"Об'єм соку" (економіко-математичний дслідницький проект)

Опис документу:
Цілі проекту та очікувані результати: навчитися застосувати теоретичні знання про об'єми многогранників на практиці; експериментальним шляхом визначити об'єми споживчих товарів - пакетів із соком; дослідити відповідність заявленої інформації виробника про товар дійсності; дослідити вплив закону спадної граничної корисності на цінову політику виробників та торгівельних мереж іна споживчу поведінку покупців

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Оберіть документ з архіву для перегляду:
Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Завдання для відділу вимірювань

  1. Придбати упаковки (тетра пак) соку «Садочок» об’ємами 0,2 л; 0,5 л; 1 л; 1,5 л та 2 л.

  2. Виміряти лінійні розміри пакетів (довжину, ширину та висоту) в см.

  3. Обчислити об’єми пакетів у см3.

  4. Перевести см3 у дм3 (в літри).

  5. Порівняти обчислений об’єм з об’ємом, заявленим виробником.

  6. Обчислити відносну похибку вимірювань за формулою

= 100% ,

де - об’єм, заявлений виробником, об’єм, обчислений за результатами вимірювань.

  1. Результати вимірювань занести до таблиці:

досліду

лінійні розміри пакету, см

Об’єм пакету

V=abc, см3

Об’єм пакету в літрах (дм3)

об’єм, заявлений виробником, л

Відносна похибка вимірювань, %

довжина a, см

ширина b, см

висота c, см

1

2

3

4

5

  1. Зробити висновки щодо відповідності дослідних результатів об’ємів упаковок соку до об’ємів, заявлених виробником.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Результати досліджень відділу вимірювань

  1. Придбати упаковки (тетра пак) соку «Садочок» об’ємами 0,2 л; 0,5 л; 1 л; 1,5 л та 2 л.

  2. Виміряти лінійні розміри пакетів (довжину, ширину та висоту) в см.

  3. Обчислити об’єми пакетів у см3.

  4. Перевести см3 у дм3 (в літри).

  5. Порівняти обчислений об’єм з об’ємом, заявленим виробником.

  6. Обчислити відносну похибку вимірювань за формулою

= 100% ,

де - об’єм, заявлений виробником, об’єм, обчислений за результатами вимірювань.

  1. Результати вимірювань занести до таблиці:

    досліду

    лінійні розміри пакету, см

    Об’єм пакету

    V=abc, см3

    Об’єм пакету в літрах (дм3)

    об’єм, заявлений виробником, л

    Відносна похибка вимірювань, %

    довжина a, см

    ширина b, см

    висота c, см

    1

    6,3

    3,8

    8,3

    198,702

    0,199

    0,2

    0,5

    2

    7,5

    4,9

    14,5

    532,875

    0,533

    0,5

    6,6

    3

    9,2

    5,4

    19,3

    958,824

    0,959

    0,95

    0,9

    4

    9

    6,5

    24,5

    1433,25

    1,433

    1,45

    0,9

    5

    11,3

    7,2

    23,9

    1944,504

    1,94

    1,93

    0,5

  2. Висновки.

Обчислені об’єми упаковок соку за результатами дослідних вимірювань відповідають об’ємам, заявленим виробником. Похибка складає 0,5 – 0,9 %, що може буде пов’язане із товщиною матеріалу упаковки (тришаровий тетра пак) та похибкою вимірювальних приладів.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Завдання для відділу маркетингу

  1. Порівняти вартість упаковок соку «Садочок» різного об’єму.

Вартість упаковок соку «Садочок», заявлена продавцем торгівельної мережі:

об’єм

0,2 л

0,5 л

0,95 л

1,45 л

1, 93 л

вартість

  1. Визначити найбільш раціональний вибір споживчої поведінки в балансі «об’єм – ціна».

  2. Перевірити дію закону спадної граничної корисності (першого закону Госсена).

  3. Надати рекомендації до «розумного» вибору соку для споживача.

  4. Результати досліджень подати у вигляді таблиць та діаграми вартості 6 л соку:

досліду

Порівняння упаковок

Порівняння об’ємів та ціни

Порівняння вартості

Висновки

1

0,2 л і 0,5 л

0,2 л х 2 = 0,4 л

6,71 грн х 2 = 13,42 грн

0,4 л = 13,42 грн

0,5 л = 13,02 грн

2 упаковки по 0,2 л мають менший на 20% об’єм і більшу на 3% вартість

2

0,2 л і 0,95 л

3

0,2 л і 1,45 л

4

0,2 л і 1,93 л

5

0,5 л і 0,95 л

6

0,5 л і 1,45 л

7

0,5 л і 1,93 л

8

0,95 л і 1,45 л

9

0,95 л і 1,93 л

10

1,45 л і 1, 93 л

Вартість 6 л соку «Садочок» в різних упаковках:

об’єм

0,2 л

(30 упаковок)

0,5 л

(12 упаковок)

0,95 л

(6 упаковок)

1,45 л

(4 упаковки)

1, 93 л

(3 упаковки)

вартість

Висновки:

2

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Звіт відділу маркетингу

  1. Порівняти вартість упаковок соку «Садочок» різного об’єму.

Вартість упаковок соку «Садочок», заявлена продавцем торгівельної мережі:

об’єм

0,2 л

0,5 л

0,95 л

1,45 л

1, 93 л

вартість

6,71 грн

13,02 грн

19,66 грн

28,48 грн

36 грн

  1. Визначити найбільш раціональний вибір споживчої поведінки в балансі «об’єм – ціна».

  2. Перевірити дію закону спадної граничної корисності (першого закону Госсена).

  3. Надати рекомендації до «розумного» вибору соку для споживача.

  4. Результати досліджень подати у вигляді таблиць та діаграми вартості 6 л соку:

досліду

Порівняння упаковок

Порівняння об’ємів та ціни

Порівняння вартості

Висновки

1

0,2 л і 0,5 л

0,2 л х 2 = 0,4 л

6,71 грн х 2 = 13,42 грн

0,4 л = 13,42 грн

0,5 л = 13,02 грн

2 упаковки по 0,2 л мають менший на 20% об’єм і більшу на 3% вартість

2

0,2 л і 0,95 л

0,2 л х 5 = 1 л

6,71 грн х 5 = 33,55 грн

1 л = 33,55 грн

0,95 л = 19,66 грн

5 упаковок по 0,2 л мають більший на 5% об’єм і більшу на 41% вартість

3

0,2 л і 1,45 л

0,2 л х 7 = 1,4 л

6,71 грн х 7 = 46,97 грн

1,4 л = 46,97 грн

1,45 л = 28,48 л

7 упаковок по 0,2 л мають менший на 3% об’єм і більшу на 65% вартість

4

0,2 л і 1,93 л

0,2 л х 10 = 2 л

6,71 грн х 10 = 67,10 грн

2 л = 67,10 грн

1,93 л = 36 грн

10 упаковок по 0,2 л мають більший на 4% об’єм і більшу на 86% вартість

5

0,5 л і 0,95 л

0,5 л х 2 = 1 л

13,02 грн х 2 = 26,04 грн

1 л = 26,04 грн

0,95 л = 19,66 грн

2 упаковки по 0,5 л мають більший на 5% об’єм і більшу на 32% вартість

6

0,5 л і 1,45 л

0,5 л х 3 = 1,5 л

13,02 грн х 3 = 39,06 грн

1,5 л = 39,06 грн

1,45 л = 28,48 грн

3 упаковки по 0,5 л мають більший на 3% об’єм і більшу на 37% вартість

7

0,5 л і 1,93 л

0,5 л х 4 = 2 л

13,02 грн х 4 = 52,08 грн

2 л = 52,08 грн

1,93 л = 36 грн

4 упаковки по 0,5 л мають більший на 4% об’єм і більшу на 45% вартість

8

0,95 л і 1,45 л

0,95 л х 3 = 2, 85 л

19,66 грн х 3 = 58,98 грн

1,45 л х 2 = 2,9 л

28,48 грн х 2 = 56,96 грн

2,85 л = 58,98 грн

2,9 л = 56,96 грн

три літрових упаковки коштують на 4% дорожче за дві 1,5-літрових

9

0,95 л і 1,93 л

0,95 л х 2 = 1,9 л

19,66 грн х 2 = 39,32 грн

1,9 л = 39,32 грн

1,93 л = 36 грн

дві літрові упаковки дорожчі за одну 2-літрову на 9%

10

1,45 л і 1, 93 л

1,45 л х 4 = 5,8 л

28,48 грн х 4 = 113,92 грн

1,93 л х 3 = 5,79 л

36 грн х 3 = 108 грн

5,8 л = 113,92 грн

5,79 л = 108 грн

Чотири 1,5-літрові упаковки дорожчі за три 2-літрові на 5%

Вартість 6 л соку «Садочок» в різних упаковках:

об’єм

0,2 л

(30 упаковок)

0,5 л

(12 упаковок)

0,95 л

(6 упаковок)

1,45 л

(4 упаковки)

1, 93 л

(3 упаковки)

вартість

201,30 грн

156,24 грн

117,96 грн

113,92 грн

108 грн

Висновки:

  • чим більший об’єм соку, тим дешевша ціна упаковки;

  • найдорожчою для покупців буде придбання декількох упаковок соку об'ємом 0,2 л. 1 л соку в такій упаковці коштуватиме на 40% дорожче ніж одна літрова упаковка, а 6 л – майже вдвічі дорожче;

