НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНЕ ПЛАНУВАННЯ ФАКУЛЬТАТИВНОГО КУРСУ УКРАЇНСЬКІ МОТИВИ ТА ОБРАЗИ У ЗАРУБІЖНІЙ ЛІТЕРАТУРІ
у 9 класі
№ | Назва розділів, тем | Дата | |
1 | Вступ. | ||
Т. Шевченко та світова література | |||
2 | Місце Т. Шевченка в українській та світовій культурах. | ||
3 | Спільні образи й мотиви творчості Тараса Шевченка та зарубіжних письменників. | ||
4 | Поезія Тараса Шевченка – єдине і неповторне явище у світовій літературі. | ||
Образ Івана Мазепи у світовому письменстві | |||
5 | Постать гетьмана Івана Мазепи – історична й літературна. | ||
6 | Художньо-естетичне освоєння життя й діяльності гетьмана в українській літературі ХІХ століття. | ||
7 | Одноплановість зображення Івана Мазепи у зарубіжній літературі. | ||
8 | Неоднозначність змалювання І. Мазепи в російській літературі. | ||
9 | Переосмислення, проблема створення об’єктивного образу гетьмана Мазепи українською літературою в ХХ столітті. | ||
Таємниця національної української душі у творчості М. Гоголя | |||
10 | М. Гоголь і Україна. Світ українського козацтва зображеним М. Гоголем («Вечори на хуторі біля Диканьки», «Миргород»). | ||
11 | Прояви національної української ментальності в творах М. Гоголя. («Тарас Бульба», «Сорочинський ярмарок», «Вечір проти Івана Купала», «Майська ніч, або Утоплена») | ||
12 | Елементи української пісенної творчості в повістях М. Гоголя («Майська ніч, або Утоплена», «Сорочинський ярмарок», «Ніч перед Різдвом», «Пропала грамота», «Тарас Бульба»). | ||
13 | Поетичний образ України в збірці М. Гоголя «Вечори на хуторі біля Диканьки» (міфічне та реалістичне у повістях «Ніч перед Різдвом» та «Майська ніч, або Утоплена»). | ||
14 | Історичні мотиви в повістях М. Гоголя «Ніч перед Різдвом» та «Страшна помста». | ||
Проспер Меріме та Україна | |||
15 | Історія запорізького козацтва в працях П. Меріме. | ||
16 | Дослідження «Українські козаки та їхні останні гетьмани». | ||
17 | Образ гетьмана Богдана Хмельницького в «Оповідях» Проспера Меріме. | ||
Вольтер і Україна | |||
18 | Україна та українці в творчій спадщині французького просвітника. | ||
19 | «Найдивовижніші люди» на землі (запорізькі козаки зображені Вольтером). | ||
20 | Популяризація творів Вольтера в Україні. | ||
Р.М. Рільке та Україна | |||
21 | Подорож Р.М. Рільке Україною та його захоплення українським мистецтвом. | ||
22 | Українські мотиви в творчості Рільке. | ||
Адам Міцкевич і Україна | |||
23 | Адам Бернард Міцкевич – великий національний співець польського народу. | ||
24 | Іван Франко «Адам Міцкевич в українській літературі». | ||
25 | Самобутність авторського сприйняття А. Міцкевичем історії культури українського народу. | ||
В. Короленко та Україна | |||
26 | Україна у творчості В. Короленка. | ||
27 | Українські мотиви й образи у творах В. Короленка. | ||
28 | Українська природа, народні образи й традиції в повісті В. Короленка «Сліпий музикант». | ||
29 | Історичний контекст, часи козацтва, гайдамаччини, панування польської шляхти, використання елементів героїчного епосу – народні думи, історичні пісні у творах В. Короленка. | ||
Олександр Пушкін і Україна. Українські мотиви й образи у творчості поета | |||
30 | Поезії, написані під враженням перебування О. Пушкіна у Криму, провідні мотиви, образи. | ||
31 | Жанрово-тематичне розмаїття поезій кримського періоду. Мотиви й образи в інтимній, філософській ліриці. Інтимна лірика «Мне вас не жаль, года весны моей», «Я пережил свои желанья». Краса української природи у творах періоду заслання. Уривок із поеми «Полтава» (Пісня друга «Тиха украинская ночь…»). | ||
32 | Мариністична поезія О. Пушкіна періоду південного заслання. «Погасло дневное светило», «К морю». Мотиви й образи в мариністичних поезіях Пушкіна. | ||
33 | Вшанування О. Пушкіна в Україні. Мотиви й образи в перекладах творів поета українськими майстрами пера. А. Малишко «До моря». В. Сосюра «К***», І. Муратова «Я вас любив….», М. Рильський «Я пам’ятник собі поставив незотлінний», поема «Евгений Онегин». | ||
34 | Підсумкове залікове заняття за вивченою темою «О. Пушкін та Україна. Українські мотиви й образи у творчості поета». | ||
35 | Підсумкове заняття. |
Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу