Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
PRO-акаунт на «Всеосвіті» як інструмент саморозвитку та професійної самореалізації
»
Взяти участь Всі події

На допомогу вчителю "Історія спаму"

Інформатика

Для кого: Дорослі

28.04.2021

127

6

0

Опис документу:
Кожен, хто має справу з комп'ютерами і електронною поштою, знає про спам - сміттєву пошту, яка забиває ящики і завантажує поштові сервери, в якій містяться тисячі пропозицій від серйозних до абсурдних: купити новий модний холодильник з підключенням до мережі Інтернет, безкоштовно з'їздити у відпустку, заробити мільйон доларів, нічого не роблячи, відвідати сайт, присвячений розведенню жаб, відростити третє вухо або злітати на Місяць в компанії зірок кіно.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Кожен, хто має справу з комп'ютерами і електронною поштою, знає про спам - сміттєву пошту, яка забиває ящики і завантажує поштові сервери, в якій містяться тисячі пропозицій від серйозних до абсурдних: купити новий модний холодильник з підключенням до мережі Інтернет, безкоштовно з'їздити у відпустку, заробити мільйон доларів, нічого не роблячи, відвідати сайт, присвячений розведенню жаб, відростити третє вухо або злітати на Місяць в компанії зірок кіно. Але не всі знають, звідки у цього явища взялася назва "спам" і хто був першим спамером.

Кожен, хто має справу з комп'ютерами і електронною поштою, знає про спам - сміттєвої поштою, забиває ящики і завантажуються поштові сервери, в якій містяться тисячі пропозицій від серйозних до абсурдних: купити новий модний холодильник з підключенням до мережі Інтернет, безкоштовно з'їздити у відпустку, заробити мільйон доларів, нічого не роблячи, відвідати сайт, присвячений розведенню жаб, відростити третє вухо або злітати на Місяць в компанії зірок кіно. Але не всі знають, звідки у цього явища взялася назва "спам" і хто був першим спамерів.

Так само слово «СПАМ» не має абсолютно ніякого відношення до Інтернету і електронним розсилкам. А все починалося давним-давно. Ось перше ім'я нашої історії: у 1891 році в Америці, в штаті Міннесота підприємець Джордж Хормель заснував фірму з виробництва готових м'ясних продуктів, яка отримала назву по його прізвища: Hormel Foods. У 1926 році його фірма першою в світі випустила консервовану шинку - продукт, який до 1933 року продавався в 14 найбільших американських містах. Велика американська депресія початку 30-х років, що відправила на дно безліч дрібних фірм, тільки зміцнила Hornel Foods, фірма продавала тисячі і тисячі банок, що коштували тоді всього 15 центів. Колишні багатії і бізнесмени розорялися, не маючи ніяких засобів до існування, і тільки завалявшийся в кишені четвертак рятував їх від голоду, коли вони віддавали його за смачну, ніжну консервовану шинку, яку із задоволенням їли самі і несли додому годувати сім'ю.

Переможний хід шинки по Америці досяг кульмінації до 1937 року, коли фірма розробила новий різновид м'ясних консервів, які спочатку не мали назви. Hornel Foods не шкодувала коштів на рекламу своїх чудесних ласощів, але успіх потрібно було підтримати. І тут з'являється ключове ім'я, яке гідне назавжди бути вписаним в історію: конкурс на кращу назву нових консервів виграв радіоактер з Нью-Йорка Кеннет Денью, який запропонував назвати продукт звучним словом ... вгадали, "СПАМ" (SPAM)! Успіх був приголомшливим! Нова назва була на вустах у всіх і кожного, і збіднілі після кризи американці змітали дешеві консерви з полиць магазинів. Фірма пропонувала сотні рецептів приготування страв з СПАМА, від простих сендвічів (на шматок хліба кладеться рівно відрізаний шматок СПАМА, зверху накривається іншим шматком хліба) до вишуканих страв: тонко порізані скибочки СПАМА, политі солодкими соусами і заправлені дрібно порубаними шматочками СПАМУ (зазвичай подавалося зі СПАМОМ як гарнір).