  • три літрових упаковки коштують майже стільки, скільки дві півторалітрових. Тому вигідніше купляти літровий пакет, щоб не переплачувати;

  • відповідно до закону спадної граничної корисності користь кожної додаткової одиниці зменшується, тому корисність третього літрового пакету соку буде менша, ніж другого півторалітрового. Ще один доказ, що при приблизно однаковій вартості товару, раціональний споживач вибере товар в меншій упаковці;

  • виробнику вигідно випускати продукцію в більшій тарі – це економія виробничих ресурсів, зарплатні, податків. Проте, якщо спрагу потрібно вгамувати тут і зараз, то покупцеві необхідний маленький пакетик соку, він не буде мати справу з великими упаковками, які нададуть йому масу додаткових незручностей, і за яку він заплатить більше. Тому виробники на маленьких об’ємах завищують ціну, аби покрити видатки.

3

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ОБ’ЄМ СОКУ

студентський економіко-математичний дослідницький проект

ПАСПОРТ ПРОЕКТУ

Актуальність проекту: споживачам сьогодні виробники та торгівельні мережі пропонують величезний асортимент товарів. Не маючи певних знань та не володіючи елементарними навичками споживчої поведінки, дуже часто покупці купують зовсім не той товар, який їм необхідний, або переплачують за зайвий обєм, масу, тару й тому подібні непотрібні речі.

Цілі проекту та очікувані результати:

  • навчитися застосувати теоретичні знання про об’єми многогранників на практиці;

  • експериментальним шляхом визначити об’єми споживчих товарів - пакетів із соком;

  • дослідити відповідність заявленої інформації виробника про товар дійсності;

  • дослідити вплив закону спадної граничної корисності на цінову політику виробників та торгівельних мереж і на споживчу поведінку покупців;

  • вдосконалити вміння презентувати себе та результати своєї роботи;

  • розвинути здатність студентів до самоосвіти та самовдосконалення, вміння підвищити свою свідомість та самооцінку;

  • сформувати почуття відповідальності за виконання своєї роботи та роботи команди і всього проекту в цілому;

  • розвинути здатність логічно обґрунтовувати власну позицію та приймати виважені рішення;

Завдання проекту:

  • виміряти лінійні розміри пакетів із соком, обчислити їх об’єми, порівняти із об’ємами, заявленими виробником;

  • навчитися виконувати переведення системних одиниць об’єму в несистемні, читати маркування об’ємів на упаковках різних товарів;

  • ознайомитися із економічною теорією граничної корисності, дією закону спадної граничної корисності;

  • визначити, як покупцеві краще здійснити вибір товару, обґрунтувати доцільність і раціональність цього вибору;

  • захистити проект на відкритому занятті з математики.

Учасники проекту: студенти другого курсу коледжу.

Тривалість проекту: 1 тиждень.

Навчальні предмети, інтегровані в проекті: математика, економіка, інформатика.

Обладнання: пакети із соком «Садочок» різних об’ємів, вимірювальні та обчислювальні прилади, мультимедійний комплекс.

Форма презентації: відкрите заняття з математики із звітуванням про результати роботи.

Запрошені на презентацію проекту: студенти, викладачі, адміністрація.

ОПИС ПРОЕКТУ

І. ВИЗНАЧЕННЯ НАПРЯМКІВ ДІЯЛЬНОСТІ. ЗАВДАННЯ ДЛЯ ГРУП.

Для створення проекту з групи студентів було сформовано три відділи:

  1. Відділ вимірювань.

  2. Відділ стандартизації.

  3. Відділ маркетингу.

Завдання для відділу вимірювань:

  • придбати упаковки (тетра пак) соку «Садочок» об’ємами 0,2 л; 0,5 л; 1 л; 1,5 л та 2 л.

  • виміряти лінійні розміри пакетів (довжину, ширину та висоту) в см.

  • обчислити об’єми пакетів у см3.

  • перевести см3 у дм3 (в літри).

  • порівняти обчислений об’єм з об’ємом, заявленим виробником.

Завдання для відділу стандартизації:

  • розробити алгоритм переведення кратних лінійних одиниць довжини вимірювання в квадратні одинці (площі) та кубічні одиниці (об’єму).

  • зробити висновки. Результати переведення подати у вигляді таблиці:

Завдання для відділу маркетологів:

  • порівняти вартість упаковок соку «Садочок» різного об’єму.

  • визначити найбільш раціональний вибір споживчої поведінки в балансі «об’єм – ціна».

  • перевірити дію закону спадної граничної корисності (першого закону Госсена).

  • надати рекомендації до «розумного» вибору соку для споживача.

  • результати досліджень подати у вигляді таблиць та діаграми вартості 6 л соку.

