Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Обдарована дитина в школі

Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №LX228086
За публікацію цієї методичної розробки Рижак Ольга Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №LX228086
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Опис презентації окремими слайдами:
Обдарована дитина в школі "Своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності у своїх вихованців, своєчасно розпізнати в кожному його покли...
Слайд № 1

Обдарована дитина в школі "Своєчасно знайти, виховати й розвинути задатки і здібності у своїх вихованців, своєчасно розпізнати в кожному його покликання - це завдання стає тепер найголовнішим у системі навчально-виховного процесу" (В.О. Сухомлинський).  Підготувала практичний психолог НВК «Павлиська ЗОШ І-ІІІ ст. – ліцей ім. В.О. Сухомлинського» Рижак О.В.

Обдарованість – це системна якість психіки, що розвивається впродовж життя й визначає можливість досягнення людиною більш високих (надзвичайних, не...
Слайд № 2

Обдарованість – це системна якість психіки, що розвивається впродовж життя й визначає можливість досягнення людиною більш високих (надзвичайних, неабияких) результатів в одному або кількох видах діяльності порівняно з іншими людьми. Обдарована дитина – це дитина, що виокремлюється яскравими, очевидними, іноді видатними досягненнями (або має внутрішні передумови для таких досягнень) у тому чи іншому виді діяльності. Обдарованість дитини – це результат складної взаємодії спадковості, тобто природних задатків, які потрібно виявити та розвивати в певному русі.

Характерні особливості обдарованих дітей:  часто "перескакують" через послідовні етапи свого розвитку;  у них чудова пам'ять, яка базується на ранн...
Слайд № 3

Характерні особливості обдарованих дітей:  часто "перескакують" через послідовні етапи свого розвитку;  у них чудова пам'ять, яка базується на ранньому мовленні;  рано починають класифікувати інформацію, що надходить до них;  із задоволенням захоплюються колекціонуванням, при цьому їхня мета - не приведення колекції в ідеальний порядок, а її реорганізація, систематизація на нових підставах;  мають великий словниковий запас, із задоволенням читають словники чи енциклопедії, придумують нові слова і поняття; 

можуть займатися кількома справами одразу, наприклад, стежити за декількома подіями, що відбуваються навколо них;  дуже допитливі, активно досліджу...
Слайд № 4

можуть займатися кількома справами одразу, наприклад, стежити за декількома подіями, що відбуваються навколо них;  дуже допитливі, активно досліджують навколишній світ і не терплять жодних обмежень своїх досліджень;  можуть тривалий час концентрувати свою увагу на одній справі, вони буквально "занурюються" у своє заняття, якщо воно їм цікаве;  мають розвинене почуття гумору; 

постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм поки що не під силу;  відрізняються різноманітністю інтересів, що породжує схильність починати кіл...
Слайд № 5

постійно намагаються вирішувати проблеми, які їм поки що не під силу;  відрізняються різноманітністю інтересів, що породжує схильність починати кілька справ одночасно;  часто роздратовують ровесників звичкою поправляти інших і вважають себе такими, що завжди мають рацію;  їм бракує емоційного балансу, вони часто нетерплячі та поривчасті. 

Н. С. Лейтес виділяє три категорії обдарованих дітей: учні з ранньою розумовою реалізацією; учні з прискореним розумовим розвитком; учні з окремими...
Слайд № 6

Н. С. Лейтес виділяє три категорії обдарованих дітей: учні з ранньою розумовою реалізацією; учні з прискореним розумовим розвитком; учні з окремими ознаками нестандартних здібностей. 

Творчо обдарованих людей вирізняють певні риси особистості та способи взаємин з оточуючими. Вони прагнуть роботи все щонайкраще. Також у них є потя...
Слайд № 7

Творчо обдарованих людей вирізняють певні риси особистості та способи взаємин з оточуючими. Вони прагнуть роботи все щонайкраще. Також у них є потяг до виявлення самостійності, тобто незалежність суджень і дій, відповідальність за свої вчинки та їх наслідки. Самостійність формується загальним стилем життя, що спонукає людину з дитинства приймати рішення, робити вчинки та нести за них відповідальність.

