До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
5
міс.
1
8
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Міні-конспект уроку «Українські землі в системі міжнародних відносин» (Історія України, 9 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії України в 9 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника зі історії України для 9 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Скирда І. М., 2017

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 3. Українські землі в системі міжнародних відносин

Мета: ознайомити учнів із місцем України в системі міжнародних відносин першої
половині XIX ст.; охарактеризувати участь України в російсько-турецьких війнах;
з'ясувати долю українських військових формувань після завершення російсько-
французької війни 1812 р., визначити наслідки створення військових посе-
лень; проаналізувати процес виникнення Азовського козацького війська; фор-
мувати в учнів уміння працювати з документами, історичною картою, термінами
й поняттями, уміння аналізувати історичний матеріал, робити висновки, вислов-
лювати власну точку зору.

Обладнання: підручник, атлас з історії України.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття, терміни, назви: наполеоніди, військові поселення, Задунайська
Січ, Азовське козацьке військо, Кубанське козацьке військо.

Основні дати та події: 1806—1812 рр. — російсько-турецька війна; 1812 р. — ро-
сійсько-французька війна; 1828—1829 рр. — російсько-турецька війна.

Історичні постаті: Йосип Гладкий.

Очікувані результати: учні навчаться: показувати на карті перебіг російсько-ту-
рецьких війн 1806—1812 і 1828—1829 рр., російсько-французької війни 1812 р.,
у яких брали участь військові формування, створені в Україні; визначати місце
України в системі міжнародних відносин першої половині XIX ст.; висловлюва-
ти судження щодо зацікавленості французького імператора Наполеона І Украї-
ною й того, яке місце він відводив їй у своїх планах; характеризувати долю
українських військових формувань після завершення російсько-французької ві-
йни 1812 р.; пояснювати і застосовувати терміни й поняття: наполеоніди, вій-
ськові поселення, Задунайська Січ, Азовське козацьке військо, Кубанське ко-
зацьке військо.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опитування учнів за завданнями підручника (§ 2).

  1. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Початок XX ст. ознаменувався низкою воєн, активною учасницею яких
стала Російська імперія, до складу якої входила більша частина україн-
ських земель. Таким чином, українські землі перетворювалися на тил для
російської армії, на який значною мірою лягав тягар видатків з утриман-
ня російських військ. Україна виявилася втягнутою у протистояння поза
її волею.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бесіда. 1) Поміркуйте, чи могла Україна у першій половині XIX ст.
здійснювати самостійну зовнішню політику. Свою точку зору аргументуй-
те. 2) Пригадайте, у яких війнах брали участь українці в другій половині
XVIII ст. На боці яких держав вони воювали? 3) Якими були причини та
наслідки російсько-турецьких воєн другої половини XVIII ст. для україн-
ських земель? 4) Із курсу всесвітньої історії пригадайте, що вам відомо про
події російсько-французької війни 1812 р.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

План вивчення нового матеріалу

1. Україна в російсько-турецькій війні 1806—1812 рр. 2. Україна в пла-
нах Наполеона I Бонапарта. 3. Україна в російсько-французькій війні 1812 р.

  1. Українське козацтво після ліквідації Запорозької Січі. 5. Місце України
    в російсько-турецькій війні 1828—1829 рр.

Характеризуючи систему міжнародних відносин першої третини XIX ст.,
відзначити, що українські землі відігравали в ній роль об'єкта в політич-
них комбінаціях інших держав. Звернути увагу на те, що перебуваючи під
імперською владою, українці були змушені брати участь у реалізації дале-
косяжних зовнішньополітичних планів російських можновладців. У зв'язку
із цим на Наддніпрянщину припадав важкий тягар використання її люд-
ського й господарського потенціалу. Російський уряд у війнах, які вела в цей
час імперія, використовував сформовані на українських землях підрозділи
козацтва.

Описати плани Наполеона І Бонапарта щодо України. Схарактеризува-
ти участь українців у російсько-французькій війні 1812 р. та з'ясувати до-
лю українських військових частин після її завершення. Визначити наслід-
ки створення військових поселень.

Проаналізувати становище українського козацтва після ліквідації За-
порозької Січі. Відзначити, що Усть-Дунайське (Буджацьке), Дунайське
та Азовське козацькі війська на службі російського уряду принципово
відрізнялися від українського козацтва попередніх століть. Проте вони
допомогли зберегти для нащадків чимало звичаїв і традицій козацької
спадщини.

Підвести підсумки пояснення нового матеріалу.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Бесіда. 1) У чому полягала трагедія українців, які брали участь у ро-
сійсько-турецькій війні 1806—1812 рр.? 2) Поясніть, хто, коли та за яких
обставин міг сказати:
«Ми проливали кров, а нас знову примушують про-
ливати піт на панщині, ми врятували батьківщину від тирана, а нас зно-
ву тиранять пани»
? 3) Напишіть до енциклопедичного словника невелику
статтю про Азовське козацьке військо.

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Робота в групах. Об'єднати учнів у три групи, кожна з яких має визна-
чити, якими були наслідки для українських земель після: 1) російсько-ту-
рецької війни 1806—1812 рр. 2) російсько-французької війни 1812 р. 3) ро-
сійсько-турецької війни 1828—1829 рр. Зробити загальний висновок.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал підручника (§ 2), виконати завдання до нього.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Креативний менеджмент в умовах змін (на прикладі управління закладами позашкільної освіти)»
Просіна Ольга Володимирівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.