Міні-конспект уроку «Заснування Української козацької держави — Війська Запорозького» (Історія України, 8 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії України в 8 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника зі історії України для 8 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Скирда І. М., 2016

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 23. Заснування Української козацької держави —
Війська Запорозького

Мета: охарактеризувати політичний, адміністративно-територіальний устрій, ар-
мію, фінансову та судову систему Української гетьманської держави;
з'ясувати зміни, які відбулися в соціально-економічному житті українців;
охарактеризувати внутрішню та зовнішню політику Української козацької
держави; сприяти вихованню поваги до державотворчих традицій україн-
ського народу.

Обладнання: підручник, атлас з історії України.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття, терміни, назви: гетьман, Гетьманщина, генеральна старшина,
Генеральна військова рада, Старшинська рада, полк, сотня, універсал.

Основні дати та події: 1649 р. — проголошення Б. Хмельницьким програми роз-
будови Української держави; 1654 р. - запровадження посади підскарбія.

Історичні постаті: Богдан Хмельницький.

Очікувані результати: учні навчаться: характеризувати політичний, адміністратив-
но-територіальний устрій, армію, фінансову та судову систему Української геть-
манської держави; установлювати зміни в адміністративно-територіальному
устрої українських земель після їхнього визволення від польського пануван-
ня; показувати на карті українські землі, що увійшли до складу Української
гетьманської держави, центри полків та столицю держави; застосовувати та
пояснювати на прикладах основні поняття тгі терміни; визначати внесок
Б. Хмельницького в розбудову Гетьманщини; робити висновки, вести диску-
сію, висловлювати власну точку зору й аргументувати її.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опитування учнів за завданнями з підручника .

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бесіда з учнями.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

►► План вивчення нового матеріалу

  1. Політичний устрій. 2. Адміністративно територіальний устрій.

  1. Українське військо. 4. Фінанси та судочинство. 5. Зміни в соиіа.чі..но-
    економічному житті.

Розглянути політичний устрій Української козацької держави — Вій-
ська Запорозького. Відзначити, що вона сформувалася на звільненій від
польського панування території. Історичні обставини виникнення обумо-
вили напіввійськовий характер української державності.

Розповісти про те, що важливою складовою й гарантом успішної роз-
будови Української держави стала її армія, створена на організаційних за
садах Запорозької Січі.

Звернути увагу на те, що наявність власних фінансів і судочинства свід-
чила про повноцінний характер державності Війська Запорозького.

Проаналізувати значні зміни, які відбувалися в соціально-економічно-
му житті українського народу.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Виконання завдань підручника .

Робота з контурною картою: учні позначають кордони Війська Запо-
розького.

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вибірково перевірити виконання завдань, зупинитися на типових по-
милках.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал підручника (§ 18) та виконати завдання до нього.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.