ІІ. РЕАЛІЗАЦІЯ МЕТИ ТА ЗАВДАНЬ ПРОЕКТУ.

«Співробітники» відділів протягом тижня:

  • працюють над виконанням запланованих завдань;

  • консультуються з фахівцями – викладачами математики ти економіки коледжу;

  • створюють мультимедійні презентації для захисту проекту.

ІІІ. ПРЕЗЕНТАЦІЯ - ЗАХИСТ РЕЗУЛЬТАТІВ ПРОЕКТУ.

Учасники проекту захищають свої роботи, презентуючи результати на відкритому занятті з математики.

Чиновата З.А.,

викладач математики

КПХП ХНТУСГ ім. П. Василенка,

січень 2019 року

4

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Завдання для відділу стандартизації

  1. Розробити алгоритм переведення кратних лінійних одиниць довжини вимірювання в квадратні одинці (площі) та кубічні одиниці (об’єму).

  2. Зробити висновки. Результати переведення подати у вигляді таблиці:

одиниці

метр

дециметр

сантиметр

міліметр

кілометр

множник

лінійні

квадратні

кубічні

  1. За поданим алгоритмом навести приклади переведення:

5 см = 5 * 10 -2 м = 5 * 0,01 = 0,05 м

5 см2 = 5 * (10 -2) 2 = 5 * 10 -4 = 5 * 0, 0001 = 0,0005 м2

5 см3 = 5 * (10 -2) 3 = 5 * 10 -6 = 5 * 0, 000001 = 0,000005 м2

71 дм = ______________________________________

71 дм2 = _______________________________________

71 дм3 = _______________________________________

54 мм = ______________________________________

54 мм2 = _______________________________________

54 мм3 = _______________________________________

6,53 км = ______________________________________

6,53 км2 = _______________________________________

6,53 км3 = _______________________________________

  1. Зробити висновки – надати алгоритм переведення кратних лінійних одиниць довжини вимірювання в квадратні одинці (площі) та кубічні одиниці (об’єму).

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Результати досліджень відділу стандартизації

  1. Розробити алгоритм переведення кратних лінійних одиниць довжини вимірювання в квадратні одинці (площі) та кубічні одиниці (об’єму).

  2. Результати переведення подати у вигляді таблиці:

одиниці

метр

дециметр

сантиметр

міліметр

кілометр

множник

1

0,1 = 10 -1

0,01 = 10 -2

0,001 = 10 -3

1000 = 10 3

лінійні

1

10 -1

10 -2

10 -3

10 3

квадратні

12

(10 -1)2 = 10 -2

(10 -2)2 = 10 -4

(10 -3)2 = 10 -6

(10 3)2 = 10 6

кубічні

13

(10 -1)3 = 10 -3

(10 -2)3 = 10 -6

(10 -3)3 = 10 -9

(10 3)3 = 10 9

  1. За поданим алгоритмом навести приклади переведення:

5 см = 5 * 10 -2 м = 5 * 0,01 = 0,05 м

5 см2 = 5 * (10 -2) 2 = 5 * 10 -4 = 5 * 0, 0001 = 0,0005 м2

5 см3 = 5 * (10 -2) 3 = 5 * 10 -6 = 5 * 0, 000001 = 0,000005 м2

71 дм = 7,1 м

71 дм2 = 71 * 10 -2 = 0,71 дм2

71 дм3 = 71 * 10 -3 = 0,071 дм3

54 мм = 54 * 10 -3 = 0,054 м

54 мм2 = 54 * 10 -6 = 0,00054 м2

54 мм3 = 54 * 10 -9 = 0,000000054 м

6,53 км = 6,53 * 10 3 = 6530 м

6,53 км2 = 6,53 * 10 6 = 6530000 м2

6,53 км3 = 6,53 * 10 9 = 6530000000 м3

  1. Висновки:

  • для переведення кратних лінійних одиниць в основні треба кратну одиницю помножити на відповідний множник;

  • для переведення кратних квадратних одиниць (площі) в основні треба кратну одиницю помножити на відповідний множник, піднесений до квадрата;

  • для переведення кратних кубічних одиниць (об'єму) в основні треба кратну одиницю помножити на відповідний множник, піднесений до куба.

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

КОЛЕДЖ ПЕРЕРОБНОЇ ТА ХАРЧОВОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ ХАРКІВСЬКОГО НАЦІОНАЛЬНОГО ТЕХНІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ СІЛЬСЬКОГО ГОСПОДАРСТВА ІМЕНІ ПЕТРА ВАСИЛЕНКА

ОБ'ЄМ СОКУ

студентський економіко-математичний дослідницький проект

Чиновата З.А.,

викладач математики

2018 – 2019 н. р.

М. Харків

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
3
міс.
0
4
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!