Методика навчання описових розповідей за картиною.

Опис документу:
Описова розповідь - виклад характерних ознак предмета або явища. Ефективним засобом розвитку зв’язного мовлення дітей дошк. віку є картина. Вона викликає у дітей бажання поговорити про зображену ситуацію, наштовхує їх на розповідь, активізує досвід, у дітей з’являється потреба висловитись.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методика навчання описових розповідей за картиною.

Описова розповідь - виклад характерних ознак предмета або явища. Ефективним засобом розвитку зв’язного мовлення дітей дошк. віку є картина. Вона викликає у дітей бажання поговорити про зображену ситуацію, наштовхує їх на розповідь, активізує досвід, у дітей з’являється потреба висловитись. Розповідання за картиною – це складна розумова діяльність, в якій мають місце аналіз, синтез, порівняння, умовивід. Успіх навчання розповіданню залежить від розуміння дітьми сюжету картин. Молодшим дошкільникам ще важко виділити головне в сюжеті картини. Дитина намагається спочатку перерахувати всі предмети, і з цього досить часто розповідають не про те, що зображено на картині. Дітям молодших груп доступні картини з зображенням того, що вони бачили в житті і можуть чітко уявити, це можуть бути сюжети свійських тварин(Кішка і кошенята, гра з лялькою).Дітям сер.гр. доступні сюжетні картини. У першій молодшій групі картина використовується для розвитку діалогічного мовлення, збагачення словника. В першому півріччі заняття з картиною проводяться з підгрупами, а в другому півріччі – з усією групою. В другій молодшій групі заняття проводяться з усією групою. У ІІ мол.групі вих.-ль пропонує дітям уважно роздивитись, що зображено на картинці, і після паузи починає звертатись із запитаннями (Що це? Хто це? Що робить? Що несе?.. Запитання треба ставити спочатку до основного об’єкта картини, щоб діти уважно роздивились, описали його, вказали на його дії, а потім і другі об’єкти. Розгляд закінчується розповіддю вих.-ля (підготовка до самого розповідання). Активність дітей досягається ігровими прийомами, імітацією, основний прийом - інсценівка. В гості приходить лялька.

У середній групі вих.-ль продовжує навчати дітей розглядати картини, розуміти їх сюжет, описувати картину за запитаннями, поступово залучає дітей до самостійного розповідання. Вдалим прийомом навчання розповіданню є колективне складання дітьми розповіді за картиною. У ІІ – півріччі дітей вчать складати розповіді за картиною за допомогою зразка вихователя. Для таких занять підбирають знайомі дітям картини. Спочатку за запитаннями вихователя розглядають картину, потім вих-ль пропонує. послухати її розповідь, а потім пропонує розповісти дітям. Розповіді дітей на початкових етапах можуть мати характер наслідування, а потім за допомогою запитань, вих.-ль стимулює описування картин по – своєму. У ст. групі – ускладнюється підбір картин, прийоми навчання, вимоги до мови дітей. Діти вже вміють встановлювати зв’язки між предметами та явищами. Від них треба вимагати вміння не тільки розповісти за змістом картину, скласти описову розповідь, а й виходити за межі зображеного на картині, пов’язувати зміст картини зі своїм досвідом. В ст. групі діти вчаться придумувати творчі розповіді за картиною, від них слід вимагати не лише вміння розповіді за змістом, скласти описову розповідь, а й пов’язувати зміст картини зі своїм досвідом. У ст. Групі застосовується ще такий прийом – придумування назви до картини. Спочатку діти розглядають картину, аналізують зміст за запитаннями а потім придумують назву. Для розвитку зв’язного монологічного мовлення використовується метод - описування картин - складання дітьми зв’язної розповіді фактичної за змістом. Описування картин добре поєднувати з використанням емоційно - виразного слова. Слід ширше застосовувати доступні дитині образні засоби мови. Значну роль відіграє підготовка дітей до розгляду і описуванню. Дійовий прийом - вступне слово перед показом, або вступна бесіда, нагадування про ігри, працю, спостереження, тощо. У підгот.гр. проводяться такі ж самі заняття, але ускладнюються прийоми навчання, вимоги до розповідей. Діти складають описові, сюжетні, творчі розповіді відповідно до завдання вихователя.

Прийоми навчання дітей розповідання. Описові розповіді.

Прийоми навчання розповіді –

1) зразок розповіді вихователя,

2) план розповіді

3)складання розповіді за частинами

4)колективне складання розповідей…

5) запитання.

6Оцінка.

Зразок розповіді – це опис предмета, події, явища, доступний для наслідування дітьми розповіді вих.-ля за змістом так і за формою.

План розповіді – це два – три основних запитання, які визначають зміст і послідовність викладу.

Складання розповіді за частинами – цей прийом використ-ся при складанні розповіді за картиною, яку можна поділити на кілька частин.

Оцінка – важливий прийом навчання розповіді. Суть її полягає в тому, щоб діти наслідували те що схвалив вихователь, і уникли того що він засудив.

Усі розповіді можна умовно поділити на розповіді на наочній і словесній основі, за змістом – фактичні і творчі, за формою – можуть бути описові і сюжетні. Описова розповідь – це виклад характерних ознак предмета або явища.(опис картин, предметів, іграшок.) На початку розповіді називається предмет, а потім вказуються характерні ознаки, призначення предметів або дії з ним. Описові розповіді бувають – порівняльна і пояснювальна. Дошкільників вчать складати опис двох предметів з контрастними ознаками, а також пояснювальні розповіді з елементами розмірковування, доведення, у супроводі показу названих дій. Наприклад дитина може пояснити товаришу, як використовувати той чи інший предмет, іграшку, як грати в гру. Описова розповідь може бути і вигаданою. Наприклад, розповідь про те, яку б іграшку зробила дитина , або яку б картинку намалювала для подарунка.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтегрований курс «Мистецтво»: теоретико-прикладний аспект»
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.