Музично-оздоровча робота. Актуалізація проблеми та технологія реалізації

Опис документу:
Спосіб життя людини не складається сам по собі в залежності від обставин, а формується протягом життя цілеспрямовано і постійно з перших днів народження. Базовий компонент освыти орієнтує педагога на виховання не стільки «дитини знання», скільки «дитини буття» - вмілої, самостійної, свідомої, життєво компетентної.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Музично-оздоровча робота. Актуалізація проблеми та технологія реалізації

Актуалізація проблеми
Спосіб життя людини не складається сам по собі в залежності від обставин, а формується протягом життя цілеспрямовано і постійно з перших днів народження. Базовий компонент освыти орієнтує педагога на виховання не стільки «дитини знання», скільки «дитини буття» - вмілої, самостійної, свідомої, життєво компетентної. Тому соціально-побутовий напрямок стає приорітетним у дошкільному періоді життя дитини. Привчаючи дітей до певного режиму, до виконання гігієнічних вимог, ми створюємо у них корисні для організму навички і тим самим зберігаємо їх здоров'я. Здоровий спосіб життя - соціальне поняття, що характеризує:
а) ступінь реалізації потенціалу конкретного суспільства (індивіда, соціальної групи) у забезпеченні здоров'я;
б) ступінь соціального благополуччя як єдності рівня і якості життя;
в) ступінь ефективності функціонування соціальної організації в її віднесення до цінності здоров'я.
У більш широкому сенсі ідея здоров'язбереження являє собою концепцію соціальної політики, засновану на визнанні високої соціальної значимості здоров'я, відповідальності за його збереження з боку держави, індивіда, соціальної групи і суспільства в цілому і стверджує необхідність прийняття конкретних заходів і дій, спрямованих на створення безпечного і сприятливого середовища проживання. Тому на державному рівні у 2008 році Міністерством освіти і науки України було затверджено Базову програму розвитку дитини "Я у Світі", яка спрямована на формування гармонійно розвиненої особистості, забезпечення повноцінного прожиття дошкільного дитинства. Першочерговим стає наповнення життєдіяльності дітей цікавим змістом впродовж всього дня у всіх видах діяльності. Вона запрошує Дитину до реального світу, світу внутрішнього, суспільного, природного, гармонійного.
Актуалізація проблематики здоров'язбережувальної компетентності пов'язана:
1) із зростанням і зміною характеру навантажень, які відчуває людина, її біологічна природа у зв'язку з ускладненням суспільного життя, зміною її ритму, різким зростанням міжособистісних контактів, які провокують негативні зрушення в стані здоров'я, призводять до зміни характеру захворювань і переважанню в їх числі "хвороб цивілізації" - серцево-судинних і онкологічних;
2) із стурбованістю держави і громадян з приводу стану здоров'я та збільшення ризиків - техногенного, екологічного, психологічного, політичного та воєнного характеру;
3) з визнанням міждисциплінарного статусу зазначених проблем і критикою в зв'язку з цим традиційно домінуючої біомедичної парадигми мислення з боку соціології, психології, соціальної антропології та інших наук, пов'язаних з людинознавством.
На сьогодні обґрунтовану тривогу в Україні викликає стан здоров'я дітей і підлітків, дорослого населення, тривалість життя чоловіків і жінок. Дані свідчать про те, що за останні 5 років рівень первинної захворюваності зріс в країні на 12%, а загальної захворюваності - на 15%, близько 90% дітей шкільного віку мають відхилення в стані фізичного і психічного здоров'я. Погіршення стану здоров'я відбувається на фоні низької рухової активності дітей і дорослих, поширеність гіподинамії серед дитячого та дорослого населення досягла 78%. Тому соціальне замовлення на здоров'я та здоровий спосіб життя (ЗСЖ) адресований, в першу чергу, інституту сім'ї, працівникам дошкільних закладів, загальноосвітніх шкіл, середніх і вищих навчальних закладів, працівникам фізичної культури, дозвіллєвих закладів та ін. Саме музично-оздоровчий напрямок, як складова фізичного напрямку, в загальноосвітніх закладах покликані формувати у дитини грамотне ставлення до себе, свого тіла і потреби в зміцненні здоров'я. Сучасна система освіти являє собою культурний простір, спрямований на розвиток здоров’язбережувальної компетентності підростаючого покоління. 
Тому при вирішенні багатогранних завдань, пов'язаних з формуванням культури здоров'я особистості на різних етапах вікового розвитку, є доцільним звернутися до освітньої системи музично-оздоровчої діяльності в рамках якої можна вирішувати різноманітні завдання розвитку дітей в аспекті залучення їх до здорового способу життя, формування мотивації здоров'я, навчання навичкам оздоровчої діяльності. 
Технологія реалізації системи музично-оздоровчої роботи в ДНЗ
В основі оздоровчих комплексних заходів лежить уявлення про здорову дитину, що розуміється як ідеальний еталон і практично досяжна норма дитячого розвитку. Здорова дитина розглядається як цілісний організм. Оздоровлення трактується не як сукупність лікувально-профілактичних заходів, а як форма розвитку, розширення психофізіологічних можливостей дітей. Ключовим, системоутворюючим засобом оздоровчо-розвиваючої роботи з дітьми є індивідуально-диференційований підхід. 
В організацію здоров'язберігаючого середовища в ДНЗ входять:
- визначення показників фізичного розвитку, рухової підготовленості, об'єктивних і суб'єктивних критеріїв здоров'я методами діагностик;
 вивчення передового досвіду з оздоровлення дітей, відбір та впровадження ефективних технологій і методик;
- систематичне підвищення кваліфікації фахівців;
- пропаганда здоров'язбережувальних технологій і методів оздоровлення в колективі дітей, батьків, співробітників дитячого саду. 
У модель взаємодії музичного керівника, фахівців ДНЗ та батьків входять:
- соціальна профілактика, створення умов оздоровчо-розвивального середовища, наочна пропаганда, консультативний діалог, діагностика, бесіди, анкети, безпосереднє спостереження, корекція, поради та рекомендації, спеціальні заняття з дітьми;
- практичні заняття, тренінги, ігри та інше.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ФРАНЦУЗЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
4
дн.
0
7
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!