Міні-конспект уроку «Походи козаків першої чверті XVII ст. П. Конашевич-Сагайдачний» (Історія України, 8 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії України в 8 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника зі історії України для 8 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Скирда І. М., 2016

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 15. Походи козаків першої чверті XVII ст.

П. Конашевич-Сагайдачний

Мета: охарактеризувати морські походи козаків, простежити основні напрямки
цих походів на карті; проаналізувати діяльність Гі. Конашевича-Сагайдачного,
скласти його історичний портрет, дати оцінку його діяльності; визначити ре-
зультати та наслідки участі козаків у Хотинській війні.

Обладнання: підручник, атлас з історії України.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття, терміни, назви: ясир, яничар, каторга, гарем, героїчні походи,
Хотинська війна.

Основні дати та події: 1616 р. — здобуття Кафи запорозькими козаками на чо-
лі з П. Конашевичем-Сагайдачним; 1621 р. — Хотинська війна.

історичні постаті: Петро Конашевич-Сагайдачний, Осман II.

Очікувані результати: учні навчаться: показувати на карті напрямки походів козаків
на володіння Османської імперії, території, які найчастіше зазнавали нападів, ви-
являти територіальні зміни; описувати морські походи козаків на турецькі воло-
діння та перебіг Хотинської війни; визначати наслідки морських походів козацтва,
участі козаків у Хотинській війні; характеризувати політичну, військову та просвіт-
ницьку діяльність П. Конашевича-Сагайдачного; аналізувати історичні документи
та інші джерела інформації та на основі їх робити певні висновки, узагальнення.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опитування учнів за завданнями з підручника .

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Метод «Мікрофон». Учні називають відомі факти про українське ко-
зацтво XVI ст.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

►► План вивчення нового матеріалу

1. Передумови походів козаків першої чверті XVII ст. 2. Героїчні по
ходи козаків. 3. Діяльність гетьмана П. Конашевича-Сагайдачного.
4. Участь українського козацтва в Хотинській війні.

Розглянути передумови походів козаків першої чверті XVII ст.

Розповісти про героїчні походи козаків.

Відзначити, що в цей час козацтво перетворилося на силу, яка могла
не лише успішно відбивати турецько-татарські набіги на українські зем-
лі, але й здійснювати далекі сухопутні й морські походи до Криму та
Османської імперії.

Аналізуючи діяльність гетьмана П. Конашевича-Сагайдачного, звер-
нути увагу на те, що він був найвідомішим провідником українського ко-
зацтва перших десятиліть XVII ст.

Розглядаючи участь українських козаків у Хотинській війни, відзна-
чити, що запорозьке козацтво засвідчило свою здатність відігравати роль
впливового чинника міжнародного життя.

  1. ПРАКТИЧНЕ ЗАНЯТТЯ

Практичне заняття «Військове мистецтво, традиції та побут україн-
ського козацтва» проводиться за матеріалом підручника.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Виконання завдань підручника .

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Творче завдання. Запропонувати учням створити власний варіант за-
пису до козацького літопису про добу героїчних походів козаків.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал підручника (§ 11) та виконати завдання до нього

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.