Міні-конспект уроку «Церковне життя в XVI ст.» (Історія України, 8 клас)

Опис документу:
Базові матеріали до уроку історії України в 8 класі. Складено відповідно до нової навчальної програми із курсу історії України для закладів загальної середньої освіти, затвердженої Міністерством освіти і науки України, з урахуванням особливостей структури підручника зі історії України для 8 класу (автори О. В. Гісем, О. О. Мартинюк). Для вчителів та вчительок історії. © Скирда І. М., 2016

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок 8. Церковне життя в XVI ст.

Мета: визначити вплив реформаційних процесів у Європі на духовне життя укра-
їнських земель у XVI ст.; охарактеризувати реформаційні та контрреформацій-
ні рухи в Україні; проаналізувати діяльність протестантів, єзуїтів, православ-
них братств; проаналізувати особливості становища православної церкви
в другій половині XVI ст.; охарактеризувати діяльність видатних діячів куль-
турно-церковного життя, з'ясувати зміст Берестейської церковної унії; визна-
чити причини та наслідки утворення греко-католицької церкви.

Обладнання: підручник, атлас з історії України.

Тип уроку: комбінований.

Основні поняття, терміни, назви: Реформація, Контрреформація, протестантизм,
кальвінізм, лютеранство, аріанство, Пересопницьке Євангеліє, церковні братства.

Основні дати та події: 1556—1561 рр. — створення Пересопницького Євангелія;
1585 р. — створення Львівської братської школи.

Історичні постаті: Стефан Баторій, Криштоф Косинський, Северин Наливайко.

Очікувані результати: учні навчаться: застосовувати та пояснювати на прикладах
основні поняття та терміни; характеризувати становище православної церк-
ви, реформаційного та контрреформаційного рухів на українських землях; ха-
рактеризувати та оцінювати діяльність православних братств; аналізувати
діяльність братських шкіл.

Хід уроку

  1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

  2. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

Опитування учнів за завданнями з підручника .

  1. ВСТУПНЕ СЛОВО ВЧИТЕЛЯ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ

Фронтальне опитування. 1. Що вам відомо про розкол християнства
в 1054 р.? 2. У чому полягала різниця між віровченнями католиків і пра-
вославних? 3. Яку релігію сповідувала більшість українців у XVI ст.? 4. Як
змінилося становище православних віруючих після укладення Люблінської
унії? 5. Коли єдина для східнослов’янських земель Київська митрополія
розділилася на Московську й Київську?

  1. ПОЯСНЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

►► План вивчення нового матеріалу

1. Становище православної церкви. 2. Реформаційні та контррефор-
маційні рухи в Україні. 3. Церковні братства.

Охарактеризувати становище православної церкви на українських зем-
лях у XVI ст. Відзначити, що в цей час вона перебувала в кризовому стані.

Розповісти про поширення реформаційного руху, який став поштов-
хом до розвитку релігійного вільнодумства в Україні й виходу частини ві-
руючих із традиційних церков.

Проаналізувати вплив Контрреформації на релігійне життя на укра-
їнських землях.

Розповісти про діяльність церковних братств. Відзначити, що діяль-
ність братств допомагала православним міщанам протистояти
релігійно-національним утискам, сприяла національному й культурному
пробудженню українського суспільства.

  1. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

Виконання завдань підручника .

  1. ПІДСУМКИ УРОКУ

Виконання тестових завдань.

Вибірково перевірити виконання завдань, зупинитися на типових по-
милках.

  1. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Опрацювати матеріал підручника (§ 5) та виконати завдання до нього.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.