Ю., Сопронюк О.В.

ТО-101/9 - Батан О.В., Волик Ю.М., Кащеєв О.В., Педина В.О., Приймаш Д.Л.,

Теслюк М.О.

ТО-111/9 - Бублейник В.М., Дорошко А.О., Семенчук К.О.

ТО-121/9 - Алтухов С. А., Дяченко В.І., Субчев І.В., Ткаченко А.М.

ТО-131/9 - Ліванець Є.Г., Крючковий О.В., Вигулярний І.В.

ТО-141/9 - Зайко О.Є., Солдатенко Є.С., Чернецький В.В.

ТО-151/9 - Горбенко В.В., Кіндратишин О. Й., Тацко М.Г.

ТО-131/11з - Долматов Д.В., Лебедєв Г.О., Остренко М.В., Середжа А.С.

ТО-141/11з - Волевач К.П., Байдалов Б.М., Хлусов О.К.

Як кращий серед студентів своєї спеціальності, студент 3-го курсу Транспортного відділення, Нагаєць Роман приймав участь у всеукраїнському освітньому проекті «Залізничник 2018».


Переможці конкурсу «Залізничник 2018» у Києві.

22 травня, він як фіналіст, презентував членам журі конкурсу власну розробку по контролю за рухомим складом за допомогою системи GPS. У підсумку він увійшов до першої десятки.

Проведення фахових конкурсів повинно стати невід'ємним компонентом змісту практичного навчання майбутніх фахівців технічного напрямку, тому що ця форма роботи розширює можливості студентів у розвитку інтелектуальних і творчих умінь, комунікативних навичок і професійного мислення.

ВИКОРИСТАНІ ДЖЕРЕЛА ІНФОРМАЦІЇ

  1. https://pidruchniki.com/16740216/pedagogika/praktichni_zanyattya_metodika_pidgotovki_provedennya

  2. https://studopedia.org/12-93215.html

  3. https://pidruchniki.com/70159/pedagogika/navchalna_virobnicha_praktika_studentiv

Голова предметної комісії «Транспорту»,

викладач вищої категорії.

М.В.Ярмошенко

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
6
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!