Міні-конспект уроку «Лівобережна та Слобідська Україна. Ліквідація Гетьманщини» (Історія України, 8 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії України в 8 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника зі історії України для 8 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Скирда І. М., 2016

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 42. Лівобережна та Слобідська Україна.
Ліквідація Гетьманщини

Мета: проаналізувати діяльність останнього українського гетьмана К. Розумовсько-
го; розглянути діяльність П. Рум'янцева на Лівобережній Україні; визначити
причини та охарактеризувати процес ліквідації гетьманства й решток автоно-
мії Гетьманщини і Слобідської України; визначити наслідки ліквідації Гетьман-
щини та її місце в історії України.

Обладнання: підручник, атлас з історії України.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття, терміни, назви: Друга Малоросійська колегія, Генеральний опис.

Основні дати та події: 1750—1764 рр. — гетьманство К. Розумовського; 1764 р. —
остаточна ліквідація гетьманства; 1764—1786 рр. — діяльність Другої Мало-
російської колегії; 1765 р. — ліквідація козацького устрою на Слобожанщині;
1765—1767 рр. — Генеральний опис, 1782—1786 рр. — остаточна ліквідація
царським урядів залишків української автономії; 1783 р. — указ Катерини II
про закріпачення селян.

Історичні постаті: Кирило Розумовський, Катерина II, Петро Рум’янцев.

Очікувані результати: учні навчаться: пояснювати причини тимчасового відновлен-
ня та остаточного скасування гетьманства; оцінювати діяльність останнього геть-
мана К. Розумовського; визначати наслідки ліквідації Гетьманщини та її місце в іс-
торії України; показувати на карті територіальні зміни, які відбулися внаслідок
ліквідації козацького адміністративно-територіального устрою на Лівобережній
Україні та Слобожанщині; визначати хронологічну послідовність основних подій.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опитування учнів за завданнями з підручника .

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бесіда з учнями.

Робота з картою. Учні показують на карті Лівобережну Україну та
Слобожанщину.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

►► План вивчення нового матеріалу

1. Відновлення гетьманства в 1750 р. 2. Гетьманство К. Розумовсько-
го. 3. Остаточна ліквідація гетьманства. Діяльність П. Рум’янцева на
Лівобережній Україні. 4. Скасування козацького устрою на Слобожанщи-
ні. Ліквідація залишків автономного устрою Гетьманщини.

Розглянути причини відновлення гетьманства в 1750 р. Відзначити,
що на гетьманування К. Розумовського (1750—1764 рр.) припадає остан-
ній період існування Гетьманщини у складі Російської імперії.

Описати остаточну ліквідацію гетьманства. Проаналізувати діяльність
П. Рум’янцева на Лівобережній Україні. Звернути увагу на те, що в 1764 р.
імператриця Катерина II скасувала гетьманство, а протягом наступних
20 років, щоб не викликати заворушень, вона ліквідувала автономію Геть-
манщини, Слобідської України, а також знищила Запорозьку Січ.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Виконання завдань підручника .

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вибірково перевірити виконання завдань, зупинитися на типових по-
милках.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал підручника (§ ЗО) та виконати завдання до нього.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
0
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!
Схожі матеріали