Міні-конспект уроку «Кримське ханство» (Історія України, 8 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії України в 8 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника зі історії України для 8 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Скирда І. М., 2016

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 14. Кримське ханство

Мета: з'ясувати особливості географічного розташування Кримського ханства; ви-
значити особливості політичного життя; проаналізувати його соціально-еко-
номічний розвиток; дати оцінку зовнішній політиці кримських правителів.

Обладнання: підручник, атлас з історії України.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття, терміни, назви: хан, курултай, бей, диван, муфтій, Бахчисарай,
Кафа.

Історичні постаті: Гіреї.

Очікувані результати: учні навчаться: розповідати про політичне життя Крим-
ського ханства; визначати особливості економічного розвитку Криму; розпо-
відати про зовнішню політику кримських правителів; пояснювати основні по-
няття та терміни.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опитування учнів за завданнями з підручника .

  1. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Бесіда з учнями.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Поставити перед класом проблемне запитання: «Як позначилося на
долі українських земель сусідство з Кримським ханством?».

►► План вивчення нового матеріалу

1. Політичне життя. 2. Соціально-економічний розвиток. 3. Зовніш-
ня політика.

Розглянути політичне життя Кримського ханства. Звернути увагу на те,
що це була татарська феодальна держава в Криму, у якій у своєрідній фор-
мі поєднувалися елементи родоплемінного народовладдя та східної монархії.

Характеризуючи соціально-економічне життя, визначити його особ-
ливості.

Проаналізувати зовнішню політику. Відзначити, що Кримське ханство
за весь період свого існування ніколи не жило самостійним життям.
У XVI—XVII ст. воно було васальною державою Османської імперії, ін-
тереси та плани якої знаходили відображення в його політиці.

Відзначити, що Кримське ханство мало досить численну напівкочову
складову свого населення, що була рушійною силою набігів татар на су-
сідні країни.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Виконання завдань підручника .

Робота з контурною картою: учні, позначають напрямки набігів татар
на українські землі.

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вибірково перевірити виконання завдань, зупинитися на типових по-
милках.

Підбиваючи підсумки уроку, повернутися до проблемного запитання. Ви-
слухавши відповіді учнів, звернути їхню увагу на наслідки набігів татар для
українських земель та пояснити, чому південь України називали Диким Полем.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацювати матеріал підручника (§ 10) та виконати завдання до
нього. 2. Підготуватися до практичного заняття «Військове мистецтво,
традиції та побут українського козацтва».

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Організація ефективної діяльності соціального педагога в закладі освіти»
Мельничук Вікторія Олексіївна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.