Зараз в ефірі:
Семінар:
«
Досягнення та перспективи розвитку дошкільної освіти в Україні
»

НУШ Зарубіжна література. 5 клас ( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік)

Зарубіжна література

Для кого: 5 Клас

11.08.2021

457

23

0

Опис документу:
Зарубіжна література. 5 клас ( 1,5 год. на тиждень, 52 годин на рік) Складено: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зарубіжна література

5 клас

( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік)

Складено: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)

Підручник : Зарубіжна література: 5 клас , Волощук Є.В., -К, «Генеза», 2019


Тема

Дата

Примітка

Вступ
Роль книжки в третьому тисячолітті

Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги.
Теорія літератури (ТЛ) Зарубіжна література.
Література і культура (ЛК) Роль художньої літератури в житті людини та сучасному суспільстві.
Україна і світ (УС) Українські ресурси (друковані, цифрові та ін.) художніх творів для школярів.
Медіатекст (МТ) Бібліотеки в медіапросторі. Популяризація читання художньої літератури медійними засобами.



СКАРБНИЦЯ НАРОДНИХ КАЗОК
(2 твори за вибором учителя)

Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик» або «Момотаро, або Хлопчик-Персик». «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Утілення в образі Іссумбосі чесності,
любові до праці, кмітливості й відваги.Національний колорит японських казок.



3

Китайські народні казки «Пензлик Маляна» або «Червоний ліхтарик». «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці.

(ТЛ) Фольклор, народна казка, сюжет, мандрівні сюжети.
(ЛК) Культурні традиції, національні особливості світосприймання в казках різних країн і народів.
(УС) Подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі –Хлопчик–Мізинчик)



ЛІТЕРАТУРНІ КАЗКИ СВІТУ

4

Літературна казка та її ознаки. Подібності й відмінності від народної казки.



5

Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). Знайомство з казкарем. Найвідоміші казки Андерсена. «Снігова королева». Боротьба добра і зла в казці.



6

Утвердження дружби та вірності.



7

Перешкоди на шляху Герди, її помічники. Чарівний світ твору



8

Оскар Уайльд (1854-1900). Знайомство з письменником. Казки О.Уайльда. «Хлопчик-зірка»



9

О.Уайльд «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт



10

Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя



11

Роальд Дал (19161990). «Чарлі і шоколадна фабрика» Розповідь про письменника. «Чарлі і шоколадна фабрика». Казкові пригоди персонажів на шоколадній фабриці містера Вонки.

(ТЛ) Літературна казка, подібності й відмінності літературної казки від народної. Тема та ідея художнього твору, оригінал і переклад. Поглиблення поняття: сюжет



12

Шлях хлопчика Чарлі до своєї мети. Доброта, щирість і наполегливість головного героя. Зображення родинних стосунків у творі: сім’я Бакетів, інші родини.



13

Образи дітей і дорослих у повісті-казці. Вади й небезпеки сучасного світу, їх утілення у творі.



14

Утвердження співчуття, милосердя, взаємодопомоги, відповідальності, морального вибору.



15

ПЧ Андерсен Г.К. «Соловей»



16

КР з теми «Літературні казки світу» Різнорівневі завдання Тематична




СЛУХАЄМО ГОЛОСИ ПРИРОДИ

17

Зарубіжні поети про природу: Й.В. Ґете (1749-1832) («Нічна пісня подорожнього»), Г. Гейне (1797-1856) («Задзвени із глибини…»), Дж. Кітс (1795-1821) («Про коника та цвіркуна») (1 твір за вибором учителя). Поетизація природи, утвердження зв’язку природи й людини; утілення любові та дбайливого ставлення до довкілля. (напам'ять) (ТЛ) Вірш, пейзаж, оповідання.



18

РМ (усно) Виразне читання поезії напам’ять



19

Редьярд Кіплінг (18651936). «Мауглі». Історія хлопчика, якого виховали тварини, його дружба з ними. Сміливість, кмітливість, доброта Мауглі.



20

Яскравість характерів персонажів-тварин, утілення в них людських рис.



21

Закони джунглів і цінності людського життя. Ідея відповідальності людини за природний світ.



22

Ернест Сетон-Томпсон (18601946). Розповідь про письменника



23

«Лобо». Авторські спостереження за світом природи.



24

Образи тварин, розкриття їх у подіях оповідання, авторських характеристиках.



25

Утвердження любові до всього живого, гуманного ставлення людей до тварин.

(ЛК) Описи природи, тварин у науково- популярних текстах, художній літературі та інших видах мистецтва. (УС) Українські переклади творів зарубіжних авторів про природу.

(МТ) Фільмографія: «Лобо» (режисери Джеймс Алгар, Джек Коуффер, США, 1962), «Лобо» (режисер Стів Гудер, США, 2007), «Хроніки тварин Сетона» (режисер Т. Сирато, Японія, 1989) та ін.



СИЛА ТВОРЧОЇ УЯВИ

26

Ернст Теодор Амадей Гофман (1776- 1822). «Лускунчик і Мишачий король» АБО Льюїс Керролл (1832 1898). «Аліса в Країні Див» (2-3 розділи за вибором учителя).

Льюїс Керролл. «Аліса в Країні Див» (2-3 розділи за вибором учителя).



