Міні-конспект уроку «Китай в другій половині XIX — на по- чатку ХХ ст» (Всесвітня історія, 9 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку всесвітньої історії в 9 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу всесвітньої історії для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника зі всесвітньої історії для 9 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Охредько О. Е., 2017

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок № 28. Китай

Мета: сформувати в учнів уявлення про Китай у другій половині XIX — на почат-
ку ХХ ст.; аналізувати причини, перебіг та наслідки Сіньхайськой революції; роз-
глянути причини, перебіг та наслідки опіумних війн, повстань; охарактеризува-
ти економічне проникнення західних держав до Китаю; порівняти політику
європейських держав до Індії та Китаю; розвивати в учнів уміння оцінювати на-
слідки європейського впливу на китайське суспільство, висловлювати власну
думку щодо політики ізоляціонізму.

Обладнання: підручник, карти світу, Китаю.

Тип уроку: комбінований.

Поняття та назви: тайпінське повстання, «Сто днів реформ», повстання іхетуань
(«Боксерське повстання»), Сіньхайська революція, «три народні принципи»,
Гоміньдан.

Основні дати та події: 1839—1842, 1856—1860 рр. — опіумні війни, 1850—
1854 рр. — Тайпінське повстання, 1894—1895 рр. — японсько-китайська
війна, 1899—1901 рр. — «Боксерське повстання», 1911—1912 рр. — Сіньхай-
ська революція.

Історичні постаті: імператор Цзайтан, імператриця Ци Сі, Хун Сюцюань, Кан Ювей,
Сунь Ятсен, Юань Шикай.

Очікувані результати: учні навчаться: показувати на карті територію Китаю, по-
дії, пов'язані з війнами, повстаннями, революціями; тлумачити, співвідносити
та застосовувати поняття й терміни; характеризувати економічне проникнен-
ня західних держав до Китаю; аналізувати причини, перебіг та наслідки війн
та революції; визначати причини, перебіг та наслідки повстань; давати оцін-
ку наслідкам європейського впливу на китайське суспільство; висловлювати
власне судження.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ

Пояснити тему уроку, його план, мету, завдання, форми роботи.

  1. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Перевірка виконання завдань підручника. 2. Опитування. 3. Вико-
нання тестових завдань.

М. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Поставити перед класом проблемне запитання.

Вивчення нового матеріалу за планом

1. Пробудження Азії. 2. Колоніальна експансія провідних держав сві-
ту в Китаї. 3. Китай наприкінці XIX ст. Повстання іхетуань. 4. Китай на
початку XX ст. Сіньхайська революція.

Охарактеризувати період, який отримав назву «Пробудження Азії»,
указавши на передумови, причини, події та наслідки.

Розповісти про становище Китаю в другій половині XIX ст. (повстання
тайпінів) та зупинитися на політиці провідних держав (опіумні війни тощо).

Розглянути ситуацію, яка склалася в Китаї наприкінці XIX ст., опи-
сати причини, перебіг подій та наслідки повстання Іхетуань.

Обговорити становище Китаю на початку ХХ ст. та пояснити причи-
ни й наслідки Сіньхайської революції.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Виконання завдань підручника. 2. Робота з візуальними джерела-
ми (ілюстрації підручника). 3. Робота з історичною картою.

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вибірково перевірити виконання завдань, зупинитися на типових по-
милках. Підсумовуючи урок, повернутися до проблемного запитання.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1. Опрацюйте матеріал § 24. 2. Виконайте завдання підручника. 3. Під-
готуйтеся до диспуту щодо політики європейських держав у Китаї.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.