СПАМ настільки заволодів розумом простих американських трудівників, що його виробництво зростало рік від року, і неможливо було пройти вздовж вітрин магазинів або відкрити будь-яку бульварну газету, щоб не наткнутися на рекламу СПАМУ - недорогої, економічної, смачної і поживної їжі для всієї родини. СПАМ вийшов за межі Америки і став завойовувати континенти - його продавали в Північній і Південній Америці, Європі, Азії і навіть в Японії! І тут на допомогу прийшов знаменитий комедійний серіал "Повітряний Цирк Монті Пайтона", в якому актори висміювали все, над чим тільки можна сміятися в житті. В одній зі сценок вони розіграли пародію на масову рекламу СПАМА, де спочатку офіціантка в кафе пропонує відвідувачам страви "яєчня з беконом", "яєчня зі СПАМОМ", "яєчня з беконом і СПАМОМ", "СПАМ з яєчнею з беконом і СПАМОМ", "лобстер і креветки з шарлоткою і трюфелями у винному соусі, прикрашені підсмаженим яйцем і скибочками СПАМУ", а до кінця всі відвідувачі забувають про все на світі і хором виспівують пісню про "чудовий, прекрасний, улюблений, смачний спам".

Ніколи ще фірма Джорджа Хормеля не відчувала такого грандіозного успіху! Були випущені сотні різноманітних сувенірів - майки, кепочки, літаючі тарілки, футбольні м'ячі, іграшкові машинки, плюшеві ведмедики, брелки, значки - і всі вони гордо несли на собі всюдисуще слово - СПАМ. Але у медалі був і зворотний бік: саме завдяки цьому серіалу термін "спам" став закріплюватися в якості номінальної назви нав'язливої ​​реклами.

Продовження своєї історії слово SPAM отримало в 1986 році, коли в конференціях Usenet з'явилася велика кількість однакових повідомлень від якогось Дейва Родеса, який рекламував нову фінансову піраміду. Заголовок свідчив: «Зароби купу грошей», а в листах містилася інструкція, як це зробити. Автор із завидною завзятістю продовжував дублювати свої тексти, і вони настільки приїлися передплатникам, що їх стали порівнювати з розрекламованими в скетчі консервами.

Так за словом «спам» закріпилося нове значення, пізніше, в 1993 році перейшло в комп'ютерну термінологію для позначення настирливих рекламних розсилок.

Але факт залишається фактом - несподівано фірма Hornel Foods стала здавати свої позиції в нав'язливій і нескінченній рекламі, поступившись місцем тисячам і тисячам комп'ютерних спамерів, все більше і більше дошкуляючим простим користувачам електронної пошти своїми розсилками з пропозиціями неймовірного щастя. Остаточно фірма визнала поразку в 1997 році, коли було відправлено офіційний лист одному з найвідоміших (вже комп'ютерних) спамерів, Сенфорд Уоллосу, який став відомий завдяки власній хитромудрій системі розсилки масової реклами по електронній пошті. У цьому листі фірма визнала, що не претендує на повне право використання слова СПАМ, так несподівано став синонімом масової рекламної розсилки по електронній пошті. Єдине прохання фірми була такою: слово СПАМ, як назва знаменитих м'ясних консервів, необхідно записувати великими літерами, щоб відрізняти його від спаму комп'ютерного, який фірма, до речі, засуджує і не підтримує.

31 березня 1993 стало днем ​​народження офіційного терміну SPAM. У зв'язку з тим, що Дейв був не самотній у своїй діяльності в мережі Usenet була введена нова система попереднього модерування повідомлень Річарда Депева (Richard Depew) - Automated Retroactive Minimal Moderation (ARMM), яка дозволяла адміністраторам новинних груп спочатку переглядати повідомлення, залишене користувачем, а потім вирішувати пропустити його для загального огляду або видалити. У першій версії цієї системи була помилка в коді, в результаті чого відхилене повідомлення поверталось знову нескінченну кількість разів на адресу Новини групи news.admin.policy.

З тих пір люди-спамери стали меншиною в мережі. Дізнавшись про нестачу нової захисту від спаму, з'явилися нові програмісти, які вирішили звести помилку ARMM в ранг програми - вона почали писати програми-боти - спеціальні програми, які блукали по мережі, і шукали ключові для них фрази, і знайшовши їх починали писати повідомлення в основному рекламного характеру.

