Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Побудова дисципліни у ЗДО: профілактика проблемної поведінки
»
Взяти участь Всі події

НУШ КТП Зарубіжна література 6 клас ( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік) Складено: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

Зарубіжна література

Для кого: 6 Клас

25.08.2021

107

5

0

Опис документу:
НУШ КТП Зарубіжна література 6 клас ( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік) Складено: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зарубіжна література

6 клас

( 1,5 год. на тиждень, 52 години на рік)

Складено: Модельна навчальна програма «Зарубіжна література. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти

(наказ Міністерства освіти і науки України від 12.07. 2021 № 795)


Тема

Дата

Примітка

Вступ
Роль книжки в третьому тисячолітті

Роль книги та читання художньої літератури для формування гармонійної особистості. Види читання в цифрову епоху. Паперові та електронні книги.
Теорія літератури (ТЛ) Зарубіжна література.
Література і культура (ЛК) Роль художньої літератури в житті людини та сучасному суспільстві.
Україна і світ (УС) Українські ресурси (друковані, цифрові та ін.) художніх творів для школярів.
Медіатекст (МТ) Бібліотеки в медіапросторі. Популяризація читання художньої літератури медійними засобами.



МІФИ НА ВСІ ЧАСИ

2

Поняття про міф, його відмінності від казки та легенди. Міфологія народів світу як джерело літературних сюжетів. Основні тематичні групи грецьких міфів



3

Грецькі міфи. Міф про Прометея. Міф про Геракла (за вибором учителя). Дедал і Ікар. Орфей і Еврідіка. (2-3 міфи за вибором учителя).

Міф про Прометея. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції. (ТЛ) Міф.

(ЛК) Утілення міфів народів світу в мистецтві (живопис, музика, кіно, театр, мультиплікація та ін.). (УС) Давні міфологічні уявлення українців (про створення світу, про

природу, про добрі й злі сили). Образи Прометея, Дедала й Ікара в українській літературі. Звернення українських

письменників до образів, сюжетів міфів народів світу.

(МТ) Фільмографія: «Олімп» (режисери Н. Вілінг, А. Таппінг, Канада, Велика Британія, 2015), «Міфи Давньої Греції» (режисер С. Бержер, Франція, 2016), «Прометей» (режисер О. Снежко-Бловатська, СРСР, 1974) та ін



4

РМ (у) Складання плану до міфу



5

Міф про Геракла (за вибором учителя). Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.



6

Дедал і Ікар. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.



7

Орфей і Еврідіка. Боги, герої і люди в давньогрецьких міфах. Найвідоміші міфологічні образи, сюжети, мотиви Стародавньої Греції.



8

КР з теми «Міфи на всі часи» Різнорівневі завдання. Тематична



ПРИГОДИ І ФАНТАСТИКА

9

Даніель Дефо (1660-1731) «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо» (2-3 розділи за вибором учителя) АБО Жуль Верн «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя) Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо»

(2-3 розділи за вибором учителя). Роман Д. Дефо – книга про безмежні можливості, творчу діяльність і стійкість людини у виключних обставинах.

АБО

Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» (2-3 розділи за вибором учителя). Тема духовного випробування людини. Образ Діка Сенда, мужність і людяність героя.

(ТЛ) Роман, фантастика, гумор, порівняння, інтер’єр. Поглиблення понять: повість, тема, ідея

художнього твору, сюжет, персонаж.

Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса,М В. Гоголя. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної літератури



10

Утвердження в романі можливості гармонійного співіснування людини й природи, людей, що належать до різних культур.

АБО

Дік Сенд і його друзі. Дік Сенд і Негоро.

(МТ) Фільмографія: «Робінзон Крузо» (режисер Р. Харді, США, 1997),«П’ятнадцятирічний капітан» (режисер В.Журавльов, СРСР, 1945



11

Роман Д. Дефо як початок світової «робінзонади».

АБО

Проблема рабства в романі. Образи природи та ідея її пізнання у творі



12

Чарльз Дікенс (18121870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож Скруджа у часі й просторі. Динаміка його образу, причини духовного переродження.

Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі.



13

Динаміка образу Скруджа, причини духовного переродження.

(МТ) Фільмографія:) «Різдвяна історія» (режисер Р. Земекіс, США, 2009)



14

Реальні та фантастичні елементи в сюжеті повісті. Значення образу Різдва у творі. Ознаки фольклору (казки, пісні) у творі.



