До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
5
міс.
2
5
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Міні-конспект уроку " Поглиблення кризових явищ в економіці. Шахтарський страйк 1989 р. Політичні реформи " (Історія України, 11 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії України в 11 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України (рівень стандарту) для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника зі історії України для 11 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Охредько О. Е., Коломєєць Л. Г., 2019

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок №27. Поглиблення кризових явищ в економіці.
Шахтарський страйк 1989 р. Політичні реформи

Мета: сформувати в учнів та учениць уявлення про поглиблення кризових явищ
в СРСР та УРСР; створити умови для розуміння причин впровадження ринко-
вих механізмів; проаналізувати причини погіршення умов життя населення;
визначати особливості шахтарського страйку 1989 р.; розглянути політичні ре-
форми; охарактеризувати наслідки шахтарського страйку; порівнювати «гор-
бачовські» та «косигінські» реформи, висловлювати власну думку щодо невдач
впровадження реформ.

Обладнання: підручник, атлас, карти світу, Європи, України.

Тип уроку: комбінований.

Основні дати та події: 1989 р. — шахтарський страйк, вибори до І З'їзду народ-
них депутатів СРСР, 1990 р. — вибори Президента СРСР.

Історичні постаті: М. Рижков, В. Павлов.

Очікувані результати: учні та учениці навчаться: називати дати, пов'язані з те-
мою уроку; показувати на карті території поширення шахтарського страйку;
застосовувати та пояснювати на прикладах поняття й терміни; характеризу-
вати наслідки шахтарського страйку; аналізувати причини погіршення рівня
життя населення; порівнювати «горбачовські» та «косигінські» реформи, ви-
словлювати власну думку щодо невдач впровадження реформ.

Компетентності

Ключові: спілкування державною (і рідною в разі відмінності) мовами (доступно
і переконливо висловлювати думки); інформаційно-цифрова компетентність (ви-
являти джерела й авторів інформації, робити коректні посилання); соціальна та
громадянська компетентності (критично аналізувати джерела масової інформа-
ції для протистояння деструктивним і маніпулятивним технікам впливу).

Предметні: хронологічна (розглянути становлення тоталітарних режимів через осно-
вні події); інформаційна (критично аналізувати, порівнювати та оцінювати істо-
ричні джерела, виявляти тенденційну інформацію й пояснювати її необ'єктив-
ність); просторова (характеризувати зміни в розвитку країни з використанням
карти); логічна (визначати теоретичні поняття та застосовувати їх для пояснен-
ня історичних явищ і процесів); аксіологічна (оцінювали різні версії й думки про
минулі історичні події, визнаючи, що деякі джерела можуть бути необ'єктивними).

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО

Учитель(-ка) пояснює тему уроку, його план, мету та завдання, форми
роботи.

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка виконання завдань підручника (§16). 2. Опитування. 3. Ви-
конання тестових завдань.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

►► Вивчення нового матеріалу за планом

1. Спроби впровадження ринкових механізмів. 2. Погіршення соціаль-
ного становища населення. 3. Шахтарський страйк 1989 р. 4. Консти-
туційні реформи.

Обсудити причини кризових явищ.

Розглянути механізми впровадження ринкових відносин.

Охарактеризувати становище населення наприкінці 1990-х рр.
Пояснити причини шахтарського страйку 1989 р.

Обговорити політичні реформи.

Показати наслідки виборів до І З’їзду народних депутатів СРСР і Пре-
зидента СРСР.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виконання завдань підручника ( ). 2. Робота з візуальними

джерелами (ілюстрації підручника). 3. Робота з картою атласу.

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Учитель(-ка) вибірково перевіряє виконання завдання, зупиняється на
типових помилках.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати матеріал підручника (§ 17) та виконати завдання до ньо-
    го ( ).

  2. Творче завдання: підготувати спіч (короткий виступ) на передвиборно-
    му мітингу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.