27

Образ Аліси, світ її уяви та захопливі пригоди.



28

Персонажі, які оточують героїню.



29

Особливості художньої мови твору. Ознаки казки.



30

Утілення ідеї особистої свободи, вільного мислення й творчого ставлення до життя.



31

Елеанор Портер (18681920). «Полліанна» (3-4 розділи за вибором учителя). Життєвій і творчий шлях письменниці

(ТЛ) Персонаж, герой/героїня літературного твору. Поглиблення понять: тема та ідея художнього твору, сюжет.

(ЛК) Утілення сюжетів творів зарубіжних письменників в образотворчому та музичному мистецтві.

(УС) Переклади творів українською мовою. Ілюстрації українських художників до творів.

(МТ) Фільмографія: «Аліса у Дивокраї» (режисер Є. Пружанський, Україна (СРСР), 1981), «Аліса у Дивокраї» (режисер Т. Бертон, США, 2010), «Аліса у Дивокраї» (режисер Г. Ласке, США, 1951), «Полліанна» (режисер Д. Свіфт, США, 1960),«Полліанна» (режисер С. Хардінг, Велика Британія, 2003).



32

Щирість, мужність і оптимізм Полліанни, її позитивний вплив на життя міста, долю інших людей.



33

Творча фантазія головної героїні. Зміни у внутрішньому світі й житті інших персонажів після зустрічі з Полліанною.



34

Ідея відчуття радості життя, що змінює світ на краще.

Художні засоби розкриття образу Полліанни.



35

Контрольна робота. Письмовий твір з розділу «Сила творчої уяви» Тематична



У ВИРІ ЗАХОПЛИВИХ ПРИГОД

36

Марк Твен (18351910). «Пригоди Тома Соєра» (2-3 розділи за вибором учителя) Світ дитинства в романі.



37

Том Соєр і Гекльберрі Фінн



38

Том Соєр і Беккі Тетчер.



39

РМ (у) Життя містечка і пригоди юних друзів.



40

Мрії Тома, його витівки, бажання самоствердитися. Риси характеру Тома, що розкриваються в стосунках з іншими.



41

Сміливість і заповзятливість Тома Соєра та його друзів, їхнє прагнення зробити довколишній світ цікавішим і людянішим.



42

Туве Янсон (19142001). «Капелюх Чарівника». Знайомство з письменницею



43

Туве Янсон. «Комета прилітає», «Капелюх Чарівника», «Зима- чарівниця» (1 твір за вибором учителя).



44

Чарівність художнього світу твору. Казкові персонажі, утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей



45

Пауль Маар (нар. 1937). «Машина для здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу». Яскравість художнього світу твору.

(ТЛ) Повість. Поглиблення понять: персонаж, герой/героїня літературного твору.

(ЛК) Художні твори для дітей і про дітей у сучасному мистецтві.

(УС) Переклади творів українською мовою.



46

Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.



47

Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.



48

Реальне і фантастичне у творі. Елементи фольклору (казки) та їхнє значення для розкриття головної ідеї – реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.

(МТ) Сучасні українські та зарубіжні письменники про літературу й читання (виступи, інтерв’ю, пости тощо).

Фільмографія: «Пригоди Тома Соєра і Гекльберрі Фінна» (режисер С. Говорухін, Україна (СРСР), 1981), «Щасливе сімейство мумі-тролів (режисер Х. Сайто, М. Кодзіма, Японія, Фінляндія, Нідерланди, 1990), «Долина мумі-тролів» (режисер С. Бокс, Д. Роббі, Фінляндія, Велика Британія, 2019).



49

ПЧ Ауер М. Цикл «Школа чарівних тварин» (1-2 за вибором)



50

КР з теми «У вирі захопливих пригод»



Підсумки

51

Художні твори класики й сучасності, прочитані протягом навчального року. Актуальні теми, ідеї, сюжети творів.

Улюблені літературні персонажі, герої/героїні. Ознаки окремих жанрів (народна казка, літературна казка, оповідання, повість, вірш та ін.).

Українські перекладачі творів зарубіжних письменників.



52

Враження про сучасні медіатексти за прочитаними творами.

Література на літо




Електронні ресурси зарубіжної літератури для учнів Центральна бібліотека України для дітей https://chl.kiev.ua/default.aspx?id=68

Адреси бібліотек України для дітей https://chl.kiev.ua/default.aspx?id=40

Бібліотека світової літератури. Оригінали та переклади https://www.ae-lib.org.ua/

КЛЮЧ («Краща література юним читачам») https://chl.kiev.ua/key

Львівська обласна бібліотека для юнацтва імені Романа Іваничука http://bibliotekanarynku.com/

Національна бібліотека України для дітей https://chl.kiev.ua/Default.aspx?id=3834

Полтавська обласна бібліотека для дітей імені Панаса Мирного http://odb.poltava.ua/

Фанфіки українською http://fanfikyua.blogspot.om/

Централізована система бібліотек для дітей м. Дніпро http://www.childlib.dp.ua/

Бібліотека Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського (культурно-просвітницький блок)

http://surl.li/qqbi

Електронна бібліотека «Librarius» https://librarius.pro/

Електронна бібліотека «Чтиво» https://chtyvo.org.ua/


5


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.