15

ПЧ Чехов А. «Хамелеон», «Товстий і тонкий» (1-2 за вибором) АБО Олдрідж Дж. «Останній дюйм»



16

КР з теми «Пригоди і фантастика» Різнорівневі завдання Тематична



17

Микола Васильович Гоголь (1809 1852). «Ніч перед Різдвом». Поетичність повісті «Ніч перед Різдвом». Українські народні традиції та звичаї у творі. Поєднання фантастичного і реального.

(ЛК) Традиції фольклору (казка, пісня, народні образи) у творах Ч. Дікенса і М. В. Гоголя. Утілення сюжетів і мотивів прочитаних творів у мистецтві.

(УС) М. В. Гоголь і Україна, музеї

М. В. Гоголя в Україні (Полтавщина)

(МТ) Фільмографія: «Вечори на хуторі біля Диканьки» (режисер О. Роу, СРСР, 1969



18

Тема кохання. Образи Оксани і Вакули.



19

Гумор в повісті, особливості її мови. Елементи фольклору

(традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).



20

Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907 2002). «Міо, мій Міо» АБО Ульф Старк (1944-2017). «Чи вмієш ти свистати, Юганно?», «Маленька книжка про любов» (1 твір за вибором учителя).

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Доля хлопчика Буссе та його мрії, що допомагають здолати життєві негаразди й самотність.

(МТ) Фільмографія: «Міо, мій Міо» (режисер В. Грамматиков, Швеція, СРСР, Норвегія, 1987

АБО

Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Проблеми самотності (дітей і дорослих), ставлення до людей похилого віку у творі.

АБО

Ульф Старк. «Маленька книжка про любов». Різдвяна історія в контексті історичного минулого.



21

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Чарівний світ і казкові образи твору. Перемога юного лицаря Міо (Буссе) над злими чарами.

АБО

Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Образи дітей (Ульф, Берра) і дідуся Нільса, встановлення духовного зв’язку між ними.

Ульф Старк. «Маленька книжка про любов». Зображення світу дитинства крізь призму складних життєвих обставин (війна, туга за батьком, бідність, несправедливість). Родинні та шкільні стосунки у творі.

Висловлювання українських митців про творчість Ж. Верна, Ч. Діккенса,М В. Гоголя. Українські переклади класичних і сучасних творів зарубіжної літератури

(МТ) Фільмографія: «Чи вмієш ти свистати, Юганно» (режисер Р. Хаммеріх, Швеція, 1994)



22

Астрід Анна Емілія Ліндґрен. «Міо, мій Міо». Друзі, сили добра, персонажі зі світу природи, які допомагають головному героєві. Віра в перемогу дружби та людяності у творі.

АБО

Ульф Старк. «Чи вмієш ти свистати, Юганно?». Світ добра, людяності, милосердя, який герої творять власноруч. Смисл назви твору.

Значення символів (шовкова хустка, краватка, повітряний змій та ін.).

АБО

Ульф Старк. «Маленька книжка про любов». Ідеї підтримки й любові, які допомагають людям вижити й морально встояти в скрутних обставинах.



23

КР з теми «Пригоди і фантастика» Різнорівневі завдання Тематична



НЕ ЗДАВАТИСЯ В ЖИТТЄВИХ ВИПРОБУВАННЯХ

24

Джек Лондон (18761916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж.

Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

(ТЛ) Портрет, проблема і проблематика літературного твору. Поглиблення понять: тема, ідея, герой/героїня художнього твору (вплив обставин на формування характеру і вчинки, внутрішній світ героя/героїні).

(МТ) Фільмографія: «Любов до життя» (режисер К. Суайгерт, США, 2012



25

Збереження моральних переконань у моменти смертельної небезпеки. Роль пейзажних і портретних замальовок у відтворенні внутрішнього стану головного героя.



26

Проблеми зрадництва та духовної стійкості у творі.



27

Анна Ґавальда (нар. 1970). «35 кіло надії». Теми школи, родини, життєвого покликання особистості.

(МТ) Фільмографія: «35 кіло надії» (режисер О. Ланглуа, Бельгія, Франція, 2005)



28

Ґрегуар Дюбоск на шляху дорослішання (болісне переживання самотності й нерозуміння з боку інших, пошук власної духовної сутності та улюбленої справи).



