Методика навчання молодших дошкільників метання. Аналіз розділу «Метання» в програмах « Малятко» та «Дитина».

Опис документу:
Метання – рух ациклічного типу. У дошкільному віці дитині доступне метання нагору, уперед, вниз. Завданням вправ є оволодіння правильними способами метання. Метання може проводитись на дальність і у ціль.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Методика навчання молодших дошкільників метання. Аналіз розділу «Метання» в програмах « Малятко» та «Дитина».

Метання – рух ациклічного типу. У дошкільному віці дитині доступне метання нагору, уперед, вниз. Завданням вправ є оволодіння правильними способами метання. Метання може проводитись на дальність і у ціль. Перше повинне передувати другому, тому що при метанні на дальність основне зусилля спрямовується на оволодінні правильними прийомами; одночасно здійснюється вправа в силі кидка відповідно до відстані. При метанні в ціль увага дитини зосереджується на влученні предмета в указану ціль. У цьому випадку вольове зусилля полягає в зібраності уваги, зосередженості, цілеспрямованості й координації руху при обов’язковій окомірній оцінки відстані. При метанні верхня частина корпуса – плечовий суглоб, плечовий пояс і тулуб – рухливі.

При метанні нагору (кидання м’яча) передпліччя встановлюється в горизонтальному положенні, що знаходиться під прямим кутом із плечем, долоня звернена догори. При цьому сильний поштовх кистю забезпечується зміцненням передпліччя. При розмаху знизу збільшується сила кидка.

При метанні вперед передпліччя займає вертикальне положення і утворить досить гострий кут із плечем. Долоня звернена вперед. Метання вперед може бути виконане з більшим або меншим розмахом. Малий розмах забезпечується рухом у ліктьовому суглобі, великий – у плечовому й між плечовим і тулубом: рука йде в напрямку - знизу й позаду нагору й над головою.

У метанні розрізняють кілька фаз:

1. Підготовча – при якій зусилля направляється на створення попередньої швидкості поступального руху предмета. Якщо метання проводиться з місця, тоді підготовча фаза виражається переміщенням тулуба, його поворотом у бік руки, що метає. Завданням даного руху є створення сприятливих умов для роботи провідних м’язів – розтягнення м’язів плеча, плечового пояса, грудних м’язів та попереку. Це забезпечує достатнє скорочення зазначених м’язів у момент поштовху.

2. Основна – фаза виражається в доданні предмету максимальної швидкості сильним поштовхом у правильному напрямку. Рух руки – знизу й позаду нагору й над головою вперед.

3. Заключна фаза – збереження рівноваги після виконаного метання.

Вихідне положення при метанні правою рукою: отставлення правої ноги назад з опорою на неї, поворот лівим боком у бік кидка. Метання лівою рукою здійснюється аналогічно.

У молодших групах дитячого садка метання починається з елементарних вправ – катання й прокачування м’яча, кульки в прямому напрямку один одному, у ворота, у предмети (кеглі) на відстані 1 – 1,5 м. Крім цього, дітей треба привчати самостійно кидати й ловити м’яч, а також кидати його в горизонтальну ціль (кошик, обруч) знизу однією або двома руками. На заняттях з дітьми молодших груп доцільно застосовувати вправи, що поступово ускладнюються, з «школи м’яча», які сприяють розвитку необхідних умінь, що підготовлюють дитину до навчання правильним прийомам метання.

Використовуються такі ігри: (мол гр.)«Влучити в ворітця», «Прокоти м’яч», «Передай м’яч», «Злови м’яч». (ІІ мол гр.) – «Влучити в коло», «Хто далі кине торбинку», «Підкинь м’яч вище».

«Дитина» - у мол групі – метання нема, тільки кидання. Кидати м’яч вихователю обома руками знизу від грудей, ловити м’яч, кинутий вихователем.

Кидати предмети (м’яч, торбинку з піском вагою 100 гр) у горизонтальну ціль (ящик, обруч) з відстані 1,5-2 м., кидати м’яч обома руками від грудей та знизу в кошик (ящик), що стоїть на підлозі на відстані 2 м. Кидати м’яч об землю та підлогу і намагатися спіймати його (2-3 рази підряд). Кидати предмети правою та лівою рукою у вертикальну ціль та на відстань.

Сер група – метати м’яч, торбинку з піском (100 гр), шишки правою та лівою рукою на дальність (в кінці року на відстань 3,6-6,6 м). Метати торбинки з піском, м’ячі в горизонтальну ціль (ящик, кошик), у вертикальну ціль (щит, дерево) з відстані 2,5-3м.

«Малятко» - мол. група: Кидати м’яч уперед обома руками знизу, від грудей, із-за голови, кидати м’яч вихователеві, намагатися ловити м’яч, Перекидати м’яч через мотузок натягнутий на рівні грудей дитини. Кидати предмети(торбинки з піском 100гр, шишки) в горизонтальну ціль правою та лівою рукою з відстані 1,3-1,5 м, кидати предмети правою та лівою рукою на дальність, кидати маленькі м’ячі у вертикальну ціль з відстані 1-1,5 м.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток і саморозвиток професійної креативності вчителя »
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.