У спілкуванні з однолітками обдарована дитина досить часто бере на себе роль керівника й організатора. Так проявляється одна з важливих рис - схиль...
Слайд № 8

У спілкуванні з однолітками обдарована дитина досить часто бере на себе роль керівника й організатора. Так проявляється одна з важливих рис - схильність командувати іншими дітьми. Конкурентність – важливий фактор розвитку особистості, зміцнення, загартування характеру. Емоційна сфера обдарованих дітей уразлива. Її джерело – надчутливість, що ґрунтується на особливостях інтелектуального розвитку.

"Шкільні" типи обдарованих дітей 1. "Найкращий" учень. Всі його люблять, робить те, що йому кажуть і як. Любить подобатись.  2. "Бунтівник". Спереч...
Слайд № 9

"Шкільні" типи обдарованих дітей 1. "Найкращий" учень. Всі його люблять, робить те, що йому кажуть і як. Любить подобатись.  2. "Бунтівник". Сперечається, з ним важко спілкуватися. Часто виникають у нього фрустрації - стан емоційно-вольового напруження, коли щось загрожує досягненню мети.  3. "Підпільник". Знає, що за обдарованість не платять, а навпаки - вимагають, тому прагне не вистрибувати і бути "як всі".  4. "Втікач". Випадає із шкільної системи, не може пристосуватися до вимог школи, вчителів.  5. "Двобічний". Відстає чи має вади (фізичні). Його бачать як слабкого, не помічають обдарованості.  6. "Цілеспрямований". Незалежний, знає собі ціну, знає, що хоче. 

 Основні відмінності обдарованих дітей і відмінників № Відмінник: Обдарований учень: 1 Знає відповіді Ставить запитання 2 Цікавиться Допитливий 3 Х...
Слайд № 10

 Основні відмінності обдарованих дітей і відмінників № Відмінник: Обдарований учень: 1 Знає відповіді Ставить запитання 2 Цікавиться Допитливий 3 Хороші думки та ідеї «Дикі»думки, ідеї 4 Наполегливо працює Грається , але отримує високі бали, особливо з творчихзавдань 5 Відповідає Дискутує, додає подробиці 6 Слухає з цікавістю Виявляє гаряче сприймання, чутливість 7 Легко вчиться Все знає. І коли це тільки він вчив? 8 Потребує 6-8 повторень 1-2 повторення достатньо 9 Розуміє ідеї «Конструює»абстракції 10 Проводить час з однолітками Більше до вподоби компанія дорослих

№ Відмінник: Обдарований учень: 11 Розуміє значення Прагне скласти умовивід 12 Виконує домашні завдання Створює прожекти 13 Копіює Творить нове 14 ...
Слайд № 11

№ Відмінник: Обдарований учень: 11 Розуміє значення Прагне скласти умовивід 12 Виконує домашні завдання Створює прожекти 13 Копіює Творить нове 14 Любить школу Любить пізнавати 15 Сприймає Інтенсивно досягає бажаного, підсилюючи самого себе 16 Запам’ятовує інформацію Перетворює інформацію 17 Має хорошу пам’ять Добре працює розум 18 Любить послідовність Любить складність 19 Готовий до дії , реагування, відповіді Уважно придивляється до життя і все помічає. Якщо гостро реагує, то перебільшує. 20 Задоволений своїми успіхами у навчанні. Критично ставиться до себе й до інших і оголошує це.

Проблеми обдарованих дітей 1. Неприязнь до школи часто з'являється тому, що навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої дитини.  2. Обдаров...
Слайд № 12

Проблеми обдарованих дітей 1. Неприязнь до школи часто з'являється тому, що навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої дитини.  2. Обдарованим дітям подобаються складні ігри і нецікаві ті, якими захоплюються їхні ровесники, внаслідок чого дитина опиняється в ізоляції.  3. Заглиблення у філософські проблеми: для обдарованих дітей є характерним замислюватися над такими явищами, як смерть, потойбічне життя, релігійні вірування набагато частіше, ніж для інших дітей. 