29

Складні випробування та їх роль у формуванні характеру підлітка.



30

Образ дідуся Леона як моральний приклад і опора для хлопчика. Відкритий фінал повісті



31

Міхаель Андреас Гельмут Енде (19291995). «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» АБО Крістіне Нестлінґер (нар. 1936). «Конрад, або Дитина з бляшанки» АБО Клаус Гаґеруп (1946-2018). «Маркус і Діана» (1 твір за вибором учителя).



32

Міхаель Андреас Гельмут Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас». Теми дружби, взаємодопомоги, поваги до представників різних рас, націй, національностей, народів.

(МТ) Фільмографія: «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» (режисер Д. Ганзель, Німеччина, 2018)

АБО

Крістіне Нестлінґер. «Конрад, або Дитина з бляшанки»

(МТ) Фільмографія: «Конрад, або Дитина з бляшанки» (режисер К. Шреден, ФРН, 1983)



33

Образи Джима Ґудзика та Лукаса як позитивних казкових героїв, які сміливо вступають у боротьбу зі злом і насильством.

АБО

Незвичайність образу Конрада, риси його характеру. Конрад і його становлення у світі.



34

Роль фантастики у творі. Елементи казки. Моральні цінності, що утверджуються у творі

АБО

Протиставлення очікувань дорослих та справжніх цінностей дитинства.

(ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва.

(УС) Твори сучасних українських письменників для дітей і про дітей.



35

Контрольна робота. Письмовий твір з розділу «Не здаватися в життєвих випробуваннях» Тематична



БАРВИ СВІТОВОЇ ПОЕЗІЇ

36

Мацуо Басьо (16441694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку.

(ТЛ) Хайку, епітет, метафора. Поглиблення поняття: вірш.

(ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах.



37

Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст



38

Роберт Бернс (17591796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса.



39

«Моє серце в верховині…». Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.).



40

РМ (п) Складання власних хайку (Виразне читання поезій напам’ять)



41

Генрі Лонгфелло (18071882). «Пісня про Гайавату» («Люлька згоди»).

Міфи північноамериканських індіанців та їхнє втілення в поемі «Пісня про Гайавату». Елементи фольклору у творі (пісні, казки, легенди).

(УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів.

(МТ) Фільмографія: документальні фільми про природу США, Японії, Шотландії, «Пісня про Гайавату» (режисер Д. Шор, Канада, США, 1997) та ін



42

Образ Гайавати. Ідеї миру, національного єднання, відданого служіння народові.



ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ

43

Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Проблема руйнування духовних цінностей в оповіданні

(МТ) Медіапрогнозування майбутнього. Фільмографія:

«Усмішка» (режисер М. Ралль, СРСР, 1971)



44

«Усмішка». Образ Тома, його розвиток під впливом подій, мимовільним учасником яких він стає.



45

Значення образу Джоконди для розкриття авторського задуму. Ідея особистої відповідальності у творі. Віра автора в силу мистецтва, яке здатне врятувати душу людини та світ



46

Роберт Шеклі (19282005). «Запах думок». Фантастичний світ оповідання. (ТЛ) Художня деталь. Поглиблення понять: тема, ідея, оповідання (фантастичне, науково-фантастичне оповідання).



47

Духовне й фізичне випробування головного героя (Кліві).



48

Уславлення могутності, розуму та інтуїції людини, її здатності не схилятися в екстремальних ситуаціях.

(ЛК) Картина «Мона Ліза» Л. да Вінчі. Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика

та ін.).

(УС) Українські письменники- фантасти, їхні твори для дітей.



49

ПЧ Нестлінґер К. «Пес йде у світ», «Начхати нам на огіркового короля!»,«Гном у голові», «Летіть, хрущі» (1-2 за вибором)



50

КР з теми «ЗАМИСЛЮЄМОСЯ ПРО МАЙБУТНЄ» Різнорівневі завдання Тематична



Підсумки

51

Види художніх образів у прочитаних художніх текстах і медіатекстах. Актуальна проблематика класичних і сучасних творів. Міфологічні образи і сюжети, їх утілення в різних видах мистецтва. Фантастика та її роль у художній літературі.



52

Моральні якості літературних героїв та героїнь у життєвих випробуваннях. Засоби художньої виразності у поетичних і прозових творах. Сучасні ресурси зарубіжної літератури для учнів (друковані, цифрові). Література на літо




8


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.