5 березня 1994 два адвокати чоловік і дружина Лоуренс Кантер та Марта Сігел почали поширювати через мережу повідомлення про лотерею з отримання імміграційної "Зеленої карти "для проживання у США. Повідомлення розійшлося по більше 6 тисячам новинних груп. Лоуренс і Марта зустрілися в техаському університеті Святої Марії (St Mary's University), Лоуренс був на 10 років молодше Марти. Парочка адвокатів була замішана у багатьох справах в реальному житті, однак у них вистачило розуму залізти в мережу, і мало того вони заробили чималі статки на цьому.

Прикривали вони свій спам свободою слова і тим, що не рекламували явним чином свої послуги, а розсилали інформацію про лотереї, яка розігрувала "Зелені карти" на в'їзд до США. Але сам бот був написаний на мові програмування Perl якимось хакером під ніком Jason. Вони були просто замовниками. Їх спам був першим, який поширювався за допомогою роботів.

І незважаючи на те, що всі їхні повідомлення були стерті протягом хвилини з моменту появи, спеціальними антиспам-ботами Арнта Гулбрандсена (Arnt Gulbrandsen), ефект був приголомшливий. Адвокатів спочатку закликали до відповіді, а потім вони стали зірками, і розгорнули свою діяльність на повну силу, але вже офіційно. Вони купили собі домен, де описали докладно свої послуги і порядок роботи. А розсильний лист був просто обманом, який допоміг їм стати популярними.

В 95-му році вони видали книгу "Як спіймати удачу на інформаційному супершоссе", яка була потім перевидана в 1997-му. У 1996-му році у обох відібрали ліцензії адвокатів, але Лоуренс досі не расскаявся в своїх справах, і говорить, що якби повернули час назад, то він би вчинив так само - "Хтось повинен був зробити це першими! І ними були ми! "- Так він відповів журналістам на одному з інтерв'ю. Ставши вдівцем в 2006-му році Лоурнес заснував команію з надання послуг хостингу для веб-сайтів.

У квітні 1994 року по мережі стали з'являтися повідомлення від людини під ніком Serdar Argic, який до середини 1994-го року писав де тільки можливо про геноцид Туреччини до Вірменії.

Людина, яка вичищала ці повідомлення був Джоель Фурр (Joel Furr) - негласний лідер мережі Usenet, саме він і був ініціатором назвати і помилку ARMM і повідомлення Serdar Argic - SPAM, закріпивши за ним і офіційне визначення.

SPAM - це несанкціонована розсилка повідомлень користувачам, які їх не запитували.
Коли стали з'ясовувати хто такий Serdar Argic, виявилося, що він виходив у мережу через хост anatolia! Zuma, а також, що він не людина, а бот, який блукав по мережі і як тільки знаходив слова Туреччина (Turkey) або Вірменія (Armenian), то починав відсилати повідомлення про геноцид. Serdar Argic ще прозвали Zumabot по імені хоста через який він заходив в мережу.

У квітні 1994 року повідомлення від Зумабота припинилися, коли Стефан Чакеріан (Stefan Chakerian) створив новинну групу alt.cancel.bots, метою якої було блокувати всі повідомлення з машини і хостів anatolia! Всі в мережі назвали цю акцію цензурою в мережі, однак, інших варіантів припинити спам не було.

А Джоель Фурр тим часом поставив справу зумабота і адвокатів собі на службу і почав випускати футболки з серії "Світове турне Serdar Argic" і "Отримай зелену карту безкоштовно". Зараз він насолоджується життям в тихому містечку зі своєю сім'єю і грає в комп'ютерні ігри.

У 1998-му році в Новому Англійському Оксфордському словнику (New Oxford Dictionary of English) з'явилося ще одне визначення слова SPAM - повідомлення не по темі або невірні повідомлення, послані в Інтернеті великій кількості користувачів або в телеконференції.

