• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Дошкілля
  • Організація педагогічного процесу з образотворчого мистецтва в дошкільному навчальному закладі. Структура заняття, вибір методів і прийомів навчання.

Організація педагогічного процесу з образотворчого мистецтва в дошкільному навчальному закладі. Структура заняття, вибір методів і прийомів навчання.

Опис документу:
В ДНЗ завідуюча організовує роботу вихователів з образотворчого мистецтва. На початку учбового року в річному плані відмічаються питання, над яким працює дитячий садок. Організація заняття: - чітко по режиму; організаційний момент 1-2 хвилини; привчати тихо сидіти; можна здвинути столи; створення творчої атмосфери

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Організація педагогічного процесу з образотворчого мистецтва в дошкільному навчальному закладі. Структура заняття, вибір методів і прийомів навчання.

В ДНЗ завідуюча організовує роботу вихователів з образотворчого мистецтва. На початку учбового року в річному плані відмічаються питання, над яким працює дитячий садок. Питання образотворчого мистецтва вирішується через такі форми роботи: 1) заняття у всіх вікових групах, самостійна художня діяльність; 2) гурткова робота з обдарованими дітьми; 3) індивідуальна робота з дітьми, які не встигають; 4) самостійна художня діяльність (ІІ половина дня); 5) виставки дитячих робіт (групові, садові); 6) свята художників; 7) Ярмарки, екскурсії. Організація семінарів для вихователів з образотворчого мистецтва.

Структура заняття: 1) вступна бесіда. 2) показ послідовності роботи. 3) самостійна робота. 4) індивідуальна робота. 5) аналіз. 6) підсумок заняття.

Організація заняття: - чітко по режиму; організаційний момент 1-2 хвилини; привчати тихо сидіти; можна здвинути столи; створення творчої атмосфери

Всі заняття діляться на 3 частини: 1 – частина пояснення завдання; 2 частина – процес виконання дітьми завдання дітьми– всі повинні вчасно приступити до роботи, не повинно бути пауз в роботі. Чим старші діти тим більше самостійності їм надається (зміна води, взяти папір) працювати акуратно. ; 3 частина заняття – аналіз дитячих робіт. Потрібно виставити роботи на стенді для малювання і аплікації. Залишаючись на своїх місцях діти розглядають роботи, вихователь дає дітям хвилинку роздивитися свої роботи, перед цим запитавши думку дітей, або запропонувати дітям розмістити роботи (вдалі роботи, де є помилки, не вдалі роботи, кращі). Після заняття діти ще мають змогу роздивитися, якщо заняття затягнулося аналіз провести після прогулянки. Роботи ставлять на виставку в старшій групі і в середній групі. Вихователь разом з дітьми робить аналіз, підводить підсумок, привертає увагу до вдалих робіт. В І молодшій групі аналіз робить вихователь і тільки позитивний.

В молодшій групі вихователь допомагає дітям. За 5 хвилин до кінця заняття дітей попереджують. В молодшій групі таке попередження не роблять, з 2 мол групи привчають дітей закінчувати завдання разом. Слід уникати затягування занять. В середній і старшій групі дітям які раніше закінчили слід запропонувати доповнити малюнок деталями, якщо заняття закінчується запропонувати прибрати робоче місце, прибрати обладнання, поставити роботу на стенд або на стіл вихователю. Якщо малюнок або аплікація виявилися не закінченими дати змогу закінчити її в другій половині дня. Методи і прийоми навчання: наочні – (використання натури, картини, зразки, розгляд окремих предметів, показ прийомів малювання, показ робіт під час аналізу) словесні – (бесіда, вказівки, використання художнього слова). Добір матеріалу – 1)- продумання формату і кольору аркуша для малювання і аплікації, готувати бумагу на 5-10 аркушів більше, щоб можна було замінити. 2) - підточити олівці. 3) - гуашева фарба розводиться до густоти сметани, підбір кольору і відтінкам, і щільно закривається, підготувати пензлики, ганчірочки, банки для води (якщо це малювання) 4) - для аплікації готуються кольорові форми для наклеювання (мол гр.)з середньої групи папір по формі близький до предмету який будуть вирізати; в старшій групі кольорові листи 10х12. 5) – клей ( з муки, або крохмальний) вариться вранці. 6) – глину тримають в поліетилені, перед заняттям ділять на шматки, дошки, листя паперу (повертати роботу на дошці, волога ганчірка), 7) – пластилін добирається по кольору на тих заняттях, для яких важливий колір (робить вих.-ль в ст групі) перед заняттям підігріти. 8) – наочні матеріали (предмети, іграшки, ілюстрації зразки вихователя). Для малювання з натури потрібен лист картону (один бік темний, другий світлий) на його фоні ставляться зображувані предмети, фон вибирається в залежності від кольору натури. Для малювання квітів використовується ваза (пояснити, що її малювати не треба, а для ліплення використовується поворотний станок. В кожній групі повинен бути стенд для дитячих робіт по ліпленню, аплікації, малюванню. Матеріали і обладнання зберігаються в певному місці, повинно бути чітко розділені по видам діяльності.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.