Методика ознайомлення дітей з творами українських письменників.

Опис документу:
Твори українських письменників доступні дітям з раннього віку. У молодшій групі використовують переважно віршовані твори. Їх читають у супроводі наочності, дітей стимулюють виконувати окремі дії, повторювати окремі слова.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методика ознайомлення дітей з творами українських письменників.

Молодший вік –

Шевченко – «Світає»; Леся Українка – «Вишенька – черешенька», «На зеленому горбочку»;Глібов – «Веснянки», загадки; І.Франко – «Ріпка»;Коцюбинський – «Дві кізочки», «Два цапки»;

Середній вік

Шевченко – «Зацвіла в долині червона калина», «Встала весна»; Леся Українка – «Мамо іде вже зима»; Глібов – «Веснянки», «Музики»;

І.Франко – «Коли ще звірі говорили», «Фарбований лис;

Старший вік:

Шевченко – «Заповіт», «Тече вода з під явора»; Леся Українка – «Біда навчить», «Метелик»; Глібов – загадки, вірші, байки; І.Франко – «Коли ще звірі говорили»;

Коцюбинський – «Харитя», «Маленький грішник».

На заняттях, у повсякденній діяльності, робота у куточку книги. Методика така як і при заучуванні віршів, читання оповідань.

Твори українських письменників доступні дітям з раннього віку. У молодшій групі використовують переважно віршовані твори. Їх читають у супроводі наочності, дітей стимулюють виконувати окремі дії, повторювати окремі слова. (читання вірша Г.Бойка «Козуля» розгляд іграшкової кізки, читання вірша, дії з іграшкою. Кізонька, козуля маленька, козуля гарненька, підійшла козуля до річки, чистої води випити, водички).

Джерелом дитячої літератури в дитячому садку є твори класиків. Уже в дошк віці дітей слід знайомити з класичною літературою, творами сучасних укр. письменниківТ.Шевченка, Марко Вовчок, Л,Глібова, І Франка.

Завдання які вирішують вихователь за допомогою класичних творів:

- виховувати любов до худ. твору, бажання запам’ятовувати і читати вірші українською мовою.

- виховувати повагу і бережливе ставлення до книги, вміння користуватися нею, виховувати інтерес до книги, бажання мати власні книги укр. мовою.

- вих.-ти вміння слухати і розуміти зміст прочитаного, не перебивати читаючого, бажання сприймати зміст укр. творів на слух.

- виховувати оцінювальне ставлення до героїв дит. книги.

Художній твір повинен сприяти моральному, патріотичному, естетичному вихованню, прищеплювати позитивні якості поведінки. Твори укр. письменників доступні дітям з раннього віку, тут використовують переважно невеликі віршовані твори українських поетів. З дітьми старшого дошк. віку вірші укр. письменників заучують на пам’ять. Так заучуючи вірші Л.Українки та Шевченка, слід спочатку розглянути ілюстрації, настроїти дітей на ліричний лад, а потім прочитати вірш у супроводі ілюстрації (Шевченко – «Світає»). Заучуючи вірш Л. Українки «На зеленому горбочку» слід підготувати ілюстрацію, панно, вірш читається тихо в ліричному настрої. Перед заучуванням вірша Глібова «веснянка» доцільно розглянути картину про весну, віночки з весняних квітів, горобчиків. Вірш читається голосно, радісно в бадьорому темпі. Крім віршів дітям читають авторські казки, оповідання, знайомлять з дитячими книжками.

Художні твори читають на заняттях з худ. літератури. У старшій групі доцільно провести 2-3 заняття розглядання дитячої книжки одного письменника або кількох його видань (6-8 примірників та підгрупою 12 дітей)Наприклад розглядання збірки «За сонцем хмаронька пливе», з творами Шевченка. Мета: ознайомити дітей з дит. книжкою, ілюстраціями портретом Шевченка(впізнання знайомого портрета письменника) , його поезією. Виховувати любов до поезії, повагу до письменника, бережливе ставлення до книжки.

У куточку книги періодично влаштовують виставки дит. книг. Вони можуть мати тематичний характер. Наприклад: Якщо виставку присвячено пам’яті письменника, там вміщують портрет письменника, дитячі книжки, видання його творів, ілюстрації.

У старшому віці проводять літературні ранки присвячені творчості укр.. письменників. Вони являють собою підсумок тематичного читання худ. творів (Так протягом перших 2-ох кварталів читали твори Шевченка, заучували вірші, знайомили з портретом та життєвим шляхом Кобзаря, а у березні, проводять літературний ранок. Структура: - вступне слово, розгляд портрету, книг, бесіда про них, читання дітьми віршів, казок, участь дорослих, ігри дітей, інсценізація творів. (Проводять 1-2 рази в квартал 30-40 хвилин).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток ключових компетентностей педагога Нової української школи в умовах безперервної освіти»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.