Міні-конспект уроку «Історичні джерела та їх різновиди» (пропедевтичний курс «Вступ до історії», 5 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії в 5 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника пропедевтичного курсу «Вступ до історії» для 5 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Охредько О. Е., 2018

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок №11. Історичні джерела та їх різновиди

Мета уроку: сформувати в учнів початкове уявлення про історичні дже-
рела; створити умови для розуміння того, звідки історики дізнаються
про минуле; ознайомити з основними видами історичних джерел; по-
яснити, як працювати з історичними джерелами; характеризувати різ-
новиди історичних джерел та розвивати вміння працювати з історич-
ними джерелами.

Обладнання: підручник.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Поняття та назви: історичні джерела, археологія, речові джерела, писем-
ні джерела, палеографія, міф, легенда, усні джерела, етнографічні дже-
рела, візуальні джерела, ієрогліфічне письмо, абеткове письмо.

Основні дати та події: ...

Історичні постаті: ._. ......

Очікувані результати: учні та учениці навчаться: застосовувати та пояс-
нювати на прикладах поняття й терміни; знати, що таке історичні дже-
рела; пояснювати, як працювати з історичними джерелами; характе-
ризувати різновиди історичних джерел, розвивати вміння працювати
з історичними джерелами.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Пояснити назву теми 3 «Джерела до вивчення історії», оголо-
сити кількість годин, відведених на її вивчення, ознайомити з фор-
мою проведення тематичного оцінювання, тошо.

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

►► Вивчення нового матеріалу за планом

  1. Що таке історичні джерела?

  2. Речові джерела.

  3. Писемні джерела.

  4. Усні джерела.

  5. Візуальні джерела.

Розповісти учням та ученицям про історичні джерела, зупинив-
шись на їх класифікації.

Ознайомити учнів та учениць з речовими джерелами, акценту-
вавши увагу на археології.

Показати, що таке писемні джерела, згадавши про палеогра-
фію.

Охарактеризувати усні та етнографічні джерела.

Обговорити види візуальних джерел — кіно та фотодокументи.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

  1. Виконання завдань підручника: . ;

  2. Опитування.

  3. Робота з історичними джерелами.

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Вибірково перевірити виконання завдань, зупинитися на типо-
вих помилках.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Опрацювати матеріал підручника (§6).

  2. Виконати завдання підручника:

  3. Творче завдання: відшукати одне з історичних джерел та під-
    готувати розповідь про нього.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.