• Всеосвіта
  • Бібліотека
  • Історія України
  • Міні-конспект уроку «Походження назв, народів і географічних об'єктів. Історико-географічні регіони України» (пропедевтичний курс «Вступ до історії», 5 клас)

Міні-конспект уроку «Походження назв, народів і географічних об'єктів. Історико-географічні регіони України» (пропедевтичний курс «Вступ до історії», 5 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії в 5 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника пропедевтичного курсу «Вступ до історії» для 5 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Охредько О. Е., 2018

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 8. Походження назв, народів і географічних об'єктів.
Історико-географічні регіони України

Мета уроку: сформувати в учнів уявлення про походження назв, наро-
дів; створити умови для розуміння виникнення назв історико-геогра-
фічних регіонів України; визначати особливості виникнення географіч-
них назв; розглянути сучасні історико-географічні регіони України;
охарактеризувати назви, які виникли протягом історичного розвитку;
пояснити, які науки допомагають вивчати походження назв держав,
територій, міст, сіл, народів, висловлювати власну думку щодо впливу
назв на історичні процеси.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: комбінований.

Поняття та назви: етноніміка, топонімика, кіммерійці, скіфи, сармати,
слов'яни, історико-етнографічний регіон.

Основні дати та події:

Історичні постаті:

Очікувані результати: учні та учениці навчаться: застосовувати та пояс-
нювати на прикладах поняття й терміни; характеризувати назви, які
виникли протягом історичного розвитку; визначати особливості ви-
никнення географічних назв; пояснювати, які науки допомагають ви-
вчати походження назв держав, територій, міст, сіл, народів, вислов-
лювати власну думку щодо впливу назв на історичні процеси.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Пояснити тему уроку, його план, мету та завдання, форми ро-
боти.

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

  1. Перевірка виконання завдань підручника (§4).

  2. Опитування.

  3. Виконання тестових завдань.

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бесіда з учнями на тему історичної карти або стародавніх міс-
цевих назв.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

►► Вивчення нового матеріалу за планом

  1. Народи Північного Причорномор’я.

  2. Слов’яни.

  3. Історико-етнографічні регіони України.

Розповісти, які науки допомагають вивчати виникнення назв,
що супроводжують історію, зупинившись на топономіці та етно-
номіці.

Розглянути найдавніші народи, які проживали на теренах
України, зупинившись на землях Північного Причорномор’я та на
назвах, які виникли в ті часи.

Пояснити причини, які привели до виникнення деяких назв,
пов’язаних із слов’янами.

Обговорити назви історико-етнографічних регіонів України
з давніх часів.

Охарактеризувати назви сучасних історико-географічних регіо-
нів України.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Виконання завдань підручника:

  2. Робота із сучасною картою України.

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вибірково перевірити виконання завдань, зупинитися на типо-
вих помилках.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати матеріал підручника (§5).

  2. Виконати завдання підручника:

Творче завдання: скласти міні-розповідь про одну з назв міс-
цевості, де проживають учні та учениці

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.