4. Невідповідність між фізичним, інтелектуальним та соціальним розвитком - обдаровані діти частіше віддають перевагу спілкуванню з дітьми старшого ...
Слайд № 13

4. Невідповідність між фізичним, інтелектуальним та соціальним розвитком - обдаровані діти частіше віддають перевагу спілкуванню з дітьми старшого віку. Через це їм важко бути лідерами - вони поступаються фізичним розвитком.  5. Прагнення до досконалості - для обдарованих дітей характерна внутрішня потреба досконалості, вони не заспокоюються, доки не досягнуть бажаного.  6. Почуття незадоволеності - вони критично ставляться до своїх досягнень, мають низьку самооцінку. 

  7. Нереальні завдання, які вони часто ставлять перед собою, не маючи змоги виконати їх.  8. Надмірна чутливість, вразливість, нетерплячість.  9. ...
Слайд № 14

  7. Нереальні завдання, які вони часто ставлять перед собою, не маючи змоги виконати їх.  8. Надмірна чутливість, вразливість, нетерплячість.  9. Потреба в уважному ставленні дорослих.  10. Зневага у ставленні до дітей, які стоять нижче від них в інтелектуальному розвитку. 

Основні напрями виховання обдарованих дітей 1. Формування особистості. Виховання творчої особистості, здатної до діяльності в новій економічній сит...
Слайд № 15

Основні напрями виховання обдарованих дітей 1. Формування особистості. Виховання творчої особистості, здатної до діяльності в новій економічній ситуації, розвиток її обдарувань, талантів.  2. Розвиток інтелекту. Розвиток пам'яті, мислення, спостережливості, уяви, уважності. Продовження розумової діяльності за межами заданої ситуації.  3. Розвиток творчості. Здатність продукувати нові ідеї, гіпотези, знаходити нетрадиційні способи вирішення проблемних задач, виявляти при цьому оригінальність, винахідливість.  4. Виховання духовності, загальнолюдської моралі. Ідеї добра, правди, краси, справедливості, совісті, людської гідності, патріотизму, любові, інших доброчинностей.   

Принципи виховання обдарованих дітей   Природовідповідність виховання. Гуманізація виховання. Демократизація виховання. Безперервність виховання. Д...
Слайд № 16

Принципи виховання обдарованих дітей   Природовідповідність виховання. Гуманізація виховання. Демократизація виховання. Безперервність виховання. Диференціація та індивідуалізація виховного процесу. Послідовність, систематичність і варіативність форм та методів виховання. Інтегративність.

Учитись важко, а учить ще важче,  Але не мусиш зупинятись ти,  Як дітям віддаси усе найкраще,  То й сам сягнеш нової висоти.  П. Сингаївський    Ви...
Слайд № 17

Учитись важко, а учить ще важче,  Але не мусиш зупинятись ти,  Як дітям віддаси усе найкраще,  То й сам сягнеш нової висоти.  П. Сингаївський    Виявлення та навчання обдарованих і талановитих дітей - це тривалий процес. Обдарована дитина сама собі допоможе, якщо вчитель творчий, а навчальний процес цікавий, різнобічний, результативний. 

Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми 1. Бути доброзичливим і чуйним. 2. Розбиратися в особливостях психології обдаро...
Слайд № 18

Якості, якими має володіти вчитель для роботи з обдарованими дітьми 1. Бути доброзичливим і чуйним. 2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси.  3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку.  4. Мати широке коло інтересів.  5. Бути готовим до виконання різноманітних обов’язків, пов’язаних з навчанням обдарованих дітей. 6. Мати педагогічну і спеціальну освіту.  7. Бути активним.  8. Володіти почуттям гумору.  9. Виявляти гнучкість, бути готовим до перегляду свої поглядів і до постійного самовдосконалення.  10. Мати творчий, можливо, нетрадиційний особистий світогляд.  11. Бути цілеспрямованим і наполегливим.  12. Володіти емоційною стабільністю.  13. Уміти переконувати.  14. Мати схильність до самоаналізу. 

Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми 1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину...
Слайд № 19

Рекомендації педагогам у роботі з обдарованими дітьми 1. Учитель не повинен повсякчас розхвалювати кращого учня. Не слід виділяти обдаровану дитину за індивідуальні успіхи, краще заохотити спільні заняття з іншими дітьми. 2. Учителеві не варто приділяти багато уваги навчанню з елементами змагання. Обдарована дитина буде частіше від інших переможцем, що може викликати неприязнь до неї.  3. Учитель не повинен робити з обдарованої дитини "вундеркінда”. Недоречне випинання винятковості породжує найчастіше роздратованість, ревнощі друзів, однокласників. Інша крайність – зловмисне прилюдне приниження унікальних можливостей і навіть сарказм з боку вчителя – звичайно, недопустимі.  4. Учителеві треба пам’ятати, що в більшості випадків обдаровані діти погано сприймають суворо регламентовані заняття, що повторюються.

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей 1. Підхоплюйте думки учнів і оцінюйте їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо.  2...
Слайд № 20

Як розвивати творчі здібності обдарованих дітей 1. Підхоплюйте думки учнів і оцінюйте їх зразу, підкреслюючи їх оригінальність, важливість тощо.  2. Підкреслюйте інтерес дітей до нового.  3. Заохочуйте оперування предметами, матеріалами, ідеями. Дитина практично вирішує дослідницькі завдання.  4. Вчіть дітей систематичній самооцінці кожної думки. Ніколи не відкидайте її.  5. Виробляйте у дітей терпиме ставлення до нових понять, думок.  6. Не вимагайте запам'ятовування схем, таблиць, формул, одностороннього рішення, де є багатоваріативні способи.  7. Культивуйте творчу атмосферу - учні повинні знати, що творчі пропозиції, думки клас зустрічає з визнанням, приймає їх, використовує. 

8. Вчіть дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті.  9. Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, це необхі...
Слайд № 21

8. Вчіть дітей цінувати власні та чужі думки. Важливо фіксувати їх в блокноті.  9. Іноді ровесники ставляться до здібних дітей агресивно, це необхідно попередити. Найкращим засобом є пояснення здібному, що це характерно, і розвивати у нього терпимість і впевненість.   10. Пропонуйте цікаві факти, випадки, технічні та наукові ідеї.  11. Розсіюйте страх у талановитих дітей.  12. Стимулюйте і підтримуйте ініціативу учнів, самостійність. Підкидайте проекти, які можуть захоплювати.  13. Створюйте проблемні ситуації, що вимагають альтернативи, прогнозування, уяви.  14. Створюйте в школі періоди творчої активності, адже багатого геніальних рішень з'являється в такий момент.  15. Допомагайте оволодівати технічними засобами для записів.  16. Розвивайте критичне сприйняття дійсності.  17. Вчіть доводити починання до логічного завершення. 

18. Впливайте особистим прикладом.  19. Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати та давайте завдання підвищеної складності, створюйте ...
Слайд № 22

18. Впливайте особистим прикладом.  19. Під час занять чітко контролюйте досягнуті результати та давайте завдання підвищеної складності, створюйте ситуації самоаналізу, самооцінки, самопізнання.  20. Залучайте до роботи з розробки та впровадження власних творчих задумів та ініціатив, створюйте ситуації вільного вибору та відповідальності за обране рішення.  21. Використовуйте творчу діяльність вихованців при проведенні різних видів масових заходів, відкритих та семінарських занять, свят.  22. Під час опрацювання програмового матеріалу залучайте до творчої пошукової роботи з використанням випереджувальних завдань, створюйте розвиваючі ситуації.  23. Активно залучайте до участі в районних, обласних, Всеукраїнських конкурсах, змаганнях, виставках.  24. Відзначайте досягнення вихованців, підтримуйте та стимулюйте активність, ініціативу, пошук.  25. Пам'ятайте, що учень "... це не посудина, яку потрібно наповнити, а факел, який треба запалити" (К.Д.Ушинський)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Презентація до виступу на психолого-педагогічному семінарі
  • Додано
    26.02.2018
  • Розділ
    Психологія
  • Тип
    Презентація
  • Переглядів
    513
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    LX228086
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №LX228086
За публікацію цієї методичної розробки Рижак Ольга Володимирівна отримав(ла) свідоцтво №LX228086
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти