Міні-конспект уроку «Українська держава в різні часи свого існування на історичних картах» (пропедевтичний курс «Вступ до історії», 5 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії в 5 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника пропедевтичного курсу «Вступ до історії» для 5 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Охредько О. Е., 2018

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 7. Українська держава в різні часи свого існування
на історичних картах

Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про історичні карти; створити
умови для розуміння витоків сучасної української держави; визначати
особливості історичних карт; розглянути українську геральдичну сим-
воліку; охарактеризувати різні етапи розвитку української державнос-
ті за допомогою історичної карти; пояснити причини територіальних
змін та висловлювати власну думку щодо геральдичних зображень.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: комбінований.

Поняття та назви: Кіммерія, Скіфія, Сарматія, Середнє Подніпров'я, Київ-
ська держава, Галицько-Волинська держава, Козацька республіка.

Основні дати та події: .1. '.і*.'

Історичні постаті: Птолемей, Б. Хмельницький.

Очікувані результати: учні та учениці навчаться: застосовувати та пояс-
нювати на прикладах поняття’й терміни; характеризувати різні етапи
розвитку Української державності за допомогою історичної карти; по-
яснювати причини територіальних змін та висловлювати власну дум-
ку щодо геральдичних зображень.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Пояснити тему уроку, його план, мету та завдання, форми ро-
боти. .

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Перевірка виконання завдань підручника (§3).

  2. Опитування.

  3. Виконання тестових завдань.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бесіда з учнями на тему історичної карти.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

►► Вивчення нового матеріалу за планом

  1. У давні часи.

  2. Київська держава.

  3. Козаччина.

  4. Сучасні часи.

Охарактеризувати найдавніші історичні карти, акцентувавши
увагу на історичних картах, де зображені землі, що становлять те-
риторію сучасної України.

Розглянути території давньої держави, яка розташовувалася на
українських землях — Київську державу, Русь-Україну.

Пояснити причини змін, які можливо відстежити на історич-
них картах часів, козацтва.

Обговорити сучасні історичні карти, на яких зображена Укра-
їнська держава. Звернути увагу на відображення тимчасово окупо-
ваних територій.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Виконання завдань підручника: ; :

  2. Робота з історичною картою.

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вибірково перевірити виконання завдань, зупинитися на типо-
вих помилках.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати матеріал підручника (§4).

  2. Виконати завдання підручника: _____

  3. Творче завдання: порівняти історичну й географічну карти.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Методологічні основи організації психолого-педагогічного супроводу освітнього процесу дитини із особливими освітніми потребами»
Маргарита Сергіївна Чайка
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.