Найпоширенішими видами спаму є: реклама компаній, що займаються легальним бізнесом, реклама незаконної продукції, антиреклама, «нігерійські листи» (виманювання грошей у одержувача), фішинг (виманювання номерів кредитних карток одержувача або паролів доступу до систем онлайнових платежів), а також інші види - зразок листів щастя, політичної пропаганди, розсилки шкідливих вірусів.

Професійні спамери збирають e-mail-адреси за допомогою спеціального робота або вручну (рідко), використовуючи конференції Usenet, веб-сторінки, електронні дошки оголошень, списки розсилок, гостьові книги, чати ...

Спамери з'ясовують поштові адреси користувачів різними способами. Ви ризикуєте кожен раз, публікуючи свою електронну поштову адресу на загальнодоступних сайтах (форумах, гостьових книгах і т.п.), де його може виявити спеціальна програма (харвестер) для збору адрес.

Застосовуються різні хитрощі для того, щоб переконатися, що e-mail адресу дійсний і використовується. У мережевих ЗМІ досить багато про це розказано, хочу нагадати тільки про деякі з них:

  • Запит підтвердження про доставку. Ніколи не підтверджуйте повідомлення про прочитання, якщо відправник листа вам незнайомий.

  • Листи, що містять зображення, які завантажуються з сайтів, контрольованих спамерами - згадуємо про «листи щастя», фотографії гарненьких-котяток і пропозицію переслати товаришу. Теоретично спамери можуть контролювати будь-який сайт, якщо їм вдається його зламати. Якщо при відвідуванні якого-небудь ресурсу ви помічаєте неадекватну поведінка комп'ютера, терміново застосовуйте активні стаціонарні заходи карантину та "лікування". Комп'ютер до завершення антивірусної перевірки не можна перезапускати.

  • Посилання на веб-сторінки, на яких пропонується одержати додаткову інформацію. Гадаю, ви вже знаєте, що ходити по невідомим посиланнях - небезпечно. Заражені вірусами листи можуть приходити під виглядом автоповідомлень з форумів і сайтів, де ви зареєстровані, наприклад, горезвісні "Однокласники". Частенько троянські програми встановлюють на ваші комп'ютери поштові скрипти, і ви навіть не підозрюєте, що з вашої адреси розсилаються сотні тисяч листів з рекламою, причому за ваш же рахунок, використовуючи ваше підключення до Інтернету.

  • Пропозиція скасувати підписку на цю розсилку, натиснувши на пропоновану посилання або надіславши листа на вказану адресу. В дійсності розсилка, як правило, не припиняється, оскільки спамери одержують підтвердження, що поштова адреса дійсно використовується, і потік спаму може збільшитися багаторазово.

Шкода, заподіяна спамом, величезна. Для спамерів масові розсилки практично не затратні (особливо за ваш рахунок), зате дорого обходяться одержувачам. Ми оплачуємо своєму провайдеру час і трафік, витрачені на отримання непрошеної кореспонденції, витрачаємо купу особистого часу на фільтрацію, щоб знайти серед спаму окремі потрібні листи. Ми можемо пропустити потрібний лист. Ми змушені встановлювати спам-фільтри, які можуть стерти і важливі повідомлення, приймаючи їх за спам.

За один день в Інтернеті відправляється 196 мільярдів електронних листів, більшість з яких - спам .. З часм цей обсяг зросте до 374 мільярдів повідомлень, пише британська газета The Daily Telegraph. У Великобританії кожен співробітник будь-якої компанії щодня витрачає від півтора до двох годин робочого часу на сортування листів, які прийшли по електронній пошті. У Японії величезна кількість рекламного спаму обходиться серйозним компаніям в 800 мільярдів ієн або в 7 мільярдів 400 міліонів доларів США.

Що ви ще хотіли знати про спам:

  • В Америці СПАМ споживається 60 мільйонами чоловік зі швидкістю 3.8 банок в секунду.

  • СПАМ продається по всьому світу в 45 країнах.

  • Якщо скласти в ряд 5 мільйонів банок СПАМА, то вони обігнути земну кулю 12 з половиною разів.

  • 5 мільйонів банок СПАМУ прогодують сім'ю з 4 чоловік 3 рази на день протягом 4 мільйонів 566 000 210 років.

  • Щороку у світі продається 45000000 кілограмів СПАМУ.



Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.