+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »

Мотиви й образи світової літератури в музичному мистецтві

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Мотиви й образи світової літератури в музичному мистецтві

9 клас

п\п

Зміст навчального матеріалу

Дата

Примітка

1

Вступ. Мистецтво. Жанрова палітра музичного мистецтва

2

Музичне мистецтво і сучасність. Музичні жанри

Відображення сюжетів і героїв творів усної народної

творчості різних країн в музичному мистецтві

3

Казка як жанр фольклору. Герої народних казок країн світу

4

Відображення в музиці різних емоційних станів людини в операх-казках М. Лисенка «Коза-дереза», «Пан Коцький», «Зима і весна»

5

Інтонаційно-образна мова музичних творів-п’єс для фортепіано М. Равеля «Розмова Красуні й Чудовиська», «Хлопчик-Мізинчик», «Моя Матінка Гуска»

6

Втілення образів народних казок Франції в опері В. А. Моцарта «Чарівна флейта»

7

Особливості зображення героїв російських казок у балетах

І. Стравінського «Жар-птиця», «Кощій Безсмертний»

8

Особливості музичної мови арабських казок як вираження своїх почуттів у симфонічній сюїті М. Римського-Корсакова «Шахерезада», створеній на основі казок «Тисяча і одна ніч»

Міф як основа і джерело сюжетів, тем, образів і мотивів

світового мистецтва

9

«Міф про Прометея». Відображення емоційного та духовного світу людини в симфонічній темі О. Скрябіна «Прометей»

10

Духовна сутність героїв у сюжеті давньогрецького міфу про співця і поета Орфея в опері Х. В. Глюка «Орфей і Евридіка». Музична творчість Ш. К. Сен-Санса. Опера «Самсон і Даліла»

11

Причини популярності образів тетралогії «Перстень Нібелунга» Р. Вагнера та сюжету німецької героїчної поеми «Пісня про Нібелунгів». Особливості зображення минулого в старовинних билинах у симфонії №2 «Богатирській» О. Бородіна та в опері

М. Римського-Корсакова «Садко»

Літературна казка у творах музичного мистецтва

12

Особливості літературної казки. Відомі письменники-казкарі країн світу

13

Причини популярності сюжету казки Ш. Перро «Попелюшка» в творах мистецтва: С. Прокоф’єва – балет «Попелюшка», опери

Р. Штрауса, Ж. Массне, Дж. Росіні

14

Особливості змалювання характерів головних героїв на основі їх вчинків, портретів, ставлення до них казки Г. К. Андерсена «Снігова королева» в музичних творах українських композиторів:

Ф. Акименко – ліро-фантастична опера «Фея снігів», Ж. Колодуб – симфонічна музика

15

Відображення в музиці різних емоційних станів героїв казок

М. Римського-Корсакова «Золотий півник» та інші

16

Відображення різноманітних явищ життя в операх Римського-Корсакова та п’єсі Островського «Снігуронька»

17

Оспівування музичними засобами героїзму,шляхетності почуттів героїв поеми О. Пушкіна «Руслан і Людмила» в однойменній опері М. Глінки

18

Музичне змалювання мотивів казки Е.Т.А. Гофмана «Лускунчик і мишачий король» у балеті П. І. Чайковського «Лускунчик». Фантастична опера Ж. Офенбаха «Казки Гофмана»

19

Зображення за допомогою засобів музичної виразності життєрадісного характеру головної героїні в балеті А. Хачатуряна «Пеппі Довгапанчоха» за однойменною казкою А. Ліндгрен

Шедеври світової драматургії в музиці

20

Відомості про життя і творчість В. Шекспіра. Характерні риси трагедії. Відображення перемоги добра над злом, світла над темрявою в увертюрі-фантазії П. Чайковського «Ромео і Джульєтта» за трагедією Шекспіра

21

Основні проблеми драматичних творів В. Шекспіра й Й.В. Гете. Особисте ставлення учня до проблем, порушених у творах. Зразки творів як музичний документ епохи. Чисті людські почуття в увертюрі-фантазії П. Чайковського «Ромео і Джульєтта» за трагедією Шекспіра

22

Розкриття музикою балету С. Прокоф’єва «Ромео і Джульєтта» основного конфлікту однойменної трагедії В. Шекспіра. Трагедія В. Шекспіра «Гамлет» в музичних творах різних жанрів: П. Чайковський – увертюра-фантазія, Д. Шостакович – сюїта, А. Тома – опера

23

Втілення основних проблем трагедії Й. Гете «Фауст» в опері

Ш. Гуно «Фауст», А. Шнітке «Історія лікаря Фауста»

Епічні твори в музичних образах

24

Жанрові особливості сюжету роману М. де Сервантеса «Дон Кіхот» в музичних творах різних жанрів: балети Дж. Макфаррена, Л. Мінкуса, опери Д. Пучіні, опереті С. Манюшко «Новий Дон Кіхот або 100 безумств», мюзиклі М. Лі, рок-опері Ж. Бреля «Людина з Ламанчі»

25

Власні почуття від ознайомлення з музичними творами. Вплив музики на долю людини. Неоднозначне трактування образу Дон Кіхота в світовому літературознавстві

26

Жанрові особливості образів роману В. Гюго «Собор Паризької Богоматері» в однойменному сучасному мюзиклі Р. Конччанте

27

Причини популярності життєвих образів в опері Ж. Бізе «Кармен», створеній за мотивами новели П. Меріме. Сила драматичної виразності музичними засобами

28

Сюжети й образи творів Гоголя в музичному мистецтві. Гоголь і «Могутня качка». Опера П. Чайковського «Черевички», мюзикл «Вечори на хуторі біля Диканьки»

29

Зображення головних героїв та їх почуттів у опері М. Мусоргського «Одруження», «Сорочинський ярмарок», в опері М. Римського-Корсакова «Травнева ніч», опері П. Чайковського «Черевички», опері М. Лисенка «Тарас Бульба», опері Р. Щедріна «Мертві душі»

30

Відображення різноманітних явищ життя та утілення сюжетів творів О. Пушкіна в музиці П. Чайковського: опери «Євгеній Онєгін».

31

Музична творчість Г. В. Свиридова. Опера «Пікова дама»

Лірика в музичних барвах

32

Зображення царства гармонії людини і природи в поетичних творах через музичні барви в романсах С. Рахманінова «Весняні води» на вірш Ф. Тютчева, «Острівець» на вірші П. Б. Шеллі, хорі Б. Лятошинського «По небу крадеться місяць» на вірші О. Пушкіна, поемі для солістів, хору та оркестру «Дзвони» Рахманінова на вірші Едгара По. Музика А. Шнітке до фільмів. Музична творчість В. С. Дашкевича

33

Змалювання почуттів ліричного героя, краси людських взаємин у романсах М. Глінки «Я пам’ятаю мить чудову», О. Аляб’єва «Я вас кохав» на вірші О. Пушкіна, «І нудно, і сумно» на вірш

Ю. Лермонтова

34

Створення за допомогою музики емоційної картини сюжету балади Й. Гете «Лісовий цар» в однойменному музичному творі

Ф. Шуберта

Підсумок. Мистецтво слова і музика

35

Повторення та систематизація вивченого матеріалу

Опис документу:
Мотиви й образи світової літератури в музичному мистецтві

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн
590 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти