Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Моральні проблеми в драмі Г. Ібсена «Ляльковий дім»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №JE467072
За публікацію цієї методичної розробки Рябошапка Олександр Петрович отримав(ла) свідоцтво №JE467072
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

9 клас

Моральні проблеми в драмі Г. Ібсена «Ляльковий дім»

Таємниця сімейного щастя

Мета: навчити учнів розуміти своєрідність драматичного твору; на прикладі п’єси «Ляльковий дім» розкрити майстерність автора; звернути увагу на актуальність моральних проблем драми; у процесі аналізу сюжету і композиції п’єси розкрити її основну ідею, значення різдвяної теми і художні особливості твору (динамізм, психологізм, еволюцію характерів, поліфонізм); запросити учнів до спільного мислення з приводу вибору моральної позиції у житті; удосконалювати вміння інсценування уривків твору.

Обладнання: портрет Г. Ібсена, текст драми «Ляльковий дім», літературознавчі словники, тлумачні словники, записи різдвяних мелодій, ялинка.

Тип уроку: комбінований урок

«... треба, щоб сталося чудо із чудес,

щоб співжиття насправді стало шлюбом»

(Г. Ібсен «Ляльковий дім»)

Хід уроку

І. Створення проблемної ситуації.

Учитель: Друзі, чи є у вас іграшки? А які? Чи граєтеся ви ляльками? Чи одягаєте ялинку?

Підводимо дітей до висновку:

кожна дитина (людина) мріє про свій дім, про свою сім’ю і їй хочеться, щоб реальне життя було таким яскравим і радісним, як у ляльки Барбі. Але людина (дитина) дорослішає і поступово розуміє, що не все так гарно в житті – подивіться на своїх батьків, і ви побачите, що у них не так багато веселощів сьогодні.

Проте, як же зробити сімейним дім справжнім, а не ляльковим, як наповнити його щирим почуттям і радістю?

Над цими питаннями замислюється норвезький драматург Генрік Ібсен у своїй драмі «Ляльковий дім». Отже, тема нашого уроку «Моральні проблеми в драмі Г. Ібсена «Ляльковий дім». Таємниця сімейного щастя».

А епіграфом до уроку стануть слова, якими закінчується п’єса. Ці слова говорить головна героїня Нора, і вони є загадкою письменника, яку ми повинні сьогодні розгадати. (зачитується епіграф)

ІІ. Словникова робота з тлумачними словниками.

Співжиття спільне існування людей

Шлюб сімейний союз чоловіка та жінки.

Ці визначення не дають відповіді на загадку Ібсена, у чому полягає таємниця сімейного щастя. Можливо, підказка міститься в біографії автора?

ІІІ. Короткі повідомлення учнів про біографію Г. Ібсена.

ІV. Інсценування першої сцени драми «Ляльковий дім»

Нора і Хельмер

V. Бесіда за запитаннями вчителя:

1. Якими ви побачили дім Хельмерів?

2. Як живуть Хельмери?

3. Як ви гадаєте, чому Ібсен назвав драму «Ляльковий дім»?

4. Яка ситуація допомагає з’ясувати, що дім Хельмерів справді «ляльковий», а не справжній?

VI. Аналіз сюжету і композиції твору.

У сюжеті об’єднуються декілька сюжетних ліній, майже незалежних одна від одної, але у п’єсі перетинаються між собою:

1. Нора і Торвальд – шлюб виявився лише співжиттям, їхні життєві шляхи розходяться.

2. Крістіна Лінне – все втратила у житті, усвідомлює, що щастя – жити хоча б заради кого-небудь. Цим «хто-небудь» стає Крогстад, і життя Крістіни змінюється на краще.

3. Нільс Крогстад – дрібний чиновник і нища людина, але від морального занепаду робить спробу піднятися у своїх очах і в очах людей, прагне знайти сімейне щастя за допомогою Крістіни, у фіналі п’єси у його душі пробуджуються совість і великодушність.

4. Доктор Ранк – все життя кохає Нору, був другом їй і її чоловікові. Тихо помирає, показуючи приклад справжньої самовідданості і любові.

Композиція твору

Експозиція Зав’язка

Переддень Різдва, поява Крістіни

Показ життя Лінне і Нільса

у сім’ї Хельмерів в домі Хельмерів.

Крістіна отримує роботу

Розвиток дії Кульмінація

Крогстад шантажує Нору, лист Крогстада. Торвальд

вона в розпачі шукає вихід узнає правду про злочин Нори,

із складного становища а Нора про Торвальда

і не знаходить його

Розв’язка

Розпад сім’ї. Нора йде з дому

VII. Характеристика образів за допомогою бесіди за запитаннями вчителя:

1. Хто живе в домі Хельмерів? Назвіть головних героїв.

2. Дайте характеристику Норі, Торвальду Хельмерові, Крогстаду, Крістіні, доктору Ранку.

3. Чи можна розділити персонажів на позитивних і негативних? Чому ні?

4. Висновки: образи показані багатогранні, неоднозначні, пов’язані між собою за принципами контрасту Нора Крістіна, Ранк Торвальд, Нора Крогстад, Крогстад Торвальд

VIII. Художні засоби створення образів: вчинки героїв, монологи, діалоги, їхнє ставлення одне до одного, авторські ремарки, біографічні спогади, мова персонажів, деталі інтер’єру.

ІХ. Інсценування заключної сцени п’єси.

Нора і Хельмер

Х. Підсумкове оцінювання учнів за роботу на уроці

ХІ. Домашнє завдання:

1. Дібрати приклади (1-2) сімейних відносин із творів української та зарубіжної літератури.

2. У яких творах українських та зарубіжних письменників звучить тема Різдва?

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розробка уроку "Моральні проблеми в драмі Г. Ібсена «Ляльковий дім» Таємниця сімейного щастя"
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Зарубіжна література
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    7562
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    JE467072
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №JE467072
За публікацію цієї методичної розробки Рябошапка Олександр Петрович отримав(ла) свідоцтво №JE467072
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти